Lezenie Jarný výstup na Gerlachovský štít Je skoro ráno a pomaly sa začína pre niekoho bežný deň. Všade vládne pokoj a väčšina ľudí ešte spí alebo sa im trochu sníva, že čoskoro idú do práce alebo školy. My s parťákom práve prichádzame do Tatier a parkujeme auto vo Vyšných Hágoch. Začíname nie bežný, ale špeciálny deň, jarný výstup na Gerlachovský štít. Tatry nás vítajú jasnou oblohou a nikde ani stopa po včerajších búrkach. No necháme sa prekvapiť, čím nás aj ony prekvapia pri začatí našej tatranskej lezeckej sezóny. 13/06/16 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Túra Ötztalské Alpy – hrebeňová prechádzka na Venet Bolo horúce leto a začínala sa naša alpská dovolenka. Po dlhej ceste v horúcom počasí striedanom búrkami, sme po pár prestávkach dorazili do Tirolska, do mestečka Zams. Ako prvú túru po dlhej ceste, sme nasledujúci deň hľadali niečo oddychové. Vybrali sme nakoniec nenáročnú túru po hrebeni od hornej stanice lanovky Venetbahn cez Glanderspitze až na Kreuzjoch. 03/05/16 Michal Mikuláš Svet
Lezenie Výstup na Ostrý štít V doline vládne hlboké ticho, slnko pomaly vstáva a prvé lúče začínajú zohrievať aj tak dosť teplé tatranské skaly. Pomaly kráčame chodníkom, kde-tu počuť len zahrkotať skalu. Pri Sivom plese na nás zvedavo pozerá kamzík, asi nám prišiel popriať dobré ráno. Pomaly sa blížime pod stenu, nástup na dnešnú lezeckú cestu, na Ostrý štít. V minulosti bol dlho považovaný za nedobytný a dosiahnutý až ako jeden z posledných tatranských štítov. 28/09/15 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Termotričko Devold Energy man Tento rok sa mi dostalo do rúk termotričko značky Devold Energy man s krátkym rukávom. Je vyrobené z merino vlny, a preto vo mne trochu vyvolávalo otázky, či je vhodné do horúceho letného počasia, ktoré vládlo tento rok. Jedno merino tričko inej značky mám, tak som sám zvedavý, či ma nová značka v mojom outdoor šatníku presvedčí o použití materiálu i v lete. Oblasť môjho použitia je lezenie, pešia a vysokohorská turistika. 23/09/15 Michal Mikuláš Oblečenie
Cyklotúra Cez Mažiarky do Jasenskej doliny Vládlo pomerne upršané leto a po viacero upršaných dňoch konečne vyšlo slnko. Absencia cyklotúr pre zlé počasie bola veľká a v zlepšenom počasí som si dal ako prvú trasu, čo som dlhšie nešiel. Vybral som sa krásnym okruhom na okraji Veľkej Fatry, do Jasenskej doliny. Počasie bolo slnečné, ale bolo neskutočné dusno, tak ako býva po upršaných dňoch v lete. Všade v lese bolo mokro a blato. 06/08/15 Michal Mikuláš Veľká Fatra a Choč
VHT Výstup na Satan, návrat po 4 rokoch Bolo to pred štyrmi rokmi. 9. júla sme robili výstup na Satan. Vtedy som hore, bohužiaľ, nedošiel. Dnes je 6. 7., štyri roky po nepríjemnej udalosti, kráčame znovu s parťákom na Baštový hrebeň. V hlave sa objavujú otázky, spomienky na moju poslednú návštevu oblasti. Dnes má trasa trochu iný charakter, začíname výstupom na Patriu. 02/08/15 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
MTB Martin, okolie Bôrovej Okolie Martina má veľa možností aj na ľahšiu cykloturistiku. Jedna z nich je trasa, ktorú sa pokúsim priblížiť v článku, a to po poľných cestách medzi Martinom a Veľkou Fatrou. Na prvý pohľad to ani nie je zrejmé, ale je tu pár, aj keď nízkych kopčekov, ako Bôrová alebo Radúchovo. Medzi kopčekmi sú poľné cesty po okraji lúk, ktoré som sa rozhodol po dlhšom čase znovu prejsť. 02/07/15 Michal Mikuláš Veľká Fatra a Choč
Cyklotúra Cez Manínsku tiesňavu do Súľova Sobotné ráno nás v Martine privítalo, po krásnych dvoch dňoch, zamračenou oblohou. Predpoveď počasia vytrvalo sľubuje, že dnes by nemalo byť ešte zle, môže byť viac oblakov, ale pršať by nemalo. Podľa pôvodného plánu zbalím bicykel do auta a vyrážame s kamarátom smerom k Považskému Podhradiu. Plánujeme prejsť pre mňa novú trasu cez Manínsku tiesňavu a Kostolec do Súľova. 18/06/15 Michal Mikuláš Súľovské vrchy
MTB Martin-Stráne, delo cez Jedľoviny Martinské hole mám od domu na skok a práve preto tam celkom často chodievam aj na kratšie cyklovýlety. Tak tomu bolo jednu slnečnú jarnú sobotu, keď som sa vybral pozrieť ako prežili lesné cesty po zime. Ako cieľ som si vybral tzv. “hodinovku”, alebo inak povedané, vyšiel som si k delu nad Martinom. 04/06/15 Michal Mikuláš Malá Fatra
VHT Široká veža Prišiel posledný deň nášho pobytu v Tatrách a na záver sme si nechali Širokú vežu. Ešte večer sme nevedeli pri daždivom počasí, či na ňu vôbec pôjdeme. Ale skorý ranný budík nebol zbytočný. Ráno je krásne jasno, slnko len tak láka ísť niekde von a vieme, že ak nechceme zmoknúť, treba ísť hneď. 24/05/15 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Fakty RSS článkov autora
  • Michal Mikuláš
    • V horách som najradšej stále :), keď je to len trochu možné, či turistika, lezenie alebo VHT, v Tatrách alebo Alpy, Dolomity.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.