Rada Ako na túry s deťmi v šatke alebo v nosiči Na Hikingu je veľa článkov o turistike v rôznych končinách Slovenska i sveta. Čo sa ale stane, keď sa turisti rozhodnú založiť si rodinu a z dvoch turistov sa stanú traja? (alebo štyria, piati…). V rámci príprav na príchod bábätka väčšina párov rieši kočík, turistické páry riešia kočík terénny, odpružený, aby aj po pôrode mohli naďalej chodiť na výlety do prírody. Z mojej skúsenosti, nič tak neuľahčí turistiku v prvých mesiacoch, kedy ešte dieťa nesedí, ako chodenie so šatkou alebo ergonomickým nosičom. 06/07/16 Danka Laciková Začíname
Svet Národný park Yellowstone – 2. deň Včera sme v parku mali deň plný zážitkov. Vlk vedúci kolónu áut, bizóny pasúce sa na tráve, stádo jeleňov, los. Nespočetne veľa väčších i menších gejzírov a mnohými farbami hýriace horúce pramene. Čo nás čaká dnes? Samozrejme si chceme pozrieť ďalšie lokality, kde uvidíme tunajšiu fascinujúcu geotermálnu činnosť. Okrem toho nás ale zaujíma aj Grand Canyon – hlboký a dlhý, dych berúci kaňon, do ktorého strmo padá z výšky 94 metrov vodopád Lower Yellowstone Falls. 13/10/15 Danka Laciková Svet
Svet Národný park Yellowstone – 1. deň V rámci nášho výletu naprieč Kanadou a USA sa rozhodneme navštíviť aj Yellowstonský národný park. Yellowstone je jeden z najznámejších amerických chránených území. Hrdí sa titulom najstaršieho národného parku na svete – vznikol 1. marca 1872. Je známy svojou geotermálnou činnosťou - množstvom gejzírov a horúcich prameňov. Okrem toho je domovom medveďov, vlkov, bizónov a losov. 06/10/15 Danka Laciková Svet
Túra USA – Grinell Glacier a vodopády Apekunny Ráno vstávame a vraciame sa autom do časti Národného parku Glacier okolo jazera Sherburne, kde sme videli medvede. Dnes tu nie sú. Odvezieme sa na parkovisko pri ďalšom jazere, Swiftcurrent Lake, kde začína naša dnešná trasa. Je tu informačná tabuľa, oznamujúca, že ku Grinell Glacieru to máme 9,5 kilometra. 15/09/15 Danka Laciková Svet
Túra USA – Národný park Glacier Po návšteve kanadských národných parkov Jasper a Banff sa presúvame do USA. Zamierime do Montany, do Národného parku Glacier. Park má rozlohu 1349 km2 a nachádza sa v pohorí Selkirk Mountains. Názov má vďaka ľadovcom, ktoré sa na jeho území nachádzajú. Žiaľ, kvôli klimatickým zmenám sa počet ľadovcov, ako aj ich rozloha stále zmenšuje. 08/09/15 Danka Laciková Svet
Cyklotúra Vilnius - metropolou Litvy na bicykli Vilnius je hlavné mesto pobaltského štátu, ležiaceho na pobreží Baltského mora, na hranici s Poľskom, Lotyšskom, Bieloruskom a Kaliningradskou oblasťou Ruska. Jeho historické centrum sa označuje za jedno z najkrajších v Európe. Nie sú tam žiadne kopce, ale zato veľa zelene. Platí striktný zákaz pitia alkoholu na verejnosti a skoro stále je tu zima. Ľudia sú tu milí a priateľskí. Vo Vilniuse som na polročnom Erazme pobyte a chcem mesto spoznať čo najlepšie. 03/09/15 Danka Laciková Svet
Túra Kanada – NP Banff – Sunshine Meadows Druhé ráno v kanadskom Národnom parku Banff si privstaneme. Dnes je menej zamračené, zato poriadne mrzne. Máme v pláne dať dlhší, 30 km výlet v blízkom stredisku Sunshine Meadows. V Kanade preslávené lyžiarske stredisko sa nachádza v nadmorskej výške 2200 m. Okrem skvelých lyžiarskych podmienok v zime, v lete ponúka turistiku priamo pod vrcholkami hôr. Lonely Planet vo svojom sprievodcovi Kanady túru tunajším alpínskym prostredím označil ako číslo 1 – najkrajší v celej Kanade. 18/08/15 Danka Laciková Svet
Cyklotúra Korfu – za zážitkami autom, aj na bicykli Korfu je nádherný grécky ostrov (Kerkyra), známy hlavne milovníkom piesočnatých pláží. Má čo ponúknuť aj cyklistom, ľudom, ktorí sa radi prepravujú výhradne na dvoch kolesách a zážitky prijímajú zo sedla svojho bicykla. Zaujímavé miesta, ktoré stojí za to si pozrieť, pekné mestečká, dýchajúce atmosférou a cestičky pomedzi olivové háje. 25/06/15 Danka Laciková Svet
Túra Zo Špindlerovho Mlýna k prameňu Labe V Krkonošiach, v najvyššom pohorí susedného Česka, sme prvýkrát a vzhľadom na spontánnosť nášho rozhodnutia ísť sem, zatiaľ nemáme premyslené túry. Rozhodujeme sa, či ísť k Friesovým búdam po modrej značke, kde je minipivovar... nakoniec, vzhľadom na črtajúce sa dobré počasie, sa rozhodujeme ísť k vysielaču Wawel na česko–poľskej hranici. Recepčná nám poradila skrátiť si túru a ísť lanovkou na Medvědín. 17/03/15 Danka Laciková Svet
Bežky Chaty na Rači – Kalinový vrch – Oščadnica Oščadnica je obec ležiaca pod najvyšším vrcholom regiónu Kysúc – Veľkou Račou (1236 m). Je východiskovým bodom niekoľkých turistických a cykloturistických trás a zimným lyžiarskym strediskom. Ale aké sú v jej okolí podmienky pre bežkovanie? To sme sa v rámci jedného víkendu rozhodli zistiť. Keď nás kamarát zavolal jeden víkend na Kysuce, okrem lyží sme sa rozhodli zobrať si tiež bežky. 12/03/15 Danka Laciková Kysucké Beskydy
Fakty RSS článkov autora
  • Danka Laciková
    • Mám rada prírodu, doteraz som najčastejsie navštevovala oblasť Malých Karpát, Malej Fatry a Vysokých Tatier. Postupne spoznávam aj ďaľšie oblasti. Okrem toho vo voľnom čase rada bikujem a začínam sa pohrávať trochu aj so skalolezectvom.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.