Túra Mladým tatranským lesom s kočíkom Od najväčšej vetrovej kalamity vo Vysokých Tatrách uplynulo viac ako 10 rokov. Dosť dlhý čas, ktorý bol a stále je poznačený debatami lesníci verzus ochranári na tému, či stromy nechať tam, kde sú, alebo či vyťažiť a speňažiť všetko, čo sa dá. My žijeme čiastočne v Tatrách už štyri roky a za ten čas sledujeme, ako si príroda s tým, čo sama sebe vyviedla, vie poradiť. 17/06/16 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Cyklotúra Cyklotrasa Dolný Smokovec – Nová Lesná Leto 2015 bolo v znamení horúčav aj v Tatrách a my sme každý deň špekulovali nad tým, pod aké stromy na kratšiu prechádzku s kočíkom, aby sme zároveň včas vyzdvihli staršiu ratolesť v škôlke. Jedného dňa takto padol výber na nádhernú cyklotrasu vedúcu z Dolného Smokovca do Novej Lesnej. 16/06/16 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Lezenie Jarný výstup na Gerlachovský štít Je skoro ráno a pomaly sa začína pre niekoho bežný deň. Všade vládne pokoj a väčšina ľudí ešte spí alebo sa im trochu sníva, že čoskoro idú do práce alebo školy. My s parťákom práve prichádzame do Tatier a parkujeme auto vo Vyšných Hágoch. Začíname nie bežný, ale špeciálny deň, jarný výstup na Gerlachovský štít. Tatry nás vítajú jasnou oblohou a nikde ani stopa po včerajších búrkach. No necháme sa prekvapiť, čím nás aj ony prekvapia pri začatí našej tatranskej lezeckej sezóny. 13/06/16 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Lezenie Jastrabia veža - zimný výstup Jastrabia veža (2137 m) je charakteristickou dominantou, ktorá zaujme nejedného návštevníka Chaty pri Zelenom plese. Kvôli jednoduchej dostupnosti a technickej obťažnosti lezeckých ciest je mýtický štít vyhľadávaný najmä horolezcami. Na jeho vrchol však vedie i ľahšia neznačená trasa, ktorá sa v zime mení na mixové lezenie. 23/05/16 Pavol Hreha Vysoké a Belianske Tatry
Túra Každý deň niekde inde s frajerkou Skoré slnečné ráno vstávame natešení a hladní po nových zážitkoch. Čakajú nás krásne spoločné 4 dni na cestách. Plány sme nemali popredu jasné, len sme vedeli, že chceme niekam vypadnúť a spoznať nové miesta. Nemali sme vopred dohodnuté ani žiadne ubytovanie, spoliehame sa na to, že niečo splašíme cestou a pre istotu do kufra auta hádžem aj stan. Keď to nemusím vliecť na vlastnom chrbte, beriem aj zbytočnosti. 20/05/16 Stanislav Ďurica Oravská vrchovina, Oravské Beskydy, +
Túra Otrhance - keď hory rozprávajú... Každý z nás chodí do hôr, aby spoznal krajinu, oddýchol si alebo aby zažil niečo výnimočné. Nie som v tomto iný a úplne najradšej tieto dôvody kombinujem. Na to, aby som túru označil za špecifickú či inú než ostatné, musím mať šťastie na výber lokality i podmienky. Jednoducho povedané, musím mať pocit, že som v správnom čase na správnom mieste. Vtedy sú zážitky najintenzívnejšie a rád na ne spomínam aj s odstupom rokov. V horách som prežil všeličo, ale jednu túru mám na pomyselnom prvom mieste. Je najvýnimočnejšia, priam až životná. A práve o nej by som vám chcel porozprávať. 14/03/16 Martin Baniari Západné Tatry
Túra Zimný výstup na Slavkovský štít Po skončení ZŠ som, ako skoro každý, išiel na strednú školu. Na turistiku chodím od siedmych rokov a ako jednu z prvých vecí na novej škole som začal hľadať kamarátov a parťákov na potulky po horách. Našťastie sa takí našli. Práve toto bola naša prvá "expedícia", na ktorú sme sa vybrali. Mala sa konať o týždeň skôr, ale kvôli cestovaniu sa nedala uskutočniť, a preto nám prischol termín 27. december 2015. Deň po našom tradičnom prievidzskom výstupe na malofatranský Kľak. 26/02/16 Jaromír Štěpánek Vysoké a Belianske Tatry
Túra Blúdenie Tatranskou magistrálou bez medveďa Tatranská magistrála je červeno značkovaný chodník, vinúci sa v prevažnej miere južnými svahmi Západných a Vysokých Tatier. Nápad na hlavný tatranský chodník sa datuje v roku 1903, no vyznačený bol Klubom československých turistov až v rokoch 1931 - 1937. Uvádza sa, že je to turisticky najvýznamnejšia trasa, ale v mnohých súčasných prameňoch sa uvádza chybne jej dĺžka. Povedomie o Tatranskej magistrále sa zúžilo na červeno značený chodník vo Vysokých Tatrách od Štrbského Plesa po Veľké Biele pleso. Magistrála ale začína pri dedinke Jalovec v Západných Tatrách a do roku 1978 k nej patrila aj nádherná hrebeňovka Belianskych Tatier. Súčasná dĺžka trasy predstavuje 78 - 83 kilometrov (podľa rôznych prameňov). 15/01/16 Zuzana Čontošová Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +
