Prístrešok Pod Trúbiacim kameňom Pri vandri východnou časťou Krupinskej planiny som pri slávnom Trúbiacom kameni naďabil na prístrešok, ktorý môže poslúžiť ako ochrana pred dažďom. Rovnako možno zaujme aj informácia o opustenom lazníckom dome pri smerovníku Zabry. dnes Henrich Tomáš Krupinská planina
Túra Sebechleby – Mladá Hora – Šipice – Dudince V októbri 2016 som sa po druhýkrát ocitol v kúpeľoch Dudince na rehabilitačnom pobyte. Keďže liečebné kúry prebiehali zásadne doobeda, mal som dosť času na turistické vychádzky. Pred rokom som prešiel skoro všetko, čo sa dalo vidieť v širšom okolí a hoci som mal zopár dobrých tipov, pre zlé autobusové spojenie sa mi napokon podarila len jedna väčšia túra. včera Miroslav Svítek Štiavnické vrchy, Podunajsko
Túra Veľký vrch, Veľký kopec, Malý vrch a Csonkavár Veľkonočná nedeľa, počasie typické aprílové, veľmi sa ochladilo. Napriek tomu sa aj dnes stretnem s Martinom a vychutnáme si spoznávanie Dolného Zemplína. Nič nás dnes nemôže odradiť od našich predsavzatí, plán je plán a ten sa musí naplniť do bodky. Snáď to v priebehu dňa nebude až také strašné s počasím, aj keď predpovede nie sú vôbec lichotivé. 17/08/17 Marián Jaššo Zemplín
PR Montura Fly Jacket – ľahká vetruodolná bunda Recenzia na extraľahkú vetruodolnú bundu Montura Fly Jacket s membránou GORE® WINDSTOPPER s podlepenými švami, ktorá má aj pomerne zaujímavé vodeodolné vlastnosti. Poslúži pri náhlych zmenách počasia všetkým aktívnym horským nadšencom. 16/08/17 sponzorovaný článok Oblečenie
Správa Novinka na Ferrate HZS – lanové mosty Pojem Martinská ferrata, resp. správnejší názov Ferrata HZS, je už dlhšiu dobu známy širokej verejnosti. Nielen počas týchto letných dní na ňu zavíta veľké množstvo návštevníkov, a preto si myslím, že ju bližšie už predstavovať netreba. Za zmienku ale stojí novinka, ktorá pribudla túto sezónu - dva nové lanové mosty. 16/08/17 Michal Mikuláš Správy
PR Fjällräven Bergtagen – kolekcia do vysokých hôr V kolekcii jeseň/zima 2017 se Fjällräven vracia tam, kde to všetko začalo – do hôr. Kolekcia Bergtagen, navrhnutá pre život nad vrcholkami stromov, v sebe spája tradíciu a inováciu. Každá vrstva radu Mountaineering poskytuje absolútnu funkčnosť, odolnosť, kvalitu a udržatelnosť. 15/08/17 sponzorovaný článok Oblečenie
Túra Cserhát - na najvyšší vrch Naszály Po dokončení minisérie o Cserháte mi napadlo, že by sa ju patrilo doplniť o najvyšší vrch – Naszály. A ani nie je ďaleko, v okolí som sa už párkrát pohyboval. Za východisko sme zvolili Katalinpusztu, čo je časť obce Szendehely (nemecký názov Sende), neďaleko Vácu (slovensky Vacov). Bol to nečakane pekný výlet, aj keď trocha dlhší, než som si myslel. 15/08/17 Vladimír Prutkay Svet
PR Nájdite Craftovník a oberte ho Legendárna švédska značka Craft pripravila pre všetkých nadšencov netradičnú akciu. Zapojiť sa môže každý! Úlohou bude nájsť vzácny strom Craftovník, ktorý sa objaví na 40 miestach Čiech, Moravy a Slovenska. Nejedná sa však o hocijaký strom. Craftovník je zázračný strom, ktorý rodí len raz za svoj život. Plodmi neplytvá, urodí sa len 40 kúzelných plodov – funkčné tričká Craft. 14/08/17 sponzorovaný článok
Túra Hriňová – Látky – Sihla – Čierny Balog Keď som sa začal v mladosti venovať turistike, nikdy som rovnakú trasu nešiel dvakrát. Teraz, keď na chrbte nosím viac než päť krížikov, sa opäť vraciam k svojim turistickým začiatkom. Znovu si prechádzam viaceré atraktívne trasy, ktoré som v minulosti absolvoval. Samozrejme sa ich snažím prejsť v inom ročnom období, ako som ich išiel. Jednou z takýchto túr je dvojdňový prechod po Sihlianskej planine z Hriňovej do Dobroča, časti Čierneho Balogu. Takže po dvadsiatich piatich rokoch znovu vyrážam a zároveň vás pozývam, prečítať si opis môjho putovania. 14/08/17 Anton Zahradník Veporské vrchy
Túra Blúdenie Sucháň – Opava – Hrušov – Ipeľské Úľany Krupinská planina nevyniká ničím špeciálnym a zrejme aj preto tu na veľkom priestore je len veľmi riedko značená sieť turistických chodníkov. Napriek tomu ma to lákalo sem prísť a poblúdiť tu. Sen sa stal skutočnosťou, a tak som blúdil necelé tri dni. 13/08/17 Henrich Tomáš Juhoslovenská kotlina, Krupinská planina
