Komentár
Janabilesova k fotke: Prístrešok neďaleko sedla Kováčka Fotky oddychového miesta s prístreškom
nová témaJanabilesova k fotke: Prístrešok neďaleko sedla Kováčka Fotky oddychového miesta s prístreškom
nová témaMatobee k fotke: Ako na Marse Pavol tak si aj ty bol v tom čase v teréne. Výhľady nám veru nevyšli. No bolo mi to zláštne čo sa to deje, až kým som okolo 9 ráno čítal, že po rokoch opäť dor …
+ 1 ďalší príspevokAdina k fotke: Jar Krásne :-)
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Zachádzka Bol som tam síce len raz v apríly, ale rovnako ma toto miesto silno zasiahlo. Podľa mňa sa naň nechytá ani blízka Kojšovska. Skutočne úžasné a pre mňa top miest …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Pod Grúňami Ano. presne tak. Ak je vidieť iba strechu, je tým podčiarknutý terén, ktorý je tu proste do kopca :-).
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Prístrešok pri krížovej ceste Pod prístreškom sú umiestnené úzke lavice, ktoré sa používajú na omše, ktoré sa tu konávajú. Širšie stoly tu nie sú.
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Jar Maťo, ďakujem :-).
+ 1 ďalší príspevokTomáš Polák k fotke: Fodorova studnička (?) Bol som pri tomto prameni dnes. Vyzerá velmi pekne udrziavany. Zial vo vode je vela zeleza a chuti dost hrdzavo. Mne taka voda nechuti. Isiel som popri koryte p …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Hruška Zopar dalsich zaberov...
nová témaMatobee k fotke: Rákociho dub Maťo je to veru Pán Dub. :-)
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Nad rannou hmlou Špecifické a nevšedné momenty, paráda...
nová témaYetee k fotke: Dobré ráno niečo nevídane
nová témaDaulagiri k fotke: Ranné sklamanie Tiež ma už predpoveď počasia neraz sklamala. No i tak je to krása. Zažívať takúto zimu v týchto končinách je pre mňa sen.
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Hrhovský vodopád Parádne dielko prírody, ktoré v mojej zbierke chýba, hádam raz.
nová témaAdina k fotke: Sokolská jaskyňa Pár z vnútra, no ďalej som nemala odvahu. Nepoplazila som sa :-).
nová témaAdina k fotke: Biela skala Ďakujem za upresnenie, domáci vedia najlepšie :-). Potešilo ma, že v tých vzdialených som sa nemýlia. Ešte mám nejaké restíky v okolí, teším sa na ich návštevu.
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Samota Kukoľanka Maťo spomínam na tvoje putovanie hrebeňmi nad Kysucami. Je to veru radosť prechádzať sa z tohto hľadiska. :-)
+ 1 ďalší príspevokPaulovič pali76ZM k fotke: Znievske výhľady To hej. Počasie nám nevyšlo moc ideálne, ale výhľad zo Znievu je očarujúci. Chystali sme sa sem už pár rokov a tak nám tá oblačnosť až tak nevadila.
+ 2 ďalšie príspevkyAnddreo k fotke: pod vrchom Podvrch Des som sa tam bol pozrieť. Boli sme na vrchole kopca, prichádzali sme z južnej strany po tejto lesnej ceste, ktorá sa pod kopcom strácala. mapy.dennikn.sk/?x=1 …
+ 4 ďalšie príspevkyJanabilesova k fotke: Nad Klubinou Fotky...
