Túra Rankovské skaly, Makovica a Ľubovičný vrch Letný sobotný deň má byť podľa predpovedí počasia s hodnotami nad 30 °C. Vieme, že to bude náročné, ale na dnešnej akcii sme sa dohodli, a tak sa nič meniť nebude. Máme v pláne navštíviť miesta v Slanských vrchoch, kde som ešte nebol, ale určite sa nachádzali v mojich dlhodobých turistických plánoch. Priatelia turisti z KST Perun zo Zámutova uskutočňujú tradičné podujatie, a to výstup na Makovicu. Ja a môj veľmi dobrý priateľ Tono sa k nim pripojíme až na vrchole Makovica okolo poludnia. Trasa by mala smerovať z dedinky Herľany, od známeho studeného gejzíru, odkiaľ vyrazíme za novými poznatkami a krásami. dnes Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Latinský a Raslav kameň Môj veľmi dobrý priateľ sa rozhodol pre menej tradičnú turistiku - či už pešo, alebo bicyklom prejsť celé podhorie Slanských vrchov. Navštíviť podhorské dediny, ich kultúrne miesta alebo zaujímavosti v ich blízkosti v horách. Vždy ma to lákalo, keď som sledoval jeho predošle časti. Občas ma nahováral na výlet, ale cez víkend sa pre cestovanie spojmi praktizovať veľmi nedá a cez týždeň som nemohol ísť. 26/07/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Skárošská vyhliadka, hrad Füzér, Izra a ROP-íky Zabudnuté ROP-íky a hrad Füzér (slov. Fizer) sú vojenské historické pamiatky, ktoré ponúka južná časť slovenských a severná časť maďarských Slanských vrchov. Ak k tomu priradím Skárošskú vyhliadku (Skárosi kilátó) a jazero Izra, okruh z a do Slanskej Huty stojí určite za návštevu. 06/07/15 Henrich Tomáš Slanské vrchy, Maďarsko
Túra Vitrové dziry (Vetrové diery) a Veterník Zvažoval som či mám zverejniť jednu zaujímavosť zo Slanských vrchov pod Veterníkom a podeliť sa o s ňou s čitateľmi a turistami, ktorí obdivujú našu prekrásnu prírodu. Určite nie som sám, kto o týchto miestach a dierach vie. Nachádzajú sa v blízkosti modrej turistickej značky Herľany - Spálená stráň - Lazy - kúpele Borda. 03/07/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Biely vrch, Stredná hora a Mošník Rána na začiatku apríla sú dosť mrazivé a dokonca sa na horách objavil nový sneh. Na dnes hlásia prehánky, takže sa budem tešiť na sneženie. O mesiaci apríl sa hovorí, že je bláznivý, tak na prekvapenie musí byť turista pripravený. Kam sa dnes vyberiem, ktorý kút prejdem, odkiaľ a kam. Na začiatku trasy sa s tým každý jeden turista vždy zaoberá. Samozrejme, že v mojom prípade sú najnavštevovanejším pohorím Slanské vrchy a oblasť v okolí Dargova. Často prechádzam Bačkovskou dolinou, ale cez vrch Stredná hora som nešiel. Občas si po večeroch robím rôzne trasy a plány, kadiaľ by som išiel a čo všetko by bolo zaujímavé si počas túry pozrieť. 05/06/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Davidov – Zapikan – Mazolín a späť Napriek tomu, že je dnes piatok a má byť zatmenie Slnka, je konečne prvý jarný deň. Počasie by nám na dnešnú turistiku podľa predpovedí malo priať. Dúfam, že zatmenie nebude intenzívne, aby sme pre tmu náhodou nezablúdili v prekrásnych Slanských vrchoch. Chcem si splniť a zaškrtnúť ďalšie miesto v zozname nenavštívených. Už niekoľkokrát som sa motal v okolí vrchu Mazolín, ale akosi som sa naň nikdy nedostal. Chcem sa ísť pozrieť na jeho skalnú časť a zvlášť na jeden pekný kameň. Aby toho na jeden deň bolo viac, tak to dnes spojím s návštevou miesta prezývaného Zapikan. 13/05/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Baba a Lipovec Môjmu srdcu je najbližší šport a príroda, hory a potulky v lesoch, objavovať miesta, kde moja noha ešte nevkročila. Najmenej vzdialeným pohorím sú mi Slanské vrchy, ťahajúce sa zo severu na juh, od Prešova až ku hranici s Maďarskom. Určite aj preto najčastejšie chodievam do prírody v týchto vrchoch. Len nedávno na konci novembra som prechádzal jednu časť po našej južnej hranici smerom od Veľkého Miliča ku hraničnému priechodu Čatorňa. Dnes by som to chcel spojiť od Byšty cez Babu a Lipovec možno až k Zlodejovi (Tolvaj). To nebude veľmi zaujímavá trasa, ale dám sa prekvapiť prírodou. Uvidím, čo mi dnes srdcu blízke Slanské vrchy opäť ponúknu. 