Túra Okruh cez Zbyňovský budzogáň Na Facebooku som sa prihlásil do skupiny Klub slovenských turistov. Turisti tam dávajú fotografie z prechádzok a zaujal ma obrázok mohutného skalného hríba v Súľovských vrchoch. Páni moji, to musím vidieť. Otvoril som si TuristickaMapa.sk a podľa fotiek som si naplánoval trasu. Okrem Zbyňovského budzogáňa si pozriem skalné mesto nad Rajeckými Teplicami, Poluvsiansku skalnú ihlu a skalné okno nad Porúbkou. 03/06/16 Martin Knor Súľovské vrchy
Prístrešok Zraková pyramída nad Súľovom Nie som veľmi zástancom rôznych umel(eck)ých diel roztrúsených v prírodnom prostredí (ako napríklad sochárske výtvory na hrebeni severnej časti Javorníkov). Keď však takýto artefakt môže slúžiť aj na praktické účely, akceptujem ho skôr. Jedným z takýchto je "zraková pyramída", ktorá nedávno pribudla na lúke nad Súľovom. 13/02/16 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Lietavská Lúčka – Rajecké Teplice – Vrchteplá Keď sa ku mne dostala informácia, že v žilinskom regióne pribudla nová turistická trasa, bol som zvedavý, čo nové nám značkári sprístupnili. Začiatok (resp. koniec) by mal byť niekde na juh od Lietavskej Lúčky a vedie vraj do Rajeckých Teplíc. Netrvalo dlho a využil som slnečnú nedeľu na jej prieskum. 21/09/15 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Cyklotúra Cez Manínsku tiesňavu do Súľova Sobotné ráno nás v Martine privítalo, po krásnych dvoch dňoch, zamračenou oblohou. Predpoveď počasia vytrvalo sľubuje, že dnes by nemalo byť ešte zle, môže byť viac oblakov, ale pršať by nemalo. Podľa pôvodného plánu zbalím bicykel do auta a vyrážame s kamarátom smerom k Považskému Podhradiu. Plánujeme prejsť pre mňa novú trasu cez Manínsku tiesňavu a Kostolec do Súľova. 18/06/15 Michal Mikuláš Súľovské vrchy
Túra Hričovské Podhradie – Roháčske sedlo – Lietava Keďže v piatok večer mám byť v Terchovej a v práci si tak či tak musím zobrať dovolenku, tak sa rozhodnem vyraziť skoro ráno a cestou si dať nejakú kratšiu túru. Pôvodne som zamýšľal len nad hradom Hričov, ale nakoniec som to potiahol až do Lietavy. Hory boli ľudoprázdne, za celý čas som v lese stretol len jedného človeka, ale zato plné zveri. Blatisté cestičky boli celkom rozryté a les plný zvukov. 29/04/15 Vladimír Prutkay Súľovské vrchy
Túra Ako sme dobyli Súľovský hrad Keď som sa počas vysokoškolského štúdia zúčastnila víkendovej ochranárskej akcie zameranej na ochranu rastlinných biotopov a čistili sme od náletov lúky pod Súľovským hradom, ani vo sne mi nenapadlo, že o niekoľko rokov budem znovuobjavovať tieto miesta, prechádzať práve okolo nami kosených lúk a že budem dobýjať Súľovský hrad s mojimi deťmi a manželom. Prešlo zopár rokov a ocitla som sa počas rodičovskej dovolenky na Kysuciach. Keďže moje malé deti obľubujú výlety aj na hrady, bolo otázkou času, kedy z Kysúc zavítame na blízky Súľovský hrad, mne známy z čias vysokoškolských štúdií v Bratislave. 05/04/15 Jana Bílešová Súľovské vrchy
Túra Z Vrchteplej na Žibrid Minulý rok turisti zo Žiliny vyznačili novú trasu, spájajúcu Rajeckú dolinu s centrálnou časťou Súľovských vrchov. Je pomenovaná na počesť Louisa Crosa - francúzskeho účastníka SNP. Posledný septembrový deň som si naplánoval prechod touto trasou a spojiť ho s výstupom na Žibrid, najvyšší vrchol venca Súľovských skál. 07/11/14 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Hričovský hrad Moji rodičia sú obaja na dôchodku, primerane k svojmu veku majú aj zopár zdravotných problémov, ale napriek tomu sa snažia žiť aktívne. Pred niekoľkými rokmi sa spriatelili s turistami zo Seniorklubu pri KST v Diviakoch a odvtedy chodia na spoločné túry. Tohtoročné túry sú tematicky zamerané na návštevu slovenských hradov a zámkov. 3. septembra sa plánuje túra na Hričovský hrad, a keďže som práve na pár dní na Slovensku, idem s nimi. 02/11/14 Mojmír Suchý Súľovské vrchy