nová téma
Diskusná téma K fotke: Sídlo Eugena Savojského
Diskusná téma K fotke: Sídlo Eugena Savojského
Schlosshof, bývalé sídlo princa Eugena Savojského, je najväčším barokovým komplexom v Rakúsku. Máme ho pritom na dohľad ako to dokazuje aj tento záber z rázcestia žltej a zelenej značky nad Sandbergom, ktorý priniesol z túlačiek syn Adam. Schlosshof to nie je len zámok, ale aj francúzsky park, mini ZOO, majer, garbiareň a niekoľko ďalších zreštaurovaných obytných budov a dielní remeselníkov. Po druhej svetovej vojne tu desať rokov sídlila sovietska armáda a zámok, park aj okolité hospodárske budovy značne poškodila. V roku 2002 sa začala veľká rekonštrukcia tohto honosného sídla, ktoré si v roku 1726 dal postaviť princ Eugen Savojský, jeden z najvýznamnejších Rakúsko - Uhorských vojenských veliteľov svojej doby, pôvodom Francúz, ktorý slúžil Habsburgovcom. Preslávil sa najmä v bojoch proti Turkom, ale aj v tzv. Vojne o španielske dedičstvo. Neskôr získali zámok Habsburgovci, stal sa ich letným sídlom a Mária Terézia sa pričinila o jeho ďalšiu dostavbu a rozšírenie. Odporúčam pre výlety všetkým, ale najmä pre rodiny s deťmi. Celý komplex Schlosshof otvárajú tradične začiatkom apríla, keď tu kvitne viac ako 40 tisíc tulipánov, narcisov a korunkoviek. Zatiaľ sa sem dostanete najrýchlejšie cez Hainburg, po moste cez Dunaj musíte prejsť na Moravské pole a po niekoľkých kilometroch ste tu. Už dlho sa hovorí o výstavbe lávky pre peších a pre cyklistov z Devínskej Novej Vsi priamo k zámku. Lávka sa mala začať stavať v októbri minulého roku, dostavaná mala byť v októbri tohto roku. Žiaľ - pokiaľ viem - s výstavbou sa ešte nezačalo. Za Rakúsko - Uhorskej monarche bolo (podľa dostupných údajov) na terajšom hraničnom úseku, ktorý tvorí rieka Morava medzi Rakúskom a Slovenskom, 23 mostov. Teraz je problém postaviť aj jednu lávku. Treba však byť optimistom - snáď sa jej predsa len dočkáme ešte v čase keď budeme schopní vysadnúť na bicykel.
Sídlo Eugena Savojského bude naďalej pre ľud z Pozámčia ťažko prístupné. Keďže sme si zvolili vládu, ktorá má averziu k zlešovaniu komunikácie a radšej, ako by podporila dostavbu ciest a výstavbu infraštruktúry, píše čierne knihy, nemôžme sa diviť, že projekt výstavby cyklomosta sa vyvíja do stratena. Ale je tu nádej, že pre podporu svojho biznisu sa k dostavbe mostu chopia väčšej iniciatívy naši bratia z Východnej Ríše. To by ten most mohol byť snáď aj dokončený. A Adams family môže v ďalších voľbách znovu predstúpiť pred voličov.
krivan: na rieke Tisa medzi Rumunskom a Ukrajinou. Existujúca časť mosta stojí na južnom okraji mestečka Ťačiv maps.google.com/maps?f=q&…
FunTTomas, kde je ten nedokončený most?
verím, že plánovaný most neskončí podobne ako static.panoramio.com/…/111045…
Cyklomost je vtip a nikdy nebude :))))
Dnes som dostal odpoveď z Miestneho úradu DNV:
Príprava celej stavby Cyklomostu bola ukončená na jar roku 2010. Na Rakúskej strane je časť stavby, rekonštrukcia pôvodného mosta a hrádze pred dokončením, prikladáme fotografie staveniska. Medzinárodná súťaž na dodávateľa stavby Cyklomostu prebehla v lete roku 2010. Nasledovala snaha /uchádzača ?odporcu stavby ?/ o zrušenie súťaže, čo sa aj na jeseň roku 2010 stalo. Následne Bratislavský samosprávny kraj začal rokovania s Úradom pre verejné obstarávanie o podmienkach novej medzinárodnej súťaže na dodávateľa stavby. Vyhlásenie novej medzinárodnej súťaže očakávame v najbližšom období, následne budeme o súťaži a následnej výstavbe podrobnejšie informovať.
V ponukách medzinárodnej súťaže na dodávateľa stavby Cyklomostu v lete roku 2010, bola navrhovaná doba výstavby pol roka. Vzhľadom na stavenisko Cyklomostu, stavebné a montážne práce sa nemôžu realizovať počas celého roku /záplavy, ochrana prírody/ pokiaľ bude v prvom polroku 2011 ukončený výber dodávateľa stavby, odovzdanie stavby do užívania predpokladáme na jar 2012. Pokiaľ bude v prvom polroku 2011 ukončený výber dodávateľa stavby, ten môže pri vynaložení maximálneho úsilia dokončiť stavbu v roku 2011.
S pozdravom Ing.arch. Milan Beláček
Originál správy je na: goo.gl/vJ5iR
No vypadá to tak, že s týmto cyklomostom si môžeme urobiť peknú hanbu v európskom okolí. Predstavte si most z rakúskej strany, ktorý končí uprostred rieky.
za vycerpavajuci popis 5b
Tak teraz som si pozrel záznam z Devínskonovoveskej televízie z 26.1.2011, riešili tam aj problémy výstavby cyklomostu. A je to veľká srnda.
