Túra Sološnica – Vápenná – Plavecké Podhradie v zime Navštívime pomerne dlhý bralnatý hrebeň s výhľadmi na lesy Malých Karpát a okolie Trnavy. Čerešničkou bude rozhľadňa, ktorá pridá pohľad na Záhorie a Záruby - najvyšší vrch pohoria. Počas prechodu hrebeňa nám bude v diaľke robiť spoločnosť nekorunovaná kráľovná tunajších Karpát - Vysoká. My sami sa budeme pohybovať po Vápennej, treťom najvyššom vrchole, nazývanom aj Roštún (752 m). Pri návrate do civilizácie budeme z chodníka vidieť jaskyňu Studničky. dnes Roman Matkovčík Malé Karpaty
Túra Dolný Lopašov – Klenová – Dobrá Voda Nedávno som sa dožil práva cestovať vlakom „zadarmo“, a tak som sa rozhodol po dvoch rokoch opäť sa vybrať na Zimný výstup na Klenovú a zároveň navštíviť rodinu v neďalekých Krakovanoch. V piatok po práci som sa vybral na stanicu, že vlakom o 15.13 h odcestujem do Piešťan. Že vlaky meškajú, keď na ne čakám niekde uprostred trasy, ešte pochopím. Ale že vlak naberie meškanie 25 minút ešte pred vyjdením na trať? Miesto som si síce našiel, ale vlak bol tak „narvaný“, že som mal problém v Piešťanoch vystúpiť. Všetkým čo vystúpili ušli autobusy, okrem mňa, a boli odsúdení v zime a bez čakárne čakať na ďalší spoj. včera Miroslav Svítek Malé Karpaty
Príbeh Benkoška Chata dýchala svojím životom a personál konal svoju dennodennú rutinu. Jedni tu boli preto, aby si užili svoj pobyt na chate, a tí druhí preto, aby držali chatu pri živote a prinášali svojim hosťom príjemnú pohodu. Personál na horských chatách bol, a možno ešte aj je, vždy trošku „rázovitý“. Niekedy sem utekali tí, ktorým bežný život v dolinách liezol na nervy a oni chceli konečne vypadnúť z civilizácie, iní sa zasa ukrývali pred trestným stíhaním či vojenskou správou, ktorá ich chcela silou mocou dostať do zeleného mundúru. 15/02/19 Boro Tomis Príbehy
PR HORY A MESTO uvedie v slovenskej premiére Free Solo Jubilejný dvadsiaty ročník Medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva HORY A MESTO sa nemohol otvoriť vo väčšom štýle, ako sa stane v stredu 27. marca 2019. Festival uvedie slovenskú premiéru veľkofilmu FREE SOLO, ktorý má nomináciu na Oscara v kategórii najlepší dokument a tento víkend získal v rovnakej kategórii cenu BAFTA (Britsh Academy Film Awards). Film je pôsobivým portrétom amerického horolezca svetového formátu Alexa Honnolda, ktorý bol pred šiestimi rokmi hosťom festivalu, rovnako ako niektorí jeho spolulezci, aj tí navštívili vďaka festivalu Slovensko a Bratislavu. 14/02/19 sponzorovaný článok
Túra Menina planina – rozhľadňa Vivodnik s deťmi Náš predposledný deň v Kamnicko-Savinjských Alpách sme sa rozhodli dať si oddychovú túru. Ide už o tretí deň turistikovania a mňa z nosenia detí v nosiči už bolí chrbát. Naša voľba teda padla na Meninskú planinu (Menina planina). Je to miesto, podľa ktorého je aj pomenovaný náš kemp. 14/02/19 Danka Laciková Svet
Bežky Bežkami k vyhliadke pri buku Vybrali sme sa za snehom do lyžiarskeho strediska Donovaly, v ktorom bola záruka snehovej nádielky. Cestou zo Starých Hôr sme obdivovali zasneženú Krížnu s pocukrovanou Majerovou skalou. Prichádzali sme do strediska, ktoré bolo preplnené ľuďmi. Predstavovala som si ako vyzerala táto lokalita v minulosti, keď tu stálo pár tradičných domov s malebnými verandami, citlivo vsadenými do prírodného prostredia... 14/02/19 Tatiana Filipková Starohorské vrchy
