Túra Jesenný vander Brabačer 2015 Dovoľte mi opísať 5-dňový vander krajinou, ktorá je môjmu srdcu veľmi, veľmi blízka. Možno mnohí viete alebo až po prečítaní pochopíte prečo. Opäť je tu jeseň s ňou stále počasie i farebné hory a lesy. Je to na počudovanie, keď je príroda najkrajšia, býva vonku azda najmenej ľudí. Nás ťahá von, a tak sme opäť na cestách, tentoraz sme zvolili niečo ako reminiscenciu na našu dávnejšiu „expedíciu“ ČERBABRA_2002, kedy sme prešli Čergov, Bachureň a časť Braniska. Vtedy bol december, mínusové teploty a akcia sa veľmi vydarila. Tentoraz sme išli opačným smerom, preto aj názov je v opačnom garde. 16/05/16 Pavel Filák Branisko, Čergov, +
Túra Cesta hrdinov SNP za 21 dní – 1. časť Cesta hrdinov SNP je najdlhšia turistická magistrála na Slovensku. Vedie naprieč Slovenskom, začína na Devíne, končí v Duklianskom priesmyku a je spojením troch turistických trás 0701, 0801 a 0901. Jej celková dĺžka je približne 765 km, prevýšenie je viac ako 30-tisíc metrov a po celej trase je vyznačená červenou farbou. Toľko stručný súhrn suchých faktov. 03/04/16 Michal Sim Čierna hora, Čergov, +
Túra Z Novej Sedlice na Devín za 35 dní Cestopis vznikol ako sumár mojich večerných zápiskov do denníka. Cestu pešo naprieč celým Slovenskom som absolvoval s mojím dievčaťom Natáliou a bratom Matúšom. Putovanie bolo neskutočným zážitkom na celý život. Ďakujeme všetkým za podporu počas putovania! 01/01/16 Marek Petrík Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Túra Kyjov – Minčol – Kamenica V poslednom čase sa mi zapáčilo chodiť na spoločne organizované túry. Počas letných mesiacov som s priateľmi z KST Krokus Hanušovce nad Topľou absolvoval tri akcie. Bol som nadmieru spokojný s priebehom, tak som sa zúčastnil ďalšej túry v pohorí Čergov. 06/11/15 Marián Jaššo Čergov
Túra Obručné – Livov – Kríže – Čergov – Hradisko Blízke pohorie Čergov mám asi najviac prechodené, ale vždy len na jednodňovkách. A to zas limituje čas strávený v krásnom pohorí. Tentoraz som si povedal, že na čas nebudem pozerať a prejdem z jeho jednej strany na druhú. Keďže na Minčole som pred časom bol a zrak mi padol na neznámu severnejšiu modrú značku, bolo rozhodnuté. Rovnako aj začiatok v dedine Obručné, do ktorej som sa chcel vrátiť, keďže som ňou len prechádzal počas zimného autostopu okolo Čergova. 13/04/15 Henrich Tomáš Čergov
Príbeh Bežky, bežkári a bežkodni II. Na Slovensku je veľa terénov vhodných pre bežecké lyžovanie. Svoje príhody z bežiek začnem spomienkou na niekoľko túr z rôznych končín Slovenska. Na mnohé zaujímavé trasy som sa iste ešte nedostal, naopak prešiel som pár túr len na bežkách, ale nikdy som sa na ne nedostal v lete. Príkladom sú trasy v Levočských vrchoch – vďaka turistickému zrazu v Levoči, bežkovačky v pohorí Čergov, Burda a Branisko – vďaka turistickému zrazu v Prešove, ale aj iné. 22/01/15 Vladimír Ješko Príbehy
Túra Okruh zamrznutým Čergovom Opäť som raz zavítal na Čergov. Zlákalo ma najmä dlhotrvajúce inverzné počasie a chuť byť trocha na slniečku v mojom obľúbenom pohorí. Hrebeň Čergova poznám skoro spamäti, ale čosi mi hovorilo, že aj napriek nepriaznivej predpovedi počasia sa oplatí vyraziť. 19/01/15 Stanislav Ďurica Čergov
Túra Kyjov – Minčol – Sokolia skala – Kyjov Vždy, keď zaznelo Čergov, tak som si ho spájal s akousi oázou pokoja, kľudu a neporušenosti. Jednoducho jedna z posledných pevností slovenskej prírody. Aspoň tak som o ňom doposiaľ počul a čítal. Stále to ale bolo iba v rovine akejsi predstavy, pretože naživo som to ešte nemal možnosť okúsiť. Čo ale človeka dlho láka, to skôr či neskôr vyskúša. Tak aj mňa zlákali napokon čergovské horské chodníčky s vidinou dňa stráveného v pokojných horách bez davov ľudí. 27/10/14 Lukáš Varšík Čergov, Šariš
