Túra Niederbauen Chulm nad Vierwaldstätter See V druhej polovici augusta 2014 sme s Matúšom dovolenkovali v Nemecku, Lichtenštajnsku, Švajčiarsku a Taliansku. Časť našich výstupov z toho obdobia je už na Hikingu popísaná. Tento rok pred pôrodom druhej dcéry som sa vrátila k fotkám z celého výletu a rozhodla sa pre vás popísať ešte jeden výstup. A to na švajčiarsky kopec s názvom Niederbauen Chulm (1923 m). dnes Andrea Morongová Svet
Rozhovor Vďaka behu si veci obzriem za kratší čas Majo Priadka sa na našej ultrascéne objavil pomerne nedávno, no odvtedy sa mu podarilo zhromaždiť pekné množstvo medailí. Z jeho tohtoročných domácich úspechov určite stojí za zmienku prvenstvo na Nízkotatranskej stíhačke či obhájené zdieľané prvenstvo z Východniarskej stovky (s Reném Mrázom). Zo zahraničných pretekov treba spomenúť francúzske L´Echappée Belle, na ktorého najdlhšej trase Majo obsadil fantastické 3. miesto. V závere sezóny si priviezol aj krásne 5. miesto z najdlhšej trate tureckého Salomon Cappadocia Ultra-Trail. Majo je členom bežeckej skupiny Trail Runners Trnava a bežeckého tímu Slovak Ultra Trail. Je to frajer, tak som ho trošku vyspovedala. včera Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Ponitrianska magistrála (Handlová – Nitra) Bude to síce kratší prechod ako predošlé, ale taktiež veľmi zaujímavý. Ponitrianska magistrála má “len“ 106 km, ale má všetko, čo má magistrála mať. Jediný problém je, že po celej dĺžke nie je žiadna útulňa. Jediná útulňa pod Rúbaným vrchom v pohorí Vtáčnik vyhorela. Body, kde sa dá relatívne prespať (keď nepočítam platené ubytovanie), sú hrady Hrušov a Jelenec (Gýmeš). včera Pavel Forgáč Vtáčnik, Tribeč
Túra Kráľova hoľa dvakrát za dva dni Kráľovou hoľou začína hlavný hrebeň Nízkych Tatier, pričom je najvyšším kopcom vo východnej časti pohoria. Jeho vrchol má nadmorskú výšku 1946 m. Je to takmer dvojtisícovka. Keďže sa začiatkom novembra udržalo pekné počasie, rozhodol som sa, že na vrchol vybehnem. A to hneď dvakrát, pretože som si chcel pozrieť skalné okná ležiace na rôznych úbočiach hole. 08/12/18 Martin Knor Nízke Tatry
Príbeh Horná Stredná 7. 5. Odchod o šiestej vlakom do Veselí a odtiaľ o 7.50 autobusom do Trenčína. 9.57 z Trenčína do Dolnej Poruby. Celú cestu prší a fúka. Z Poruby za dažďových a snehových prehánok vystupujeme po zelenej na hrebeň a okolo chaty Homôľka po modrej až na červenú. Po nej chceme ísť cez osadu Kopec do Strednej doliny, ale v hmle a snehovej víchrici strácame značku. Po makadame novej zvážnice dlho postupujeme, až schádzame nadivoko do osady Horná Stredná. Prosíme o nocľah. Dobrí ľudia sa nás ujali, dostávame čaj, slivovicu a nocľah na sene. Paráda. 07/12/18 Boro Tomis Príbehy
Svet Jesenný Wasserlochklamm s 5-ročným šibalom Vo Wasserlochklamme som bola prvý raz v lete v roku 2011. Bola to jedna z prvých rakúskych roklín, ktoré som navštívila, a jej 67 m vysoký vodopád mi doslova bral dych. Keď sme posledný septembrový týždeň premýšľali, čo s krásnym slnečným víkendom, dlho som neváhala. Táto tiesňava je rozhodne miestom, kam sa oplatí vrátiť. 06/12/18 Martina Haratíková Svet
Test Nerezová termoska na jedlo Laken Len máločo padne na horách tak dobre ako teplá polievka. A nielen tam. Teplé jedlo tiež výborne posilní na bicyklovačke, zohreje pri bežkovaní či poteší malé hladné brušká na výlete. Vďaka termoskám na jedlo si tento luxus možno vychutnať kdekoľvek. Pritom netreba zostávať len pri polievkach. S termoskou od firmy Laken si možno prakticky kdekoľvek pochutnať na kompletnom dvojchodovom menu. 05/12/18 Jitka Švarcová Varenie a jedlo
