Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Fagaraš

Sú štyri hodiny ráno a mne zvoní budík. Rýchlo vstávame, obliekame sa, naložíme batohy do auta a vyrážame - smer Bratislava. Tu nás už čaká Tomáš a môžeme vyrazit na dlhú cestu s cieľom Rumunsko, pohorie Fagaraš. Vstupom do Rumunska sa dostávame do akoby iného sveta. Na hranici sú samí veksláci, cítiť čudný zápach, dostávame sa do územia chudoby. Všade sú dopravné zápchy, cesta pokračuje pomaly, ešte aj počasie je nejaké pochmúrne. Do nášho dnešného cieľa, malej dedinky Turnu Rosu sa dostávame až za tmy. Rýchlo postavíme stany, navečeriame sa a potom preberáme dlho do noci taktiku výstupu pri kukuričnom pive, ktoré sme si kúpili niekde na benzínke.

Janííík

ahoj,kebyze sa mi da casovo,hned idem s vami,aj ked uz som tam bol.nadherne pohorie,urcite sa tam este vratim.
nech vam vyjde pocko,byva tam dost premenlive,predpovede nam moc nevychadzali.:-)
napis ako bolo a co ste pochodili.

Lukas

Cauko. Nemá niekto chuť stráviť tento predĺžený víkend na Fagaraši?
Ak vyrazíme dnes večer, zajtra doobeda môžme začat dvojdňovú túru od tunela na Moldoveanu a v nedelu na ľahko Negoiu. V pondelok cestou naspäť by sme stihli aj nejaké pamiatky... Plán nieje pevný, môžme dohodnúť.
Predpoveď počasia je dobrá, momentálne bez zrážok, tak ak niekto zrušil plány na SK kôli počasiu, ešte sa to dá zachrániť v Rumunsku.
Píšte mail alebo 0910104682

Jarosslav

Ahojte.Neviete niekto akou cestou je najlepšie/najkratšie/najkrajšie:) absolvovať výstup na Moldoveanu?Odkiaľ začať a pod.

Ivan

No ak sa môžem pridať do diskusie, tak ja som bol s Piťom v spomínanom auguste, keď on hovorí, že počasie bolo na hovno, tak to ešte prikrášlil.
Ja osobne som ešte takú búrku na horách nezažil a to už chodím dosť dlho. Keď nám blesky bili okolo hláv, stan pár krát zvalilo a okolo sa vytvorilo malé jazierko, no poviem vám, že o pol jednej v noci som mal chuť pobaliť všetko, resp. sa na všetko vykašlať a ísť do plechového salaša niekde nad nami (bola hmla, tak sme len tušili, že tam niekde je).
A keď sa nevyspíte dve tri noci, ťažko môže Fagaraš zaujať a vôbec nezaujme keď idete de´čo deň v hmle, kde je viditelnosť od 1 - 5 metrov.
Zostáva nám teda ešte prejsť polovicu pohoria, ale po tých skúsenostiach veľmi nemám chuť sa tam vrátiť.
Inak ľudia a celá krajina na mňa pôsobili v pohode, nemali sme žiadny problém a keď sa aj menší vyskytol, tak slivovica a slovenská komunikatívnosť vyriešili všetko. Však Piťo :-)

Peterf

rbr69:Vyslo to nieco cez 7000 Sk.
eskimo:Clanok som nechcel velmi rozpisovat-ludom ktori tam neboli by to nic nehovorilo-napisal som len to najpodstatnejsie. O Victorii som nepisal lebo sme tadial len presli autom a podla mojho nazoru by to k hikingu nepatrilo-to uz nie je turistika.
Funttomas:Podla mna nie je az take podstatne co je na tych fotkach-islo mi hlavne o to aby ste videli krasu Rumunska-vsetky fotky su z hlavneho hrebena.
Eric:Tomas isiel dolu o den skor zobrat auto do Turnu Rosu.
Piťo:Oproti niektorym usekom sa mi zdala napr. Strunga Dracului zbytocne istena lanami.
corvus:To pocasie ti zavidim-v Sibiu sme sa zastavili aj my-je to Krasne mesto,teda centrum.

Corvus

Fagaras. Chutovka, silny naboj energie z carovnych hor. Pre mna to bola zatial ta najkrajsia VHT hrabenovka. Tiez sme sli z Turnu Rosu a spod Moldoveanu sme to strelili dole do Victorie. Najdepres misto co som zatial videl, ale mozno to bolo aj tym ze sme tam boli na prave poludnie a horucava vsetkych domacich zahnala domov. Posobilo to na nas ako mrtve mesto, odhliadnuc od par kvetinacov s muskatmi. Ale musim sa priznat ze patrim asi k tym stastnejsim, ktori zazili Fagaras bez burky. Cely cas krasne letne horuce dni. Noc po tom ako sme zisli z hrebena sa prehnali nad nami tri hrozostrasne burky. Ale to sme uz boli nastastie v Sibiu. Stasticko.
btw: Serbota a Strunga Dracului stoja za to. Miestami som sa s velkym tazkym batohom fajne vybal :)

Piťo

fakt strucne, ale co uz. boli sme tam v auguste- pocasie na hovno, tak sme to skoncili na balea lac, a sli dole. sranda nespomenul si ako sa isiel usek serbota( vraj najtazsi usek spolu so strungou dracului). mokra skala nie je bohvieco. my sme sli cez strungu cobanului a to bola pre mna divocina! a tiez by ma zajimalo co robil Tomas?

Funttomas

Privítal by som úplné popisy fotodokumentácie, keďže sú to menej neznáme pohľady resp. končiny.

Eskimo

Clanok je na moj vkus az prilis strucny na to, ze ste tam boli 5 dni... ja som bol vo Fagarasi s nemenovanou cestovkou (predpokladam, ze tou istou, ktora je "citovana" v clanku)... pocasie bolo veru dost katastrofalne a nas zajazd sa zmenil z turistickeho skor na poznavaci, ale aspon sme pochodili rumunske hrady a zamky, co bolo tiez celkom pekne... na turistike nam pocasie este ako tak prialo ked sme boli v pohori Piatra Craiului, vo Fagarasi sa o5 zhnusnilo a tu hroznu burku, ktoru ste vy zrejme stravili pri chate Turnuri sme my prezili v stane pri chate Podragu... blesky trieskali az neprijemne blizko a rano som bol fakt rad, ze sme to prezili v zdravi.

Inak Fagaras je tusim najdazdivejsie pohorie Rumunska a kto tam ma pekne pocasie si moze fakt blahozelat (4 z 5 ludi co sa odtial vratili sa stazuju na pocasie a kazdu druhu vypravu z neho chyta "trudomyslnost")

Este sa vratim k clanku -fakt skoda, ze si toho nenapisal viac, bolo by o com... napr. taky naturalisticky opis obce Victoria s hnusnou spinavou fabrikou Viromet a panelakmi v ktorych si obyvatelia jednotlivych bytov vyburali dieru v stene a prirobili komin, pasuce sa kone a pobehujuce sliepky pred barakmi, stretnutie s osliou kolonou vynasajucou zasoby na chatu Podragu alebo tych velmi malo vzacnych chvil ked sa vyjasnilo...

Rbr69

pekne dobrodruzstvo, co to vyslo s cestou na osobu (cca)?

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.