Túra Zaječí – Moravský Žižkov Po vyše mesiaci sa nám podarilo s Mivym opäť nájsť spoločný voľný víkend, a tak sme sa rozhodli dokončiť putovanie za rozhľadňami v okolí Břeclavi. Vyrazili sme každý zo svojho kúta Slovenska, naše cesty sa spojili v Břeclavi a spoločne sme vystúpili na staničke v Zaječí. Čakala nás púť v tropickom dni nekonečnými vinicami, kde sa natáčal film Bobule a seriál Vinaři. 05/07/15 Miroslav Svítek Česko
Prístrešok Poľovnícka chatka na Babe Pri relaxačno-rehabilitačnom pobyte v Dudinciach som rovno z izby v hoteli Rubín pozeral na nevysoký, zalesnený hrebeň, tiahnuci sa na severovýchod. Z mapy som vedel, že tu nie sú žiadne značky, a tak som sa rozhodol chrbát preskúmať po neznačených cestičkách. Medzi nevýraznými vrcholmi Baba – Babica – Bača, som našiel na lúčke vedľa poľnej cesty poľovnícku chatku. Minimálne cykloturistom by sa mohla hodiť ako úkryt pred nepriaznivým počasím či na prespanie. 20/06/15 Miroslav Svítek Krupinská planina
Reportáž Diaľkový pochod Pikovice – Prčice Nechodievam na diaľkové pochody do zahraničia, ani mimo západného Slovenska. Ale keď som sa dozvedel, že legendárny DP Praha – Prčice bude mať tento rok 50. ročník, nedalo mi a vybral som sa naň. Oslovil som parťákov z klubu, no nikto neprejavil záujem. Zato na moje veľké prekvapenie a potešenie sa rozhodla ísť kamarátka Ivana (nie tá z prechodu Cesty Márie Széchy) s bratom. Obaja sú na dôchodku, nechodievajú dlhšie túry ako 25 km, ale v apríli sa rozchodili na 160 km putovaní do Santiago de Compostella. V piatok sme vyrazili po práci autom z Bratislavy do Prahy. Každý prenocoval u dcéry a v sobotu ráno o 5.50 h sme sa stretli na hlavnej stanici v Prahe. 31/05/15 Miroslav Svítek Svet
Túra Strážnice – Veselí nad Moravou Naša prvá spoločná rozhľadňová túra natoľko oslovila Mivyho, že popátral v blízkom okolí Skalice a navrhol túru po dvoch rozhľadniach medzi Strážnicou a Veselím nad Moravou. Sobotňajší vlak o 6.16 h do Skalice sa pomaly stáva "mojím vlakom". Autom sme sa odviezli zo Skalice do Strážnice. Na rozdiel od slnečného počasia spred 10 dní sme tento raz boli vymrznutí od studeného vetra a okrem krátkeho dažďa sme si užili aj snehovej prehánky. 17/05/15 Miroslav Svítek Biele Karpaty
Túra Velké Pavlovice – Hustopeče Zimné plánovanie sa príchodom jari dostalo do fázy uskutočňovania. Ako prvú rozhľadňovú túru na Morave v roku 2015 som si naplánoval výlet po rozhľadniach v okolí Velkých Pavlovic. Keďže nikto z minuloročných parťákov neprejavil záujem ísť to ako dvojdňovku, rozhodol som sa vyraziť sám. Napokon sa počas veľkonočného pobytu v Lille na mňa nakontaktoval bývalý parťák Mivy a dohodli sme sa na spoločnej jednodňovej túre po mojom návrate z Francúzska. Vlakom som ráno pred ôsmou dorazil do Skalice a spolu sme autom zamierili do Velkých Pavlovic. 03/05/15 Miroslav Svítek Svet
Bivak Kameňolom Malá Ježovka V rámci Pochodu oslobodenia Trnavy som sa po dlhšom čase dostal k vodnej nádrži Buková. Keďže sme sa s Ctiborom zrovna bavili o tom, ako sme s našimi deťmi už od ich útleho detstva chodili do prírody, spomenul som si, ako som tu v roku 1990 táboril s mojím TOM Biatec. V rámci spomienok som navrhol, aby sme išli po žltej do Plaveckého Petra, lebo odtiaľ som sa s deťmi presúval k priehrade a veru som po tej značke nešiel skoro 25 rokov. Celé okolie potoka Hrudky bolo zelené od medvedieho cesnaku a po záplave kvetov na Hrubom Kamenci nám bolo jasné, že jar je tu napevno. 18/04/15 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Prístrešok Zrub pod Zámčiskom Na kopci Zámčisko som nikdy nebol a spoznal som ho len vďaka rozhľadni Lipky. Ale musím konštatovať, že je to ideálna hora na nenáročný vander. Objavil som tam toľko možností na prenocovanie, až ma zarazilo, že kamarát tramp zo Skalice o nich vôbec nevedel. Asi je pravda, že pod lampou býva najväčšia tma a cudzí poznajú kraj lepšie, ako domáci. 04/04/15 Miroslav Svítek Záhorie
Prístrešok Poľovnícka chata Široká Pri študovaní mapy v okolí Brezovej pod Bradlom som si všimol na lúke neďaleko červenej značky vyznačenú budovu. Tušil som, že by to mohla byť nejaká chata a chcel som sa pozrieť, či by tam nebola možnosť prespať v prípade nutnosti. Je to síce neďaleko civilizácie, ale jeden nikdy nevie. Pútnika môže chytiť lejak alebo chce na druhý deň pokračovať v túre. 28/03/15 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Radošovce – rozhľadňa Lipky – Kopčany Pátral som u pána Gúgla, či nejaké mne neznáme rozhľadne sa nachádzajú v bývalom Západoslovenskom kraji, aby som počas krátkych dní zimného času mal čo objavovať bez dlhého cestovania. Rozhľadne Lipovec a Hrajky sme navštívili ešte počas slnečnej jesene a na rozhľadňu Lipky nad Unínom som sa chystal aj s kamarátmi začiatkom februára. Kúpil som vlakové lístky, nachystal ruksak a ráno som sa zobudil s horúčkou 38,5 °C. Po týždňovej PN-ke som radšej nič neorganizoval a koncom februára som sa tam vybral sám. 23/03/15 Miroslav Svítek Záhorie
Prístrešok Lesnícka chatka Výtok Po zelenej značke z Dobrej Vody na Pustú Ves som šiel už niekoľkokrát, no nikdy som nezašiel od RS Výtok dolu po asfaltke k rybníku. Stále som si hovoril, že by to mohlo byť zaujímavé, no vždy som sa ponáhľal na autobus. Až pri zimnom výstupe na Vrátno, som si naplánoval cestu do Chtelnice, lebo som chcel spoznať túto časť Malých Karpát. Je to síce asfaltka, čo mnoho mojich kamarátov odmieta, ale oplatilo sa. Len kúsok od RS Výtok som totiž objavil malú chatku Lesného závodu Smolenice. 21/03/15 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Fakty RSS článkov autora
  • Miroslav Svítek
    • Rád sa túlam prírodou, často mimo značiek.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.