MTB Topoľčany – Inovec – Kálnica – Piešťany Pozostatky dávnej banskej činnosti som sa počas letných cyklovýletov rozhodol vyhľadať nielen v Malých Karpatoch, ale aj v susedných blízkych pohoriach. Klasické výjazdy tak dostali nový rozmer nepoznaného. Považský Inovec je z pohľadu vzdialenosti od Malých Karpát, pri Novom Meste nad Váhom, vzdialený len 7 km, takže ho považujem takpovediac za domáce pohorie. dnes Vladimír Lukačovič Považský Inovec
Túra Osturňa – Lapšanka – Jezersko – Havka – Lechnica Osturňa je naozaj pánubohu za chrbtom. Dokazuje to nielen štvorhodinové cestovanie, ale aj nutnosť trikrát prestupovať. No napriek tomu sú dedina a blízke okolie, hodné návštevy. A nielen po značených trasách, ale aj na vlastnú päsť. 16/01/17 Henrich Tomáš Spišská Magura
Túra Lužným lesom Bratislavy Predpoveď počasia bola priam katastrofálna, kamaráti to zabalili, tak ako ja pred týždňom. Lenže ráno za oknom to tak katastrofálne nevyzerá, a tak sa rozhodnem dokončiť trasu načatú pri hľadaní pozorovateľne vtáctva na brehu zdrže Hrušov. Neviem, prečo si myslím, že v lužných lesoch bude po daždivom týždni suchšie ako v Malých Karpatoch. Alebo keby sa predpoveď naplnila, aby bola civilizácia bližšie? 15/01/17 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Hrebeňom Trenčianskej vrchoviny Už nejaký čas som sa pri ceste vlakom z Trenčína na juh alebo cestou po D1 okolo Trenčína pozeral na kopce Strážovských vrchov v pozadí za mestom, oddeľujúce Považie od Bánovskej kotliny a sníval o ich prechode. Samostatne som bol už na niekoľkých z nich, no prejsť časť Trenčianskej vrchoviny s najvyšším vrchom Ostrý vrch som sa odhodlal až v septembri minulého roka. A bola to krásna turistika. 13/01/17 Martin Vitáloš Strážovské vrchy
MTB Žarnovica – Vtáčnik – Sivý kameň – Prievidza Dnešný výjazd ma zavedie do najvyšších polôh Vtáčnika. Pokračovať budem hrebeňom a následne sa podhorím dostanem do Prievidze. Tentoraz nepôjdem sám, ale pridá sa aj kamarát. Vo dvojici nám bude cesta ubiehať veselšie. Príjemné letné počasie, suchý les, zaujímavé lokality a dobrá nálada sú nachystané. 12/01/17 Vladimír Lukačovič Vtáčnik
Túra Hochschwab – výstup na Ebenstein Keď som bol koncom novembra na Gößecku, najvyššom vrchole Eisenerzer Alpen (Železorudné Alpy), zaujal ma výrazný kopec na horizonte. Ležal už v Hochschwabe, no hoci mal ploský vrchol, po bokoch svahy klesali poriadne strmo. Trochu sa tým podobal na Klenovský Vepor. Doma som zistil, že sa volá Ebenstein a začal som plánovať, ako naň vyliezť. 10/01/17 Martin Knor Rakúsko
Túra Červená Skala – Rejdová – Brdárka – Vlachovo Pôvodným miestom tohtoročného letného vandru „To Muši tímu“ mali byť Volovské vrchy a mal sa konať o týždeň skôr a v hojnejšej zostave. Kvôli Petrovým povinnostiam na Limbe celý vander nakoniec rušíme, a keď sa mu nakoniec podarí z Limby narýchlo uvoľniť o týždeň neskôr, zvyšní chalani si na tento termín nemôžu zobrať dovolenky. 09/01/17 Zdeno Vasilišin Stolické vrchy
Túra Pezinské baníctvo za jeden deň S pozostatkami po banskej činnosti sa určite stretli mnohí turisti brázdiaci malokarpatské kopce a doliny. Či to boli nevšedné umelé kopce (haldy) alebo obyčajné diery vo svahoch. A ostatní možno ani netušia, čo sa ukrýva na dosah od turistických značených chodníkov. Opíšem trasu, náplňou ktorej bola návšteva lokalít s najviac zachovanými pozostatkami po ťažbe rúd v Malých Karpatoch. A niektoré si prejdem aj z vnútra. 07/01/17 Vladimír Lukačovič Malé Karpaty