Predstavenie Millet Prolighter 30+10 – ľahký technický batoh S odľahčeným výstrojom sa v posledných rokoch roztrhlo vrece a technické batohy nie sú výnimkou. Pri výbere správneho kúsku je totiž v obchode hmotnosť veľmi ľahko porovnateľnou veličinou. Nižšia hmotnosť sa však niekde prejaviť musí – či už striedmejšou výbavou alebo výrazne odľahčenými materiálmi. Francúzsky Millet sa v prípade tridsaťlitrového modelu Prolighter s hmotnosťou máličko presahujúcou 1 kg vybral prvou cestou. 05/12/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Ferrata Kamenné hory - Loferer Steinberge 2 Loferské Kamenné hory (Loferer Steinberge) je mohutný vápencový blok, ktorý sa nachádza na pomedzí Salzburska a Tirolska. Jeho najvyššie vrcholy sa týčia takmer 2000 metrov nad mestečkom Lofer a pohľad na ne je impozantný. Uplynulé leto som v ňom prešiel dve menej známe ferraty a dva málo používané Steigy (výstupy). Napriek tomu, že som tam bol uprostred sezóny, za dva dni som v horách stretol iba deväť turistov. 04/12/18 Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Reportáž Vyhodnotenie roka v Slovak Ultra Trail V sobotu 1.12. sa v Bratislave uskutočnilo koncoročné stretnutie občianskeho združenia SLOVAK ULTRA TRAIL (SUT). Hlavným bodom programu bolo zhodnotenie sezóny 2018 a slávnostné vyhlásenie víťazov a výsledkov 4. ročníka Slovenskej Ultratrailovej Ligy 2018. 03/12/18 Soňa Mäkká Reportáže
Správa Rieši sa viac ochrany pre pralesy, ohrozuje ich ťažba Svetový fond na ochranu prírody (WWF) a občianske združenie PRALES spracovali návrh Prírodnej rezervácie Pralesy Slovenska s celkovou výmerou 6 994 ha, z čoho je 2 673 ha pralesov a zvyšok sú prevažne zachovalé prirodzené lesy. Všetky ležia na štátnych pozemkoch, ktoré spravujú LESY SR. Tie sa verejne zaviazali nezasahovať iba do vymapovaných pralesov (2 673 ha), ostatné lesy navrhovanej rezervácie sú aj naďalej ohrozené ťažbou dreva, prípadne sa v nich ťaží. Na dnes je naplánované stretnutie Medzirezortnej pracovnej skupiny pre riešenie problematiky ochrany pralesov. 03/12/18 Soňa Mäkká Správy
Túra Braniskom z východu na západ cez Lačnovský kaňon Túru pohorím Branisko som mal v hlave už dlhšiu dobu. Pôvodne som chcel dať nejakú dvojdňovku, ale ako väčšina turistických plánov toto leto, nevyšlo to. Keďže sa dni krátia, prichádza zima a na dlhé celodenné túry pomaly nie je čas, bol som rád za sviatkový týždeň, kedy som mal v práci viac dní voľna. Po preskúmaní počasia padol dátum na štvrtok 1. 11., hlásili pekné počasie, polooblačno, teplo a poobede trošku vetra. Tak to dáme. Prvý plán bol prejsť Branisko z juhu na sever zo Širokého cez Smrekovicu do Vyšného Slavkova, ale nakoniec som sa rozhodol pre prechod z východu na západ s tým, že tam zaradím aj Lačnovský kaňon. 02/12/18 Dominik Chňapko Branisko
Extra Zážitkový chodník Bosou nohou V jednu peknú letnú pracovnú stredu nás prišiel pozrieť môj brat. Chcel nám ukázať zaujímavú lokalitu, ktorú cez víkend s kamarátmi preskúmal. Po náročnom a horúcom dni som sa tešila na záver pracovného dňa. Presunuli sme sa do dolnorakúskeho kúpeľného mestečka Bad Deutsch-Altenburg (slov. Nemecký Starhrad) v susedstve známeho mestečka Hainburg an der Donau (slov. Hájhrad). 01/12/18 Tatiana Filipková Zaujímavosti