Túra Lysá, Oltár kameň a Čergov Je polooblačná sobota - deň sa pripravoval na iný účel, nie ako turistika pre skupinku ľudí, ktorí boli na začiatku trasy. Sám viem, keď som v prírode či na horách, tak ma stále ťahá na nejakú kratšiu alebo dlhšiu prechádzku. V roku 2010 som časť dnešnej trasy prešiel s partiou vyznávačov turistiky z podniku. Vtedy to bola narýchlo urobená túra, ako spomienka na človeka, ktorý odišiel z tohto sveta a bol veľkým milovníkom turistiky a prírody. Smerom na Lysú a Oltár kameň, kde sme si na neho zaspomínali. Dnes bolo plánované ísť za niečím novým. 24/10/14 Marián Jaššo Čergov
Útulňa Chatka OZ Kráľova studňa Každoročně se vydáváme na méně turisticky frekventovaná místa Slovenska, tentokráte jsme se vybrali na Busov a Čergov. Velké překvapení nás čekalo při cestě z Kurovského sedla do Obručného. Pro nově postavenou chatu nemohlo zdejší občanské sdružení najít kouzelnějšího místa. 15/03/14 Petr Gajdoš Čergov, Ľubovnianska vrchovina, +
Cyklotúra Okolo Sabinova cez Hanigovce a Jakovany V posledných rokoch je akosi trendom, že nás v máji poctia svojou prítomnosťou tropické teploty. A s nimi sa otvárajú aj možnosti na spoznávanie blízkych krajov. Keď mi večer kamarát napísal, že plánuje vyraziť do môjho okolia za spoznávaním cyklotrás, tak som si to s ním zosynchronizoval na mape a zhodnotil, že to bude povozenie aj pre cyklovozík. V nedeľu (skoro) ráno nakladáme bicykle na strechu, vozík do kufra a vyrážame na okružnú trasu do okolia Sabinova. Pánska jazda s dvadsaťmesačnou dámou na palube. 19/12/13 Palo "Axel" Gomboš Čergov, Šariš
Túra Malý veľký hrebeň Čergova Pozná niekto z vás dedinu Livovská Huta? Autobus tam chodí cez víkend raz denne a má čo robiť, aby sa otočil. Nedávnu správu v médiách o inštalácií obrích zrkadiel v nórskom mestečku Rjukan som okomentoval lakonicky. A síce, že páni inžinieri by si mali posvietiť na tento kút sveta. Bola by to výzva! Práve táto malebná dedinka sa stala nenápadnými vstupnými dverami pre jeden z mojich najkrajších zážitkov v prírode. 09/12/13 Igor Kmiť Čergov
Extra Historické extrémy počasia na Slovensku Turistika, to nie je len chodenie z bodu A do bodu B, vláčenie najnutnejších vecí na chrbte a noci strávené pri ohni. K turistike neodmysliteľne patrí aj spoznávanie prírody a všetkého, čo k nej patrí. Takisto aj počasia. A počasie – to vie byť teda poriadne nevyspytateľné. 14/08/13 Stanislav Ďurica Zaujímavosti
Túra Minčol – Čergov – Lysá – Sabinov V druhej časti putovania za krásami Čergova mi jedinečné pohorie naplno odhalí to, čo mi v prvej časti len naznačilo. Čakajú ma dva nádherné slnečné dni na odľahlom hrebeni, ktorý dokáže človeka nadchnúť a milo a nečakane prekvapiť na každom kroku. Vydajme sa teda ďalej za nádhernými zákutiami v neustálom objatí krásy výnimočného pohoria. 01/07/13 Peter Miler Čergov, Šariš
Túra Obručné – Minčol Za všetko môže článok „Čergov, miznúca divočina“, uverejnený na tomto portáli. Článok, ako aj krása pohoria na mňa tak zapôsobili, že som sa po jeho prečítaní skontaktoval s lesoochranárskym zoskupením VLK, ktoré tam odvádza ušľachtilú prácu a následne som obdržal petičné hárky. Spočiatku sám a neskôr aj s pomocou priateľov som po Poprade zbieral podpisy na záchranu čergovských lesov a bolo mi jasné, že keď príde začiatok mája, neodkladne sa vydám do tohto málo známeho pohoria. 17/06/13 Peter Miler Čergov