Túra Vinianske jazero, hrad Vinné a Pirnagov vrch V poslednú peknú augustovú nedeľu sme sa s návštevou z Čiech rozhodli ísť pozrieť jazero vo Vinnom. Trocha možno chytiť nejaký bronz, okúpať sa vo vodách jazera v podhorí Vihorlatských vrchov. Mňa takéto aktivity nelákajú, milšia a srdcu bližšia je mi príroda a túlanie sa v nej. Bolo by hriechom, ak by som sa odtiaľ niekde nevybral na kratšiu prieskumnú vychádzku. 06/01/17 Marián Jaššo Vihorlatské vrchy
Cyklotúra Liptovské Sliače – Lisková – Lúčky – Kalameny Novembrové počasie roku 2016 prialo vyznávačom turistiky a cykloturistiky, a preto sme sa rozhodli, že ešte nezavesíme na klinec naše potulky po prírode a navštívime nádherný Liptov. Rozhodli sme sa ubytovať v obci Liptovské Sliače, ktorá je v západnej časti regiónu a poskytuje otvorenú bránu do skutočného raja. Lokalita sa vyznačuje množstvom prírodných a človekom vytvorených zaujímavostí a hlavne mierne zvlneným terénom ako stvoreným pre cyklistiku. 05/01/17 Milan Války Nízke Tatry, Veľká Fatra a Choč
Túra Okruh z Magurky na Ďurkovú Druhý decembrový víkend sme sa stretli viacerí priaznivci turistiky a nášho webu, aby sme sa aj na živo porozprávali a strávili pár spoločných chvíľ. V sobotu sme sa rozpŕchli v menších či väčších skupinkách po okolí. Keďže možností tu nie je až toľko, nakoniec mnohé trasy boli variantmi uvedenej túry. 02/01/17 Michal Bukvai Nízke Tatry
Túra Zimné Kláštorisko a Tomášovský výhľad s deťmi Musíme sa rozhodnúť, čo so zimnými túrami. Pre rodinu s deckami je to trochu komplikovanejšie. Dni sú krátke, mapové časy treba násobiť koeficientmi, plus zvýšená námaha brodením sa v snehu... zvládnu to deti? Bude ich to vôbec baviť? Nezanedbateľná je aj finančná stránka veci, kvalitné zimné turistické topánky nie sú lacné a pre deti vydržia jednu zimu. Čiže v závislosti od počasia možno 2 - 3 túry, čo veľmi nedáva logiku. Takže to najprv skúsime s tým, čo máme, zvolíme niečo ľahšie a potom sa uvidí. Voľba padá na Slovenský raj a Kláštorisko, čo sa nám v lete zdalo málo ambiciózne. Pred pár dňami bola na Spiši menšia kalamitka, napadlo 40 cm snehu, tak to sú správne testovacie podmienky. 31/12/16 Peťo Nový Slovenský raj
Túra Hrad Blatnica a Gaderská dolina Návštevou kúpeľného mesta Turčianske Teplice som sa dostal pod Veľkú Fatru, a tak som si doma prechádzal na mapách, kde by som sa počas pobytu mohol ísť pozrieť. Okolie je fantastické, len si nájsť čas na turistiku v okolí. Samozrejme, že ma lákali vrchy, ale odradilo ma búrkové počasie. Sám som sa nechcel vydať na vrcholky hôr za peknými výhľadmi z Tlstej alebo Ostrej. Nakoniec som zvolil menej náročné putovanie Gaderskou dolinou a k tomu sa patrí navštíviť zrúcaninu hradu Blatnica. Aj keď to bude nenáročná trasa, tak naplní moje očakávania a poteším sa krásnou, aj keď len maličkou časťou prírody Veľkej Fatry. 30/12/16 Marián Jaššo Veľká Fatra a Choč
MTB Chvatimech – Chopok – Liptovský Mikuláš Sú výjazdy, na ktoré sa len tak nezabúda. Keď sa spojí pekné počasie a vhodná lokalita, vznikne z toho zážitok, ktorý sa oplatí zopakovať. Tak to bolo aj s výjazdom na Chopok. Po rokoch 2012 a 2013 nastal počas uplynulých letných prázdnin práve ten okamih, keď sa nízkotatranská dvojtisícovka stane opäť mojím cieľom. 29/12/16 Vladimír Lukačovič Nízke Tatry
Túra Výpad za zlatou štvrťhodinkou na Žalostinú V posledných časoch zimné obdobia veľmi snehovým podmienkam neprajú. A keď máte radi zasnežené kopčeky, je treba využiť každý okamih, keď je aspoň malá šanca na bielu pokrývku. A tak sa jedného upršaného februárového dňa s kolegom z práce rýchlo rozhodujeme pre podvečerný výšľap do oblasti Žalostínskej vrchoviny. Keďže robíme obaja v Hodoníne, aj Žalostiná pre nás predstavuje pomerne vysoký kopec. Slnka mnoho nebude, no možno budeme mať šťastie. 28/12/16 Pavel Filák Biele Karpaty