Rakúšania už začali stavať - televízia tam ukazovala už postavené nové piliere mostu na rakúskej strane v pozadí zo Schlosshofom - a my ešte nemáme pripravenú ani dokumentáciu a nemáme urobený ani výber dodavateľa!! Tak sa tam hovorilo a to aj napriek správe z BSK, ktorú som citoval vo svojom predchádzajúpcom príspevku, kde sa hovorilo, že dodávateľ je už vybraný!!!
No a nejaká ženská v tej televízii hovorila, že ak sa tento rok nezačne stavať tak nám môže prepadnúť príspevok z EÚ. To je jasné, že ho potom už z našej strany ťažko postavíme.
Kuva to bude sranda, ak bude most len do polovice rieky z Rakúska!Jak my naň vylezeme?
Za Rakúsko - Uhorska bola po oboch stranách rieky Moravy jedna krajina, ten istý štát a ľudia z oboch brehov spolupracovali, obchodvali, navštevovali rodinu, priateľov a známych na druhom brehu a bola tam situácia taká istá ako aj na ostatných vnútrozemských podobných riekach - u nás napríklad na Hrone Váhu a na ďalších.
Mosty boli potrebné. Ten citovaný údaj o počte mostov za Rakúsko - Uhorska mám od pracovníka z Európskej agentúry z Viedne a predpokladám, že si ho nevymyslel, ale asi v tom počte boli zahrnuté aj lávky pre peších.
Teraz sú na rieke Morava dva mosty, jeden železničný a jeden cestný - pontónový, tá lávka pri Devínskej Novej Vsi by bola len tretím mostom. A ešte je kompa medzi Záhorskou Vsou a Angernom a to je túším všetko.
Inak práve som sa vrátil z cyklotúry a išiel som naschvál do Devínskej Novej Vsi, ale po stavebných prácach, ktoré mali začať v októbri minulého roka ani stopy a to sa Pavol Frešo - v rámci komunálnych volieb - na podporu voľby kandidátov SDKÚ - dušoval, že už sa robí výberové konanie na dodavateľa stavby a že v tom októbri sa stavať isto začne.
No, ale toto som našiel teraz na stránke BSK:
Z konkrétnych projektov obaja (Wuketich -veľvyslanec Rakúska a Frešo - žuoan BSK) považujú za prioritné predovšetkým budovanie mostov cez rieku Morava, či už viackrát avizovaný cyklomost Devínska Nová Ves – Schloßhof, ale aj cestný most Záhorská Ves – Angern, kde sa však viac iniciatívy očakáva aj od štátnych orgánov...
Správa je zo 16. decembra, tak sa nemožno čudovať, že sa nestavia, na druhej strane je na stránke BSK aj táto správa zo septembra 2010 v súvislosti s cyklojazdou na podporu stavby mosta:
„Ostrý“ štart tejto cyklojazdy sa predpokladá v budúcom roku po dostavbe cyklomostu, ktorého výstavba je financovaná z Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika - Rakúsko 2007-2013. Verejnú súťaž na výstavbu mosta vyhrala spoločnosť INGSTEEL, s.r.o., ktorá predložila najlepšiu, t.j. najnižšiu cenovú ponuku a to v sume 3,8 miliónov eur.
Kuva tak snáď ten most už konečne bude.
Jasné Kriváň. Šak to bohatsvo nerastných surovín čo sa vydolovali v Štávnici a okolí museli nejáko dopraviť do mónarchie,
Zaujímavé aké čulé boli kontakty s Rakúskom počas Rakúsko-Uhorska. Tých 40 mostov predsa muselo mať svoj význam. A to pritom malo vtedy Rakúsko aj Slovensko max. polovicu z dnešného počtu obyvateľov. Spolu s informáciami tidoja o starobylých rímskych cestách od Hainburgu do Bratislavy a potom po oboch stranách Malých Karpát to svedčí o tom, že Slovensko a Rakúsko boli vždy súčasťou jedného stredoeurópskeho priestoru, a že škody, straty kontaktov, spôsobené 40 rokmi režimu sa naprávajú len ťažko a postupne.
Dobre si tá šľachta nažívala.
S tým cyklomostom je to ako nekonečný príbeh :) Už bolo stanovených toľko termínov začiatku a ukončenia jeho výstavby, že to až pekné nie je.
Popis fotky je zaujímavý a poučný.