PR Lyžovačka na Stuhlecku: povinná jazda bratislavského skialpinistu Je piatok večer a nechce sa nám cestovať. Aj také sú piatky bratislavského lyžiara, freeridera, či skialpinistu. Buď sa “hecneš” a v piatok večer cestuješ cez celé Slovensko za snehom, alebo víkend stráviš v múzeu, prípadne bežkuješ na Babe. Poslednou možnosťou sú Rakúske Alpy pri Viedni, asi 2 h jazdy autom z Bratislavy. 13/02/19 sponzorovaný článok Svet
Recenzia Alfa Knaus Advance – turistické polovičky do lesa Nízke turistické topánky orientované na lesné a lúčne terény s tuhšou podrážkou, no bez ambícií v skalnatom teréne. Syntetický zvršok s výraznou ripstopovou štruktúrou, okopová ochrana na špici, tuhá plastová päta, GoreTex membrána. Také sú v skratke topánky Knaus Advance pre mňa doposiaľ neznámej nórskej značky Alfa. 13/02/19 Ľubomír Mäkký Obutie
Túra Mikulov – Děvín – Dolní Věstonice Mikulov je sympatické juhomoravské mestečko s pekným zámkom a historickým jadrom. Pred rokmi som tam strávil zopár týždňov a vždy, keď nás v maskovaných mundúroch prevážali na cvičisko, vykúkal som spoza plachty V3S-ky a pozoroval panorámu nezvyklého plochého kopca a akýchsi zrúcanín. Tadiaľ by som sa niekedy chcel prejsť, letelo mi mysľou. Splnilo sa mi to po vyše 30 rokoch. 12/02/19 Michal Bukvai Česko
Túra Červená Voda – Lysá – Baranie – Majdan Po dlhom čase, po takmer 4 rokoch, som sa opäť vydal za snehu do Čergova. Vtedy, prvýkrát to bola dosť ťažká túra, preto som si povedal, že ma do snehu nedotiahnu ani párom volov. No teraz nebolo treba ani jedného, keďže som šiel celkom dobrovoľne, a to kvôli zaniknutej osade Baranie, ktorú som chcel zažiť práve v zime - krásne zasneženú. 11/02/19 Henrich Tomáš Čergov
Túra Okruh z Priedhoria na snežniciach Strážovské vrchy patria medzi moje obľúbené pohoria. Sú rozľahlé, mimoriadne členité a veľmi pestré. Keďže tento rok napadlo viac snehu ako posledné roky, vybral som sa do pohoria na snežnicovú prechádzku. Plánoval som ju už dlhšie, jej trasa vedie zväčša mimo značených turistických chodníkov. 10/02/19 Martin Knor Strážovské vrchy
Túra Planina Geravy – výhľadový okruh z Dediniek Ako slepé kura k zrnu sme prišli k možnosti pozrieť sa so sprievodcom aj mimo turistických chodníkov na planine Geravy na juhu Slovenského raja, z čoho nakoniec rezultoval námet na článok. Do Slovenského raja sa chodí hlavne kvôli roklinám, rebríkom či vodopádom, určite však nezaškodí pozrieť si pre zmenu aj nejaké výhľady do okolitej krajiny. Najväčší problém bol vybrať z viacerých návštev jedinú, voľba nakoniec padla na jesennú. Planinu však chcem ukázať vo viacerých ročných obdobiach, preto sa do sprievodnej fotogalérie namiešal úplný kokteil. 09/02/19 Peťo Nový Slovenský raj
Reportáž Správa TANAP-u chce zaviesť viac reštrikcií bez zdôvodnenia Vo štrtok 7.2. sa v Starom Smokovci uskutočnila verejná prezentácia návrhu nového Návštevného poriadku Tatranského národného parku a jeho ochranného pásma. Prinášame reportáž z dlhej diskusie medzi predkladateľmi návrhu a verejnosťou. 08/02/19 Soňa Mäkká
Túra S deťmi na Ďumbier alebo Ako sme vyzerali kamzíky Po úspešnom výstupe na najvyšší bod východnej časti Nízkych Tatier, sme sa odhodlali s našimi chlapcami opáčiť aj výšľap na najvyšší cíp celého horstva. Potešení, že naše potomstvo oplýva vytrvalosťou, sme sa rozhodli popracovať na jeho motivácii. Hlavným ťahúňom v tomto prípade budú kamzíky a kúpa darčeka zo Štefáničky pre kamaráta zo škôlky. A ako to dopadlo? 07/02/19 Mirka a Milan Kvietkovci Nízke Tatry