Túra Kláštor pod Znievom – Dutá skala – Vrícko Dutá skala leží síce mimo turistických chodníkov, ale je dobre viditeľná už zďaleka. Obdivovali sme ju už z Kľaku, zo Znieva, zo Stráže, ale aj z okna vlaku. A samozrejme, zaujímavo vyzerá aj pri pohľade na mapu. No a keď som zistila, že jaskyňa v nej má pekný portál, bolo rozhodnuté. Treba ju ísť pozrieť! 30/11/18 Danka Tomášiková Malá Fatra
PR Tipy na vianočné darčeky od Norway Shop Potrebujete inšpiráciu na vianočný darček? Vyberáme pre Vás TOP osvedčené produkty, ktoré potešia každého outdoorového nadšenca. Pre zaneprázdnených sme pripravili službu rýchlej objednávky cez telefón. Nebojte sa objednať darček už dnes, prichystali sme Vám možnosť výmeny tovaru za inú veľkosť, alebo iný produkt do 10.1.2019. 29/11/18 sponzorovaný článok Výbava
Cyklotúra Na Poledník z Modravy s cyklovozíkom Neplánované výlety bývajú častokrát najlepšie. Len tak sa nechať viesť chuťou, intuíciou či počasím a vychutnávať si to, na čo máme práve v tom okamihu náladu. Môže sa zdať, že s bábätkom, navyše dostatočne náročným, sú tie časy už dávno preč, no opak je pravdou. Vďaka cyklovozíku si môžeme aj naďalej užívať slobodu jazdy na dvojkolesových tátošoch a po rokoch znova navštíviť Poledník. Neplánovane, trošku nechcene, no o to príjemnejšie. Pretože tentokrát sme si nevybrali my jeho, ale on nás. A stálo to za to. 29/11/18 Jitka Švarcová Svet
Test Batoh Fjällräven Keb Hike 30 Tento batoh je postavený na rovnakom chrbtovom systéme ako sesterský model Abisko Hike, o ktorom sme písali nedávno. Je však určený do chladnejších dní, predovšetkým do zimných podmienok, a keďže patrí do radu Keb Touring, je plnohodnotne vybavený pre ľahšiu formu skialpu. Hoci Fjällräven zabŕda aj do horolezectva radou Bergtagen, Keb Touring ostáva pri technickejšom zimnom trekingu, do ktorého patrí aj turistika na skialpoch, tzv. skitouring. 28/11/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Ferrata Kamenné hory - Loferer Steinberge 1 Loferské Kamenné hory (Loferer Steinberge) je mohutný vápencový blok, ktorý sa nachádza na pomedzí Salzburska a Tirolska. Jeho najvyššie vrcholy sa týčia takmer 2000 metrov nad mestečkom Lofer a pohľad na ne je impozantný. V roku 2016 som v tomto minipohorí obehal najznámejšie feraty, absolvoval som ľahšiu II-ku a vyšiel som na najvyšší kopec. 27/11/18 Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Dolina Kežmarskej Bielej vody a Zadné Meďodoly Pod zdĺhavým názvom sa neskrýva nič iné, ako najkratší prechod Tatier z juhu na sever cez Kopské sedlo. Presne sem nás zaviedol ďalší deň nášho rodinného skúmania tatranských dolín. Obe doliny tvoria hranicu medzi Vysokými a Belianskymi Tatrami, budeme preto prechádzať trochu odlišným charakterom vysokohorskej krajiny ako doteraz. Majestátne sivé skalné steny vystrieda dnes otvorenejšia zelená krajina s rozdielnym vzhľadom po oboch stranách, už známe žulové Vysoké Tatry na jednej a vápencové Belianske Tatry na strane druhej. Spojnicou oboch dolín je Kopské sedlo, najvyšší bod a zároveň samo o sebe malebné a fotogenické miesto. Nebude chýbať ani pleso, lákadiel je teda dosť, už len vyraziť. 26/11/18 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Extra Najvyššie vrchy SR - najvyššie body okresov Zoznamov najvyšších vrchov geomorfologických celkov je publikovaných niekoľko, každý si môže vybrať. Pridanie ďalšieho by neprinieslo nič nové, len ďalšiu diskusiu o rozdieloch. A tak pre inšpiráciu pridám zoznam najvyšších vrchov, vŕškov a kót - bodov našich sedemdesiatich deviatich okresov. 25/11/18 Peter Šufliarsky Malá Fatra, Nízke Tatry, +
Novinky pošli námet | facebook FB
15/12 Horský beh na/pod Záruby (MK)

