Túra Júlske Alpy - údolie Voje s kočíkom Júlske Alpy v Slovinsku sú nádherné. Krásne túry, ferraty, vodopády. Kam sa ale vybrať na výlet, keď vaše možnosti sú obmedzené malým krpcom, ktorý zatiaľ nenosí turistické topánky? Ešte sa len vozí v kočíku a pozerá sa okolo seba na neznámy, no zaujímavý svet. Jednou z možností je údolie Voje, kúsok od jazera Bohinj, s nádherným vodopádom ako odmenou na záver trasy. 06/11/16 Danka Laciková Svet
Túra Grécko – ostrov Karpathos – výstup na Kali Limni Kali Limni (1215 m) je najvyšší vrchol ostrova Karpathos, ležiaceho medzi Krétou a Rhodosom. Je to zároveň najvyššia hora súsostrovia Dodekanéz. Povrch ostrova je hornatý, väčšina ostrova, s výnimkou niektorých častí, je suchá. Turistické značenie sme tu našli, najviac odporúčaná je túra na najvyšší vrchol ostrova. Preto po dvoch horúcich dovolenkových dňoch sa potešíme ochladeniu a rozhodneme sa vyraziť pešo, nielen autom ako doteraz, objavovať miestne horské krásy. 04/10/16 Danka Laciková Svet
Predstavenie Turistické topánky Hanwag Alta Bunion Lady GTX Prívlastkom "Bunion" Hanwag označuje modely obuvi prispôsobené ľudom, ktorí majú vybočený palec na nohe, tzv. hallux. Je to nepríjemná a bolestivá deformácia nohy, ktorá spôsobuje ťažkosti na túrach či pri lezení. Natierať si každý večer po túre a ráno pred túrou nohy Voltarenom, bolestivo našliapavať a ochkať ku koncu túry, to netúži nikto z nás. Keďže mám presne takéto skúsenosti, som zvedavá, aké prekvapenie mi topánky Hanwag Alta Bunion pripravia. 21/09/16 Danka Laciková Obutie
Túra Okruh z Klentnice – Sirotčí hrádek a Stolová hora Druhý a zároveň posledný deň nášho pobytu v Pavlovských vrchoch hľadáme, kam ísť na výlet. Ideálne je nájsť nejaký okruh, kvôli zaparkovanému autu. Časovo maximálne tri hodinky, nakoľko máme so sebou 7-mesačného krpca v šatke. Včera sme navštívili Dívčí hrad, dnes sme sa rozhodli pre Sirotčí hrádek. 20/09/16 Danka Laciková Svet
Túra Dívčí hrad a kopec Děvín – okruh z Pavlova Pavlovské vrchy (CHKO Pálava) sa nachádzajú na juhu Moravy, nad mestečkom Pavlov. V ich blízkosti sa nachádza Mikulov, ktorý patrí pod kultúrne dedičstvo UNESCO. Pod nimi sa rozprestiera vodná nádrž Nové Mlýny. Vrchy sú tvorené vápencom a veľmi pekne zalesnené. V minulosti sme tu boli na krátky víkend, ale vzhľadom na horúčavy sme turistiku vynechali. Teraz je zelená jar, všetko kvitne a sme tu opäť, rozhodnutí objaviť krásy súčasného kraja. Sme aj s krpcom, ktorý k nám medzičasom pribudol. 23/08/16 Danka Laciková Svet
Rada Ako na túry s deťmi v šatke alebo v nosiči Na Hikingu je veľa článkov o turistike v rôznych končinách Slovenska i sveta. Čo sa ale stane, keď sa turisti rozhodnú založiť si rodinu a z dvoch turistov sa stanú traja? (alebo štyria, piati…). V rámci príprav na príchod bábätka väčšina párov rieši kočík, turistické páry riešia kočík terénny, odpružený, aby aj po pôrode mohli naďalej chodiť na výlety do prírody. Z mojej skúsenosti, nič tak neuľahčí turistiku v prvých mesiacoch, kedy ešte dieťa nesedí, ako chodenie so šatkou alebo ergonomickým nosičom. 06/07/16 Danka Laciková Začíname
Svet Národný park Yellowstone – 2. deň Včera sme v parku mali deň plný zážitkov. Vlk vedúci kolónu áut, bizóny pasúce sa na tráve, stádo jeleňov, los. Nespočetne veľa väčších i menších gejzírov a mnohými farbami hýriace horúce pramene. Čo nás čaká dnes? Samozrejme si chceme pozrieť ďalšie lokality, kde uvidíme tunajšiu fascinujúcu geotermálnu činnosť. Okrem toho nás ale zaujíma aj Grand Canyon – hlboký a dlhý, dych berúci kaňon, do ktorého strmo padá z výšky 94 metrov vodopád Lower Yellowstone Falls. 13/10/15 Danka Laciková Svet
Svet Národný park Yellowstone – 1. deň V rámci nášho výletu naprieč Kanadou a USA sa rozhodneme navštíviť aj Yellowstonský národný park. Yellowstone je jeden z najznámejších amerických chránených území. Hrdí sa titulom najstaršieho národného parku na svete – vznikol 1. marca 1872. Je známy svojou geotermálnou činnosťou - množstvom gejzírov a horúcich prameňov. Okrem toho je domovom medveďov, vlkov, bizónov a losov. 06/10/15 Danka Laciková Svet
Túra USA – Grinell Glacier a vodopády Apekunny Ráno vstávame a vraciame sa autom do časti Národného parku Glacier okolo jazera Sherburne, kde sme videli medvede. Dnes tu nie sú. Odvezieme sa na parkovisko pri ďalšom jazere, Swiftcurrent Lake, kde začína naša dnešná trasa. Je tu informačná tabuľa, oznamujúca, že ku Grinell Glacieru to máme 9,5 kilometra. 15/09/15 Danka Laciková Svet
Túra USA – Národný park Glacier Po návšteve kanadských národných parkov Jasper a Banff sa presúvame do USA. Zamierime do Montany, do Národného parku Glacier. Park má rozlohu 1349 km2 a nachádza sa v pohorí Selkirk Mountains. Názov má vďaka ľadovcom, ktoré sa na jeho území nachádzajú. Žiaľ, kvôli klimatickým zmenám sa počet ľadovcov, ako aj ich rozloha stále zmenšuje. 08/09/15 Danka Laciková Svet
Fakty RSS článkov autora
  • Danka Laciková
    • Mám rada prírodu, doteraz som najčastejsie navštevovala oblasť Malých Karpát, Malej Fatry a Vysokých Tatier. Postupne spoznávam aj ďaľšie oblasti. Okrem toho vo voľnom čase rada bikujem a začínam sa pohrávať trochu aj so skalolezectvom.
    • Kontaktné informácie sú dostupné iba prihláseným používateľom.
  • Sleduj autora
    • Aby ti neušlo nič z tvorby tohto autora, prihlás sa na emailovú notifikáciu nových príspevkov:
    • Táto funkcia je dostupná iba pre prihlásených používateľov