Túra Potulky Levočskými vrchmi I. Vďaka Borisovi náš oddiel každoročne počas leta strávi týždeň v nejakej bývalej horárni a spoznáva okolité lesy. Na leto 2018 vybavil Boris chatu Vinná na hrebeni Levočských vrchov, ktorá patrí Mestským lesom Levoča. Keďže som bol ako organizátor na Nízkotatranskej stíhačke, mohol som sa k partii pripojiť až v nedeľu. Veľká vďaka za odvoz z Donovál až priamo pred chatu patrí organizátorovi Východniarskej stovky. Partia bola samozrejme na túre, ale vedel som kde je uložený kľúč od chaty, a tak som sa mohol zložiť a dokonca si vyraziť na krátku túru k Václaváku a na čučoriedky. 07/02/19 Miroslav Svítek Levočské vrchy
Rada Kde si požičať skialpy (prehľad požičovní) Láka vás skialpinizmus, no neviete, či vás bude baviť? Chcete najprv otestovať výbavu pred tým, ako sa rozhodnete, čo si kúpite? Či sa na pásy dostanete len zriedkavo a tak bude menej nákladné si zakaždým požičať? V takýchto prípadoch sa hodí požičovňa a preto sme pre vás pripravili prehľad trinástich požičovní na Slovensku – v mestách, ale aj pod kopcami. 06/02/19 Ľubomír Mäkký Začíname
Recenzia Erik Baláž: Stratená voda Vo-da, ži-vot, my-sme-les, slabikuje mi čerstvý prvák transparenty na protestnom zhromaždení v Banskej Bystrici. Prší nám na hlavy a kvapky odtekajú do kanalizácie. Niekde vyššie v lese majú zaujímavejšiu cestu. O tejto ceste vody krajinou hovorí Erik Baláž v knihe Stratená voda. Celá kniha o vode? Spomeňme si na dlhoročné polemiky o tom, či existuje na Marse voda. Vo-da, ži-vot… 06/02/19 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Správa Horolezci kritizujú návrh návštevného poriadku TANAPu AKTUALIZOVANÉ – Okresný úrad Prešov zverejnil finálny návrh nového Návštevného poriadku Tatranského národného parku a jeho ochranného pásma. Dokument sa očakával už dlhšie, keďže starý návštevný poriadok neplatil od roku 2002 a dočasná vyhláška OÚ Prešov zďaleka neriešila všetky problémy súvisiace s návštevnosťou národného parku. Návrh bude mať budúci týždeň dve verejné prerokovania, zatiaľ prinášame jeho prvotné zhodnotenie a reakcie. 05/02/19 Soňa Mäkká Správy
Túra Hraničné – Sulín – Żegiestów – Malý Lipník Už sú tomu štyri roky čo som pri prvej návšteve Ľubovnianskej vrchoviny bol v zasneženom januári. Vtedy sa mi to tam tak zapáčilo, že som si sľúbil tam zájsť vždy v krásnej januárovej zime. Pred dvomi rokmi sa mi podarilo spraviť druhý ročník, keď som išiel zimné kostolíky po poľskej strane a lanského januára som tam zašiel tretíkrát a s opäť odlišnejším charakterom po neznačených chodníčkoch. 05/02/19 Henrich Tomáš Ľubovnianska vrchovina
Bežky Ako som sa o život plahočil v snehu na Polome Hovorieva sa, že múdrosť prichádza s vekom, ale som živým príkladom, že občas vek príde sám. Keď Kysuce a Orava hlásili prvú veľkú snehovú kalamitu, pôvodne som zvažoval vyraziť na sedlo Burda, ale potom ma kamarátka upozornila, že od Tisovca by som musel asi kus kráčať peši, keďže tam je málo snehu. Tak som našiel na FB parťáka Marcela, ktorý uvažoval o beskydskej trase z Mostov u Jablunkova, kde zarezervoval ubytovanie. Ja som zas vybavil ubytovanie na Doroťanke zo soboty na nedeľu a utekal na vlak. Expedícia Ydykseb mohla začať. Keby som tušil! 04/02/19 Pavol Timko Západné Beskydy
Novinky pošli námet | sme aj na Facebook  Instagram
19/02 Bajkal - premietanie (BA)