Túra Cez Rusinowu Polanu na Krzyżne Po roku sme s Jankou opäť zavítali do Tatier. Na jeseň, s dobrou vyhliadkou na víkendové babie leto. Večer sme zakotvili v malej útulnej krčmičke v Starom Smokovci a pri pivku s partiou starých i nových známych sme sa dozvedali najnovšie tatranské správy. Po predostrení nášho plánu nám starší horský nosič naznačil, že hore sa v posledných dňoch šmýkalo, no už sa to začína zlepšovať. S vidinou pekných zážitkov sme si ľahli spať. 29/11/15 Radoslav Jurčina Vysoké a Belianske Tatry
Túra Babky a Sivý vrch z Jalovca Sivý vrch – najzápadnejší výrazný vrchol Západných Tatier, pomerne dlho odolával mojim turistickým chúťkam. Správna konštelácia nastala v polovici mája, v rámci presunu do Starého Smokovca. Trasa bola do veľkej miery podmienená obmedzenou časovou dotáciou ako aj sezónnou uzáverou. Rád by som išiel cez Bielu skalu či Radové skaly, ale ako sa ukázalo, ľútosť nebola na mieste. Zeleno-modrý okruh Červencom je veľmi zážitkový. 16/11/15 Radoslav Jurčina Západné Tatry
Túra Kriváň zo Štrbského Plesa Do Vysokých Tatier v poslednom čase moje kroky vedú zriedkavo. Odkedy som v rámci rodinných dovoleniek prešiel vyznačené trasy krížom-krážom, nejako ma to tam neláka. Ale keď som dostal pozvánku na firemnú akciu v Starej Lesnej, spojenú s plánovanou turistikou, využil som príležitosť. V neskorú jeseň tam nebudú davy. 01/11/15 Michal Bukvai Vysoké a Belianske Tatry
Túra Vysoké Tatry s deťmi – 3. časť Tak ako čas plynie, tak aj naše ratolesti rastú, silnejú. Prichádza obdobie, kedy s nimi začíname podnikať čoraz namáhavejšie túry, vedúce do vysokohorského prostredia. Náš seriál obohatíme o skúsenosti s vekovou kategóriou 7 - 8 rokov. Skúsime ich šikovnosť na exponovanejších miestach s technickými pomôckami, predĺžime si túry na rádovo 10 - 16 km. 19/10/15 Roman "Bazin" Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry
Lezenie Výstup na Ostrý štít V doline vládne hlboké ticho, slnko pomaly vstáva a prvé lúče začínajú zohrievať aj tak dosť teplé tatranské skaly. Pomaly kráčame chodníkom, kde-tu počuť len zahrkotať skalu. Pri Sivom plese na nás zvedavo pozerá kamzík, asi nám prišiel popriať dobré ráno. Pomaly sa blížime pod stenu, nástup na dnešnú lezeckú cestu, na Ostrý štít. V minulosti bol dlho považovaný za nedobytný a dosiahnutý až ako jeden z posledných tatranských štítov. 28/09/15 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Túra Tichá dolina - detský výlet Počas nášho letného pobytu v Tatrách pravidelne vymetáme s kočíkom a škôlkarom doliny, ideálne s asfaltkami, lebo bábo nemá zatiaľ veľmi rado natriasanie po lesných cestičkách. Horúčavy trošku poľavili, a tak jediným kritériom pri výbere výletu nie je množstvo stojacich stromov, ale môžeme zohľadniť aj estetiku okolia. 17/09/15 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Malou Studenou dolinou Blíži sa posledný deň dovolenky vo Vysokých Tatrách a hľadáme si menej náročnú túru na nasledujúci horúci deň. Náš výber padol na prechod horskými chatami v Malej Studenej doline. Nasleduje domáca príprava, hrubý výpočet trasy a môže sa vyraziť. 11/09/15 Peter Remeň Vysoké a Belianske Tatry
Tatry
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Tatry“ sa stotožňuje s územím geomorfologického celku Tatry. Pohorie patrí k jadrovým (kryštalickým) horstvám Centrálnych Karpát. Administratívne sa rozprestiera na území Žilinského kraja (bývalý okres Liptovský Mikuláš) a Prešovského kraja (bývalý okres Poprad). Tatry sa rozdeľujú na Západné (Zachodnie) Tatry a Východné (Wschodnie) Tatry vrátane územia v Poľsku. Slovenská časť Západných Tatier sa ďalej člení na: Roháče, Sivý vrch, Osobitá, Liptovské Tatry (Liptovské hole), Liptovské kopy a Červené vrchy. Východné Tatry sa delia na Vysoké Tatry (Wysokie) a Belianske Tatry (Bielskie). K oblasti zaraďujeme priľahlé podhorské územia z Podtatranskej kotliny a Podtatranskej brázdy. Územie pokrýva najstarší národný park Slovenska – TANAP.

Veľhornatina Tatry je najvyšším pohorím oblúka Karpát. Zároveň sú najvyšším pohorím na Slovensku. Kulminujú vrcholom Gerlachovského štítu s výškou 2654,4 m n. m. Krajinný celok vysokohorského typu s ostro rezaným reliéfom predstavuje výraznú prírodnú bariéru. Výškový rozdiel medzi centrálnymi časťami Tatier a priľahlými zníženinami (kotliny a brázdy) sa pohybuje medzi 800 – 1800 m, čo sú maximálne hodnoty pre Slovensko. Tatry sa rozprestierajú nad vrstevnicou 850 m a približne 2/3 plochy ležia nad 1400 m, teda patria k vysokohorskému stupňu. Väčšina túr vedie v náročnom horskom prostredí. Horstvo má najkvalitnejšiu sieť turistických značených trás na Slovensku. Treba počítať s vysokým počtom návštevníkov pre veľkú atraktivitu prírodného prostredia. Zo športových činností dominuje pešia a vysokohorská turistika. Ďalej zjazdové lyžovanie, horolezectvo a skialpinizmus. Veľhorský charakter pohoria podmieňuje častý výskyt lavín.