Chata Penzión Manín Pri potulkách malebnými Súľovskými vrchmi dobre padne osvieženie a oddych. Keďže chata sa nachádza na križovatke viacerých cyklotrás, hojne ju využívajú najmä cykloturisti. Ale aj pešiak, po viacdňovom pochode túžiaci po teplej sprche, alebo rodina s menšími deťmi ocení možnosť pohodlného ubytovania. 18/10/14 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Cyklotúra Stredným Považím V druhej polovici tohoročného mája dorazilo leto aj na Považie. Operatívne si vybavujem voľno v práci a rozhodujem sa riešiť pohybový absťák. Kvôli kolenám, ktoré sa v poslednom čase ohlasujú, bude presunovým prostriedkom bicykel. Narýchlo pozerám mapu a aspoň zhruba plánujem trasu, som si vedomý, že budú aj pešie vložky - neprekáža. Na nosič upevňujem neveľkú výbavu a môže sa vyraziť. 10/07/14 Michal Bukvai Javorníky, Súľovské vrchy
Túra Vrchteplá – Havrania skala – Kostolec Je krásne ráno. Až k neuvereniu, že je februárové. Moja priateľka a ja odchádzame medzimestskou autobusovou linkou do dedinky Vrchteplá, odkiaľ máme na pláne vystúpiť na vrchol krásneho vyhliadkového kopca, na Havraniu skalu. Vyrážame z obce a ešte netušíme, že dnes nás čakajú teplé slnečné lúče a leňošenie v tráve, brodenie sa v hlbokom lístí a aj pravá zimná guľovačka. 09/04/14 Michal Bašo Súľovské vrchy
Túra Hlbocký vodopád a vyhliadky pod Roháčom Súľovské skaly sú mimoriadne zaujímavý prírodný výtvor, ktorý určite zaujme každého milovníka prírody. Pre svoju výnimočnosť boli vyhlásené v roku 1973 ako národná prírodná rezervácia na ploche 543,23 ha s ochranným pásmom 281,77 ha. Sú tvorené bazálnym paleogénnym zlepencom, miestami až niekoľko 100 m hrubým. Nájdeme tu vysokú koncentráciu geomorfologických tvarov ako napr. skalné veže, strmé bralá, ihly, okná a homole s často bizarným tvarom. Rastlinstvo a živočíšstvo predstavuje zmes teplomilných a montánnych druhov. Väčšina ľudí si pod pojmom Súľovské skaly vybaví Súľovský hrad, Gotickú bránu, Štefánikovu vyhliadku, kemp, prípadne najvyšší vrchol Brada. Pritom je tu mnoho ďalších miest, ktoré sa oplatí navštíviť. Jedným z nich je napríklad Hlbocký vodopád, o ktorého existencii som až doteraz nemal ani páru. 12/06/13 Lukáš Varšík Súľovské vrchy
Cyklotúra Nová Sedlica – Záhorská Ves nonstop Myšlienka prejsť na bicykli skoro 600 km vznikla po absolvovaní tretej Trnavskej stovky. Moje možnosti v diaľkovej chôdzi sú tak na úrovni 100 km a plány každý rok prejsť to až do Trenčína sa rozplynuli vždy v klesaní do Brezovej pod Bradlom. Po operácii kolena som ju už ani neprešiel. Späť k novej výzve. Ak dokážem prejsť chôdzou 100 km, tak na bicykli štyri, možno päťkrát viac? A hovoríme o nonstop jazde bez spánku. Takto vznikol nápad prejsť z najvýchodnejšej obce do najzápadnejšej. Trasa popod Vysoké Tatry. Sumár podľa mapy 593 km. Možno to stihnem za 40 hodín s prestávkami na jedlo. 06/12/12 Marian Meszaros Slovensko, Malá Fatra, +
Túra Manínsky okruh Pred nami je deň voľna, 29. augusta, a tak uvažujeme, kam sa vybrať aj s naším ročným drobcom. Nechceme ísť príliš ďaleko, a ideálne niekam, kde sme ešte neboli. Samozrejme, aby to bolo vhodné aj pre dieťa v nosiči. Voľba padá na okruh nad Manínskou tiesňavou. Cestou priberáme nášho hikeplannerovského guru Miša Bukvaia, ktorý je domáci, a onedlho parkujeme neďaleko bývalého kempu v Manínskej tiesňave. 05/09/12 Soňa Mäkká Súľovské vrchy
Túra Súľov – Lietava – Zbyňov – Súľov Turistika so synom sa po jeho osamostatnení stáva vzácnosťou, tak po dlhšom čase s vyhliadkou pekného víkendu plánujeme spoločný výbeh. Tip padol na trasu v Súľovských vrchoch. Má to byť čosi dlhšie, takže nie klasika cez skaly, ale po trochu odľahlejších končinách. Priznávam, že sám som niektoré z úsekov išiel naposledy poriadnych pár rokov dozadu. 20/08/12 Michal Bukvai Súľovské vrchy