Prístrešok Panská Javorina Po roku som znova navštívil vrchol Panskej Javoriny v Považskom Inovci. Aké bolo moje prekvapenie, keď som okrem rozhľadne na vrchole neďaleko pod ňou zbadal celkom nový prístrešok netradičného tvaru. Podľa informácie od okoloidúceho lesníka ho postavil KST pri príležitosti nedávneho letného zrazu na Duchonke. 12/08/17 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Úbočím Čerenovej z Liptovskej Anny Nenápadný chodníček v strminách Čerenovej patrí k tomu najlepšiemu, čo som kedy v našich horách prešiel. Nemyslite si, že je to nejaká veľká túra, skôr mi chodí hlavou výraz “drobnosti majstrov”. Nezabudnuteľné zážitky sú často výsledkom improvizácie. Pôvodne sme totiž z kempu pri Liptovskej Mare vyrazili na Sivý vrch, ale cesta cez Huty bola kvôli cyklistickým pretekom uzavretá a musel som premýšľať nad náhradným cieľom. 11/08/17 Pavol Timko Veľká Fatra a Choč
Túra Náučný chodník Kimbiark - okruh zo Svitu Chodník začína pri základnej škole Komenského vo Svite. Je výsledkom úsilia žiakov školy v spolupráci s Urbárom Mengusovce. Z tabulí sa dočítame o miestnej histórii, faune, flóre, geológii a kultúre. Na miestach panoramatických výhľadov spoznáme miestopis Kozích chrbtov, Vysokých a Nízkych Tatier. 10/08/17 Roman Matkovčík Nízke Tatry
Túra Slemä a Ohnište z Liptovského Jána Pokiaľ si chcete z Liptovského Jána urobiť okružnú túru a nemáte práve chuť sa nahánať celý deň za veľkými výkonmi, príjemnou možnosťou je Ohnište a Slemä. Hoci ich skúsený turista môže vnímať ako “prefláknutú klasiku”, ktorú bol hádam každý, faktom je, že aj v top letnej sezóne v krásnom počasí počas celého dňa nestretnete takmer nikoho. Pritom ide o krajinársky veľmi peknú túru, ktorá nie je extra náročná a východisko je ľahko dostupné. Koncom júla som sa sem opäť vybral trochu si osamote prevetrať hlavu. 09/08/17 Ľubomír Mäkký Nízke Tatry
Túra Karavanky - okná Uschowy, Govca a Kupitzklamm Páčia sa mi skalné okná. Diery v skale, cez ktoré sa môžete pozrieť na druhú stranu hory. Obyčajne sú izolované, no nájdu sa miesta, kde ich je pokope viac. Na východnom okraji Karavaniek sú na jednom mieste hneď tri. Také čosi som si nemohol nechať ujsť. Prechádzku som si predĺžil na horu Govca v Slovinsku, pozrel som si jaskyňu, v ktorej sa našli pozostatky po kromaňoncoch, a na záver som prešiel tiesňavu Kupitzklamm. 08/08/17 Martin Knor Svet
Túra Oblík, Šimonka, Praporec a Ivanov vrch Počas Veľkej noci začína byť pre mňa tradícia, že sa stretávam s priateľom, ktorý chodí v posledných rokoch na východ a venujeme sa obľúbenej turistike. Ja som tu ako doma, ale aj on je skúsený turista. V podstate sa k nemu pripájam počas niektorých dní. Chcel by navštíviť severnú časť pohoria. Na všetkom sa môžeme dohodnúť počas presunu k východisku - Hermanovce nad Topľou. 07/08/17 Marián Jaššo Slanské vrchy
Túra Babiná – B. Štiavnica – Sklené Teplice – Bzenica Koncom júna sa v predpovedi rysovalo zopár dní bez obvyklých búrok, a tak som pozeral do mapy, kde by som sa tri dni mohol túlať. Voľba padla na Štiavnické vrchy, kde som dávnejšie nebol. Už len naplánovať trasu, zahrnúť do nej čo najviac neznámych úsekov a skoordinovať s možnosťami verejnej dopravy. 06/08/17 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Kaňova jama V lete minulého roku som sa v rámci veľkého letného vandra zatúlal do Oravskej Magury. Lákal ma tu dlhý výbežok hrebeňa, vybiehajúci z mohutného vrchu Príslopec a končiaci nad obcou Lokca. Časť tohoto bočného hrebeňa som v zime roku 1995 na bežkách prešiel, ale celý jeho prechod som absolvoval až teraz. V tých časoch tu nestáli žiadne objekty, kde by sa dalo ukryť pred búrkou alebo núdzovo prenocovať. Situácia sa do dnešných dní výrazne zmenila, a tak v tomto priestore turista nájde hneď niekoľko stavieb, kde sa dá prečkať nepohoda alebo núdzovo zabivakovať. 05/08/17 Anton Zahradník Oravská Magura
Túra Roháčske plesá s deťmi Pri hľadaní možností, kam s deťmi v Západných Tatrách, nám so železnou pravidelnosťou vychádzal jeden a ten istý výsledok. Zoberte ich k Roháčskym plesám. Až človek nadobúdal pocit, že to bude nejaká nenáročná prechádzka. A tak teda na konci prázdnin 2015, počas stabilného počasia s minimálnou pravdepodobnosťou výskytu búrok, prichádzame na veľké parkovisko pod Spálenou dolinou, kde výlet začína. 04/08/17 Peťo Nový Západné Tatry
PR Súťaž Všetci na bajk aj toto leto Po úspešnom prvom ročníku súťaže Všetci na bajk, súťaž pokračuje aj toto leto. Táto neobvyklá súťaž sa ovládaná pomocou aplikácie a motivuje športovať, spoznávať zaujímavé miesta – využívať svoj voľný čas zážitkovo. Usilovných cyklistov na konci leta odmení bicyklami a inými lákavými cenami. 03/08/17 sponzorovaný článok
Novinky pošli námet | facebook FB
01/09 Horský beh vrcholom Sidorova