26/04/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Bradlo zo Slanského sedla Dnes sa neukazuje nádherný deň na prechádzku. Mne to aj tak nedá, veď nie veľmi lákavé počasie ma snáď od výletu neodradí. Čo by som sedel doma pri telke, radšej prechádzka, tá mi viac prospeje. Ak si narýchlo niečo dobre naplánujem, tak to bude fajn aj za škaredého počasia. Našťastie, že sa konečne aj na východe troška umúdrilo počasie a prestalo pršať. Možno niekde vyššie bude trocha snehu, lebo sa aj ochladilo. 10/04/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Tarbucka, najnižší bod SR a Magas-hegy Počas jesene som bol na hrade vo Veľkom Kamenci a mal som chuť ísť poobzerať si vrchy nad dedinou, ale okolnosti mi to nedovolili. Tak ostalo len pri návšteve zrúcanín. Veľmi mi padlo vhod, keď priateľ Martin reagoval na môj album z túry zo Zemplínskych vrchov. V priebehu týždňa vraj chce navštíviť v Medzilaboreckých pláňavách vrch Tarbucka, a to vo štvrtok. Termín vyhovoval aj mne, slovo dalo slovo a už som sa tešil na stretnutie. 30/03/15 Marián Jaššo Slanské vrchy, Zemplín
Túra Lazy a zaniknuté kúpele Borda Konečne aj u nás na Východoslovenskej nížine trocha zasnežilo. Veď je začiatok februára, už bolo na čase, a preto dnes do auta beriem aj bežky, hoci neviem, či bude už dostatok snehu, hlavne aby bol nejaký starší základný. O tom však pochybujem, lebo dole cez týždeň aj pršalo. Na rovine si tohoročnú zimu veľmi neužijeme a aj keď nejakých 10 cm snehu napadne, tak už na druhý deň je po ňom. Stačí, aby sa doň poriadne zahryzlo slniečko svojimi lúčmi a môžeme sa už len tešiť na jarnú turistiku v Slanských vrchoch, dnes možno niekde pod Lazmi. 15/03/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Spálený vrch a Čertov kameň z priesmyku Dargov V nedeľu sa nepracuje, a tak je deň zasvätený odpočinku. Lenže leňošiť doma nie je môj štýl. Zvyknem odpočívať aktívne. Príroda a jej krásy mi vždy dávajú viac, aj keď niekedy sa zdá, že som unavený. Ale to sa raz-dva stratí a potom sú len pekné spomienky na zážitky a objavené miesta v prírode. Miesta, po ktorých moje nohy ešte nikdy nekráčali a oči nevideli, nové zákutia, skaly, rôzne iné prírodne úkazy a všetko ostatné, čo poteší a obohatí. Príroda je v mojom prípade najrýchlejšou nabíjačkou batérií do ďalších pracovných dní. 09/03/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Zimný výstup na Oblík z Petroviec Keď som na turistických weboch a pripravujem sa na výlet po horách, hlavne, ak ide o moje srdcové Slanské vrchy, pozastavím sa pri vrchu Oblík. Posledné roky sa tam chcem pozrieť, ale vždy mi do toho niečo príde, čo neumožní môj sen naplniť. Samozrejme, viem o tom, že sa tam každoročne usporadúva spoločný výstup, a tak využijem možnosť navštíviť miesto z dlhodobých plánov. Podujatie sa koná vždy v poslednú nedeľu roka. Turistickú sezónu 2014 chcem využiť až do posledného dňa v roku. Ide sa na Oblík! 23/02/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Hradisko, Strahuľka a hrad Slanec Sám doma, veľká nuda, a tak je potrebné niečo vyviesť, ale nie ako vo filme. Počasie nie je najkrajšie, veď dnes je 11. decembra a čochvíľa k nám zavíta oficiálne pani Zima. Sneh, ktorý napadol začiatkom decembra, sa už určite roztopil a ani v nadmorskej výške okolo 700 m ho možno už vôbec nebude. Čo tak nejakú menej náročnú túričku, kam sa dnes vybrať? 15/02/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Malý Milič, Zlodej a Garamboš Počas jari som sa prechádzal v oblasti Slanskej Huty, Malého a Veľkého Miliča, Skárošskej vyhliadky a Suchej hory. Už vtedy som sa rozhodol, že počas jesenných mesiacov, keď opadne lístie zo stromov, sa sem ešte vrátim, aby som si mohol pozrieť skaly pod Malým Miličom. Aby to nebola celkom podobná trasa, tak do nej vkladám aj hraničný vrch Zlodej (Tolvaj-hegy) a Garamboš s veľmi peknou skalou, na ktorej som ešte nikdy nebol. 26/01/15 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Ivanov vrch, Praporec a Šimonka z Hlinného Slanské vrchy mám rád, pretože okrem bohatej siete značených trás dovoľujú turistovi túlať sa po lesoch a objavovať čaro vychodených chodníkov, vedúcich nevedno kam. Jedno chladné ráno sme sa vybrali po špeciálnej trase, aby sme odhalili skratky, inak známe len skalným návštevníkom. 22/12/14 Ronald Koch Slanské vrchy