Túra Rajnochovice – Jablůnka Včera večer som bol dosť unavený a keď som sa ráno zobudil, začal som študovať mapu, kde presne som a ako sa dostanem k dvom rozhľadniam, ktoré som ešte včera chcel navštíviť. Ešteže mám navigáciu v tablete! Vedel som kam chcem dôjsť, a tak som si odtiaľ hľadal cestu do Rajnochovic. Vyšlo mi z toho, že veľa pôjdem neznačene, ale to nie je problém. Deň sa ukazoval byť slnečný, tak som sa zbalil a zišiel do jedálne. 20/06/16 Miroslav Svítek Česko
Prístrešok Altánok Antalová v Sološnickej doline Po dlhšej dobe som opäť šiel s GPS partiou. Vychádzalo sa z Rohožníka a, samozrejme, išlo sa štýlom kolmo hore, kolmo dole. Peter sa rozhodol vystupovať na nami už vystúpené vrcholy zo všetkých svetových strán po ich jednotlivých rebrách. Tentokrát sme sa štvornožky škriabali na Veľký Petrklín a ešte krkolomnejšie z neho sa spúšťali do Sološnickej doliny. Kúsok od smerovníka sme na žltej objavili altánok pri kríži. Predtým tu bolo len ohnisko a kameninový stôl s lavičkami. Pri putovaní po Štefánikovej magistrále by sa v nečase mohol hodiť. 11/06/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Bystřice pod Hostýnem – Rajnochovice Začať trojdňový vander v cudzine tým, že vo vlaku zabudnete drahý fotoaparát, kreditné karty, všetky doklady a peniaze, nie je práve najlepší začiatok. To sa mi podarilo začiatkom októbra 2015 v Otrokoviciach. Vďaka pani na zákazníckom centre, som všetko bez akejkoľvek škody, dostal späť do 1,5 hodiny. Akurát som samotné putovanie z Bystřice pod Hostýnem začal až o 10.34 h. Aj touto cestou sa chcem opätovne poďakovať pracovníkom Českých železníc za pomoc. 06/06/16 Miroslav Svítek Česko
Túra Za stôlňami pod Skalnatou Pri počítači mi na stole už pomaly rok ležala mapa starých banských diel od Perneka po Skalnatú a cestu na Pezinskú Babu. Po minuloročnom pátraní po štôlňach v okolí Krížnice a Žilovej som sa nejako nemohol odhodlať na etapu pod Skalnatou. Až sa mi ozval Bazin a určili sme si termín. Vyzeralo to na viacpočetnú skupinu, no napokon som od zastávky Pezinská Baba 46 km vyrazil sám. 27/05/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Uherské Hradište – Uherský Brod S Mivym sme sa začiatkom októbra 2015 vybrali na v poradí tretiu rozhľadňovú túru na Moravu. Rozhľadňa Rovnina bola tak bokom od Starého Města, že som ju nemohol navštíviť počas septembrovej túry, a tak som mohol naplánovať dnešnú túru. Už tradične som vycestoval Slovenskou strelou a po prestupe v Břeclavi sme sa s Mivym stretli vo vlaku v Hodoníne. Vystúpili sme v Starom Měste, autobus nás odviezol do Uherského Hradišťa a po ôsmej hodine sme kráčali po Mestskom turistickom okruhu. 17/05/16 Miroslav Svítek Česko
Bivak Pivnica pri bývalej chate Dreváreň Pri potulkách za štôlňami v okolí Skalnatej, som po dlhšom čase zavítal k chate Dreváreň na zelenej značke z Kuchyne na Čermákovu lúku. Je to, myslím si, všeobecne medzi turistami známe miesto. Preto ma doma pri pohľade na TuristickaMapa.sk prekvapilo, že nie je o ňom zmienka pri možnostiach prenocovania. 14/05/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Partizánske – Veľký Klíž – Partizánske Uprostred dvoch zájazdov na Balkán som sa zúčastnil akcie rodákov z Partizánskeho a členov nášho oddielu. Rozhodli sa nám pochváliť svojim rodiskom, a keďže som v tamojších lesoch ešte nebol, rád som sa pridal. Po dlhom čase to bola akcia s pár ľuďmi a dopravou tam i späť vlakom, čo žiaľ, pre náš oddiel býva vzácnosť. Vlado so ženou nás v Partizánskom čakali na stanici s misami čerstvo napečených koláčov. Úvod teda parádny. 06/05/16 Miroslav Svítek Tribeč
Túra Za baníctvom medzi Pezinskou Babou a Pernekom Týždeň po prvej šachtovej túre nás Ctibor pozval na ďalšie pátranie za stopami baníckej činnosti v Malých Karpatoch. Do maličkého autobusu v Pezinku sme sa natlačili spolu s trampami, ktorí išli tiež na Pezinskú Babu na 12. marcový výšľap. S radosťou som zalomil palce so Sanchom a jeho Plamienkou. Nevideli sme sa od Trampskej tvorivosti 2014. Oni sa vybrali do chaty a my po modrej k vleku a hore mokrým snehom. 30/04/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Hrubý Jeseník z Ramzovej do Šumperka Nielen ja mávam turistické sny, a tak sme sa začiatkom mája 2015 vybrali splniť jeden Mivymu. Cesta začala adrenalínovo, lebo sme sa mali stretnúť vo vlaku z Břeclavi, pričom Mivy mal pristúpiť aj s lístkami v Hodoníne. Nastúpil som však do iného vlaku, čo sme zistili, keď sme márne jeden druhého hľadali vo vlaku. Ešteže išiel za mnou, tak som vystúpil v Otrokoviciach a pristúpil k nemu. V plnom kupé sme sedeli samí Slováci a všetci sme išli do okolia Ramzovej, ale každý za iným účelom. 05/04/16 Miroslav Svítek Svet
Túra Grinava – Skala – Záhorská Bystrica Tretia sobota vo februári už 18 rokov patrí zimným výstupom na vrcholy Malých Karpát. Celý piatok lialo ani z krhly, ale predpoveď počasia na sobotu bola prekvapivo dobrá. Skala sa nachádza veľmi blízko Lozorna, a tak som si prístup vymyslel z Grinavy a čo možno najviac po neznačených cestičkách. Autobus som napriek včasnému vstávaniu stihol len tak-tak. Bola v ňom "navigačná GPS partia", no nedali sa prehovoriť. Vraj idú hľadať štôlne. 21/03/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Fakty RSS článkov autora
  • Miroslav Svítek
    • Rád sa túlam prírodou, často mimo značiek.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.