V utorok 19. februára o 18.30 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Bajkal - šamanská perla Sibíru v bratislavskom Statori Stage (Mickiewiczova 9). Vstupné sú 2,- €.

19/02 Island - premietanie (BA)

V utorok 19. februára o 19.00 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Island v Klube pod lampou (Partizánska 2, vchod z Palisád) v Bratislave.

zajtra Festival Cestou necestou (SR)

V priebehu februára až marca sa bude konať cestovateľský festival Cestou necestou 2019 na viacerých miestach: 18. 2. Prešov, 4. 3. Trnava, 5. 3. Nové Mesto nad Váhom, 5. 3. Zvolen, 6. 3. Pezinok, 6. 3. Žilina, 7. 3. Martin, 8. 3. Bratislava.

zajtra Gruzínsko - premietanie (ČR)

V pondelok 18. februára o 19.00 h sa bude konať cestovateľské premietanie a rozprávanie Gruzínsko v Zelenáčovej šope (Dlouhá 111) v Zlíne. Vstupné je 70,- Kč.

zajtra Argentína - premietanie (BJ)

V pondelok 18. februára o 17.00 h sa bude konať cestovateľské premietanie a rozprávanie Argentína, Brazília a Paraguaj v zrekonštruovanej čitárni (nová budova poschodie) Okresnej knižnice Dávida Gutgesela (Radničné námestie 1) v centre Bardejova.

zajtra Turkménsko - prezentácia (BA)

V pondelok 18. februára o 17.00 h sa bude konať cestovateľská prezentácia - stretnutie Turkménsko v cestovateľskej kaviarni a klubovni Dobrodruh (Vajnorská 3) pri Istropolise v Bratislave. Iba pre záujemcov o zájazd!

včera Irán - premietanie (SR)

V priebehu februára až apríla sa bude konať turné cestovateľského premietania Irán v nasledovných mestách: 16. 2. Bytča, 21. 3. Košice, 22. 3. Humenné, 3. 4. Prešov...

včera Zimné prechody na Orave

Počas víkendu 16 - 17.. februára sa v regióne Oravy budú konať nasledovné zimné a lyžiarske prechody: 7. Biela stopa Oravský Podzámok, 27. Prechod Babínskym chotárom, 13. Zákamenským grúňom, 16. Dolnokubínska stopa – Zimné trnkobranie.

včera 22. Zimné výstupy na vrcholy MK

Woodcrafter Sido Biatec a TK Štart Bratislava srdečne pozývajú na XXII. Ročník Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát. Tento ročník sa uskutoční 16.02.2019 na vrchole Malý Javorník nad Medvedím údolím pri Limbachu. Viac info tu. -red-

včera Pozor na ľad

Vo Vysokých, Západných aj Nízkych Tatrách, rovnako v Malej a Veľkej Fatre sú povrchy turistických chodníkov zľadovatené, HZS odporúča mačky a cepín. -red-

15/02 Hlasovanie o Európsky strom roka

Od 1. 2. do 28. 2. môžete zahlasovať za 235-ročnú lipu z Kopčian v prestížnej súťaži Európsky strom roka 2019. Viac info tu. -red-

15/02 Srí Lanka - premietania (SR)

Počas februára až júna sa budú konať cestovateľské rozprávania a premietania Srí Lanka v nasledových mestách: 15. 2. Liptovský Mikuláš, 20. 3. Lučenec, 7. 5. Bratislava, 19. 6. Trenčín...

15/02 Škandinávsky zimný výpredaj

Kari Traa, Devold, Bergans - špičková kvalita v škandinávskom zimnom výpredaji, nakúpte v -30% zľave na norwayshop.sk. -inz-

12/02 Zimný výpredaj so zľavou -40%

Nové kúsky v zimnom výpredaji so zľavou až -40 %! Vybavte sa na mrazivé dobrodružstvá s prémiovými značkami ešte výhodnejšie. Ale poponáhľajte sa, veľkosti rýchlo miznú... -inz-

Seriály
Ondrejisko, Honzovské a Havrania skala 14/02/19 19:37 31 príspevkov
Bežkami k vyhliadke pri buku 14/02/19 14:54 5 príspevkov
Partizán na Novej ceste (nad Mincou) 14/02/19 09:59 34 príspevkov
Horolezci kritizujú návrh návštevného poriadku TANAPu 14/02/19 09:47 126 príspevkov
Melocík – Greguše – Kasárne a späť 14/02/19 08:34 15 príspevkov
Miroslav Saniga o chotári pod Čiernym kameňom 14/02/19 00:48 6 príspevkov
Správa TANAP-u chce zaviesť viac reštrikcií bez zdôvodnenia 13/02/19 22:03 19 príspevkov
Alfa Knaus Advance – turistické polovičky do lesa 13/02/19 19:49 11 príspevkov
Biskupské chyžky - stodola 05/02/19 13:01 7 príspevkov
Plavecká jaskyňa – deň otvorených dverí 05/02/19 10:17 4 príspevky
Lúčky – Široká dol. – Chopok – Zadná dol. – Jasná 05/02/19 06:10 14 príspevkov
Útulňa Líška a Lomnistá dolina s pomníkom Jana Švermu 04/02/19 11:28 24 príspevkov