V sobotu 15. decembra sa bude konať Horský beh na Záruby (horský beh pod Zábruby) v Malých Karpatoch (11,6 km).

14/12 Začiatok skialpovej sezóny v NT

Od soboty 15. decembra možno legálne vykonávať horské lyžovanie na území Národného parku Nízke Tatry vo vyhradených skialpových areáloch (Chopok a Kráľova hoľa) a po sieti TZT na základe návštevného poriadku.

zajtra Snow Film Fest 2018 (SR)

V priebehu novembra až decembra sa bude opäť konať festival Snow Film Fest 2018 na viacerých miestach: 12. 12. Bratislava a 14. 12. Martin.

zajtra Japonsko - premietanie (BA)

V decembri sa budú konať cestovateľské prezentácie Japonsko a Arménsko v nasledovných mestách: 12. 12. Bratislava. Vstupné od 3,- €.

zajtra Z Indie na Jawe-premietanie (SR)

V decembri sa uskutoční cestovateľské premietanie a rozprávanie Z Indie až domov s Trabantom po boku s Marekom Slobodníkom v nasledových mestách: 12. 12. v Nitre (OC MAX) a 13. 12. v Bratislave (FEI STU).

dnes Z Indie na Jawe-premietanie (BB)

V utorok 11. decembra o 19.00 h sa bude konať cestovateľské premietanie/prezentácia Z Indie až domov s Trabantom po boku v Klube 77 (Horná 54) v centre Banskej Bystrice. Vstupné 6 - 7 €.

dnes Rozhovor na ultra.hiking.sk

Dnes sme na ultra.hiking.sk publikovali rozhovor Julky Batmendijnovej s poprednou slovenskou ultrabežkyňou Luciou Dobruckou.

dnes V EÚ chodíme do hôr najviac

K dnešnému medzinárodnému dňu hôr publikoval Eurostat štatistiku z roku 2016, z ktorej vyplýva, že Slováci chodia do hôr najčastejšie spomedzi všetkých štatov EÚ.

» prečítať viac

včera Diskusie prírodný turizmus (SR)

Počas decembra sa vo vybraných mestách uskutočnia verejné diskusie o prírodnom turizme a možnostiach jeho rozvoja na Slovensku - Šance pre prírodu, šanca pre región: 10. 12. Košice a 11. 12. Poprad.

07/12 Zimný výpredaj nórskej módy

Zimný výpredaj -40% na predvádzacie modely/vzorky, pánske a dámske oblečenie vo veľkosti M a detské na 3 a 8 rokov. www.norwayshop.sk alebo predajne v Poprade a v Tatranskej Lomnici. -inz-

Seriály
Turistika v chránených územiach prírody 07/12/18 12:37 14 príspevkov
Hľadajú jubilejné háje a pamätníky z roku 1928 06/12/18 18:10 62 príspevkov
Chata pod Chlebom 06/12/18 13:10 426 príspevkov
Rieši sa viac ochrany pre pralesy, ohrozuje ich ťažba 06/12/18 13:01 12 príspevkov