Túra Každý deň niekde inde s frajerkou Skoré slnečné ráno vstávame natešení a hladní po nových zážitkoch. Čakajú nás krásne spoločné 4 dni na cestách. Plány sme nemali popredu jasné, len sme vedeli, že chceme niekam vypadnúť a spoznať nové miesta. Nemali sme vopred dohodnuté ani žiadne ubytovanie, spoliehame sa na to, že niečo splašíme cestou a pre istotu do kufra auta hádžem aj stan. Keď to nemusím vliecť na vlastnom chrbte, beriem aj zbytočnosti. 20/05/16 Stanislav Ďurica Oravská vrchovina, Oravské Beskydy, +
Túra Biela a Červená skala z Podbiela Rada by som vám predstavila veľmi pekné miesta v oravskej obci Podbiel. Absolvujeme prechádzku pamiatkovou rezerváciou Bobrova raľa a prejdeme si náučný chodník Biela a Červená skala. Zámerne som vybrala túto túru, pretože by som vám rada ukázala nekomerčnú časť Oravy. Roháče bývajú plné ľudí a pôsobia na mňa dosť masovo, tak radšej vyhľadávam menej navštevované lokality. 22/06/14 Tatiana Filipková Oravská vrchovina
Bežky Orava - (k)raj lyžiarskej turistiky Orava má vďaka členitému terénu, polohe na severe Slovenska i poveternostným vplyvom ideálne podmienky pre lyžiarsku turistiku. Zvlnené horstvá s tiahlymi hrebeňmi i dolinami, drsná klíma a dostatok snehových zrážok počas zimy. Ak k tomu pridáme pohostinnosť oravského ľudu a dostatok nadšencov bežeckého lyžovania, nemožno sa čudovať, že každý víkend sa koná na Orave zimný prechod či lyžiarsky prejazd. 23/01/13 Tomáš Trstenský Orava a Kysuce, Oravská Magura, +
Túra Oravská vrchovina a Chočské vrchy Napriek nie veľkej vzdialenosti Chočských vrchov od bydliska sa im moje kroky akosi vyhýbali. A to sa v ňom nachádzajú také perly ako (doteraz nenavštívené) Prosiecka a Kvačianska dolina... a na Veľkom Choči som bol tiež len raz. Koncom augusta som sa rozhodol rázne to napraviť a počas troch horúcich dní som si Chočské vrchy vychutnal plnými dúškami. 19/11/12 Michal Bukvai Oravská vrchovina, Veľká Fatra a Choč
Cyklotúra Žilina – Dolný Kubín – Ružomberok Zo Žiliny na Liptov na krosovom bicykli, cez tri sedlá (vrcholy). Každý z cyklistov vie, že ak chce podniknúť dlhší výlet (jazdu) treba aj čosi natrénovať. Keďže sme si s kamarátom Maťom dali tento rok za cieľ zdolať Passo Stelvio (o tom v inej reportáži), musel som najazdiť „vyššie objemy“, teda viac km aj kopcov, ako len Kačín či Biely kríž pri Bratislave. Ako „tréningovú“ jazdu som si vybral trasu cez tri pohoria na severe Slovenska. 08/07/10 Milan Kiac Malá Fatra, Oravská Magura, +
Túra Z Dolného Kubína do Oravíc Ak by som mal vybrať tri najkrajšie túry, resp. túry s najkrajšími výhľadmi, jednou z nich by isto bolo putovanie po červenej značke z Dolného Kubína. Hoci trasa nevedie žiadnym extrémnym terénom a nie je náročná ani pre turistu začiatočníka, krajina okolo tejto trasy je neuveriteľne krásna. Po deviatich rokoch sme sa na ňu zasa vybrali, aby sme si oživili spomienky a pokochali sa. 18/08/08 Boro Tomis Oravská vrchovina, Skorušinské vrchy
Túra Oravská vrchovina Osobáčik nás vyložil asi o pol jedenástej v Dolnom Kubíne. Máme pred sebou päť dní a naplánovanú trasu až na Oravice. Počasie skvelé, nálada dobrá a partia ešte lepšia. V tradičnej trojke vyrážame po červenej značke cez Kubín. Sídliskom pomaly stúpame a hľadáme nejaký obchod, kde by sme si doplnili zásoby a dali svoje obligátne pivko. 11/04/04 Boro Tomis Oravská vrchovina, Skorušinské vrchy, +