Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Chata pod Končitou

Turistické zariadenie sa nachádza na pomedzí pohoria Vtáčnik a Hornonitrianskej kotliny na úpätí vrchu Končitá, podľa ktorého má chata pomenovanie. Objekt je ideálnym východiskovým bodom na výlety na Vtáčnik zo strany Hornej Nitry. Tajomný prales Vtáčnika máte na dosah ruky a po túre zaspíte uspávankou zurčiaceho potoka.

Atalienka

.....tiež súhlasím...obsluha je tam vždy na nič...slabá...

John.sp

Na chate som bol dva krát.
Naposledy v októbri 2013.
Obsluha nič moc. Ponuka veľmi slabá. Neviem či to bolo tým že bolo po sezóne ale bolo pekné počasie a kopec ľudí okolo chaty a tiež aj na Vtáčniku.

Tulak007

Končitá je chránený celok o výmere 10,000 m2 vyhlásený v roku 1973. Je to prírodná pamiatka a výmera ochranného pásma je 287,600 m2. Je tam zakázaná ťažba dreva a to je aj dôvod, prečo je tu les taký starý a nepoškodený. Súčasťou tohto celku sú menšie andezitové bralá a rozvaliny nachádzajúce sa na menšom hrebeni.

Prístup je veľmi jednoduchý, od chaty pod Končitou sa treba vybrať smerom ďalej hore a prekročiť rampu vpravo na asfaltovej ceste. Za rampou po cca 400 metroch je odbočka vpravo na lesnú cestičku, ktorá sa neskôr zmení na chodníček. Smeruje mierne vzad. Po jeho ľavej strane sa na horizonte týčia skalné útvary a hneď vedľa chodníku sú prvé bouldre. Ďalej na horizonte sa zatočí doľava a objaví sa množstvo skál a balvanov. Tu je aj odbočka vpravo k ďalším bouldrom. O kúsok ďalej sa nachádza odbočka vľavo ktorá vedie hore k táborisku. Je tam veľké ohnisko a plošina pre veľký počet stanov. Všade na vôkol je nespočet bouldrov, treba si to pobehať a niečo si vybrať. Bouldre sa dajú ľahko identifikovať, je tam už vychodená spleť chodníčkov, niektoré bouldre sú len očistené, niektoré aj označené a nájdu sa tu aj bouldre s upraveným doskočiskom. Existuje tam aj niekoľko preistených ciest. Skaly sú z kompaktného drsného andezitu, nájdu sa na nich obliny, praskliny, špáry, aj diery, takže každý si tu príde na svoje. Sprievodca však zatiaľ neexistuje.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.