Útulňa Zrub Lámaná skala Pri putovaní po desiatich kopcoch medzi Naháčom, Hradišťom pod Vrátnom, Dobrou Vodou a Jablonicou sa mi podarilo pri pohybe mimo značiek nájsť dve voľne prístupné chaty. Pravdepodobne sa tu turisti pohybujú len po značkách a hlavne po červenej. Inak si neviem vysvetliť, že oba objekty, ležiace priamo na lesných cestách, ešte nikto nepriblížil ostatným turistom. O Gočálovej búde som písal nedávno, tak teraz pár údajov o chate Lámaná skala. Teda pomenoval som si ju podľa miesta výskytu. včera Miroslav Svítek Malé Karpaty
Reportáž Diaľkový pochod Čerčany – Prčice 2016 Keď som sa minulý rok zúčastnil po prvýkrát diaľkového pochodu Praha – Prčice, a to konkrétne trasy Pikovice – Prčice, vedel som len, že ide o slávny pochod. Bol som jeho atmosférou, skvelou organizáciou a množstvom trás natoľko uchvátený, že som sa rozhodol v nasledujúcich rokoch absolvovať postupne všetkých 16 peších trás. Teda s výnimkou 70 km trasy Praha – Prčice. Nie že by som ju neprešiel, ale neviem sa potom v noci dostať z Prčice do Prahy. No a tento rok prišiel teda rad na 49 km trasu Čerčany – Prčice. 11/07/16 Miroslav Svítek Svet
Útulňa Gočálova búda V Malých Karpatoch poznám veľa miest, kde sa dá prespať. Trampské búdy nezverejňujem, aj keď poniektoré sú voľne prístupné. Preto som bol priam nadšený, keď som pri túlaní sa po neznačkovaných kopcoch medzi Naháčom a Hradišťom pod Vrátnom, narazil na lesnej ceste na chatičku. Kľučku som skúsil s tým, že, samozrejme, bude zamknuté. Zistil som však, že je otvorené a potom som neveril vlastným očiam. 09/07/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Syrákov – Vizovice Večer v rádiu som si vypočul nie príjemnú predpoveď počasia, a tak som sa rozhodol čo najskôr vyštartovať na poslednú trasu trojdňového vandru. Keď som si išiel ráno do kuchynky uvariť čaj, zarazili ma nachystané balíčky na stole. Vychovávateľka, čo mala nočnú, mi vysvetlila, že sú pre mladých hokejistov. Chodia vraj na šiestu na tréningy a nemajú čas si robiť raňajky. Potom do školy a po nej ďalší tréning. 05/07/16 Miroslav Svítek Svet
Túra Rajnochovice – Jablůnka Včera večer som bol dosť unavený a keď som sa ráno zobudil, začal som študovať mapu, kde presne som a ako sa dostanem k dvom rozhľadniam, ktoré som ešte včera chcel navštíviť. Ešteže mám navigáciu v tablete! Vedel som kam chcem dôjsť, a tak som si odtiaľ hľadal cestu do Rajnochovic. Vyšlo mi z toho, že veľa pôjdem neznačene, ale to nie je problém. Deň sa ukazoval byť slnečný, tak som sa zbalil a zišiel do jedálne. 20/06/16 Miroslav Svítek Svet
Prístrešok Altánok Antalová v Sološnickej doline Po dlhšej dobe som opäť šiel s GPS partiou. Vychádzalo sa z Rohožníka a, samozrejme, išlo sa štýlom kolmo hore, kolmo dole. Peter sa rozhodol vystupovať na nami už vystúpené vrcholy zo všetkých svetových strán po ich jednotlivých rebrách. Tentokrát sme sa štvornožky škriabali na Veľký Petrklín a ešte krkolomnejšie z neho sa spúšťali do Sološnickej doliny. Kúsok od smerovníka sme na žltej objavili altánok pri kríži. Predtým tu bolo len ohnisko a kameninový stôl s lavičkami. Pri putovaní po Štefánikovej magistrále by sa v nečase mohol hodiť. 11/06/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Bystřice pod Hostýnem – Rajnochovice Začať trojdňový vander v cudzine tým, že vo vlaku zabudnete drahý fotoaparát, kreditné karty, všetky doklady a peniaze, nie je práve najlepší začiatok. To sa mi podarilo začiatkom októbra 2015 v Otrokoviciach. Vďaka pani na zákazníckom centre, som všetko bez akejkoľvek škody, dostal späť do 1,5 hodiny. Akurát som samotné putovanie z Bystřice pod Hostýnem začal až o 10.34 h. Aj touto cestou sa chcem opätovne poďakovať pracovníkom Českých železníc za pomoc. 06/06/16 Miroslav Svítek Svet
Túra Za stôlňami pod Skalnatou Pri počítači mi na stole už pomaly rok ležala mapa starých banských diel od Perneka po Skalnatú a cestu na Pezinskú Babu. Po minuloročnom pátraní po štôlňach v okolí Krížnice a Žilovej som sa nejako nemohol odhodlať na etapu pod Skalnatou. Až sa mi ozval Bazin a určili sme si termín. Vyzeralo to na viacpočetnú skupinu, no napokon som od zastávky Pezinská Baba 46 km vyrazil sám. 27/05/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Uherské Hradište – Uherský Brod S Mivym sme sa začiatkom októbra 2015 vybrali na v poradí tretiu rozhľadňovú túru na Moravu. Rozhľadňa Rovnina bola tak bokom od Starého Města, že som ju nemohol navštíviť počas septembrovej túry, a tak som mohol naplánovať dnešnú túru. Už tradične som vycestoval Slovenskou strelou a po prestupe v Břeclavi sme sa s Mivym stretli vo vlaku v Hodoníne. Vystúpili sme v Starom Měste, autobus nás odviezol do Uherského Hradišťa a po ôsmej hodine sme kráčali po Mestskom turistickom okruhu. 17/05/16 Miroslav Svítek Svet
Bivak Pivnica pri bývalej chate Dreváreň Pri potulkách za štôlňami v okolí Skalnatej, som po dlhšom čase zavítal k chate Dreváreň na zelenej značke z Kuchyne na Čermákovu lúku. Je to, myslím si, všeobecne medzi turistami známe miesto. Preto ma doma pri pohľade na TuristickaMapa.sk prekvapilo, že nie je o ňom zmienka pri možnostiach prenocovania. 14/05/16 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Fakty RSS článkov autora
  • Miroslav Svítek
    • Rád sa túlam prírodou, často mimo značiek.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.