Počas športovo-zábavného dňa v Ružomberku (1.9.2017) sa uskutoční Beh vrcholom Sidorova. Viac info o parametroch, registrácii a štarte sa dozviete tu.

zajtra India - premietanie (BA)

V nedeľu 20. augusta o 20.00 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Neuveriteľná India na bratislavskej Magio pláži na brehu Dunaja. Vstup je voľný.

zajtra 6. výstup na Rycierovú horu (CA)

V nedeľu 20. augusta organizujú turisti z Novej Bystrice 6. ročník výstupu na Rycierovú hodou (1225 m) v Kysuckých Beskydoch.

dnes Národný výstup na Kriváň (VT)

V sobotu 19. augusta sa bude konať tradičný národný výstup na Kriváň (2494 m) vo Vysokých Tatrách. Výstup je limitovaný 500 kusmi lístkov!

dnes Výstup na Borovú skalu (ZA)

V sobotu 19. augusta organizujú žilinskí turisti výstup na Borovú skalu.

dnes 28. Jaklovská vibrama (SN)

Počas soboty 19. augusta sa uskutoční 28. ročník pochodu Jaklovská vibrama 2017 vo Volovských vrchoch.

včera 100 Míľ Krajom Malých Karpát

Počas víkendu 18. - 20. augusta sa bude konať 6. ročník ultra trailu a diaľkového pochodu 100 Míľ Krajom Malých Karpát so štartom a cieľom v Chtelnici (137 - 207 km).

včera S deťmi na kolesách (Liptov)

Podujatie S deťmi na kolesách sa z dôvodu nepriaznivého počasia presúva na náhradný termín 2.9.2017 (sobota). Veríme, že v tomto termíne nám už bude svietiť slnko. -inz-

17/08 Rýchlik Z-B hľadá dobrovoľníkov

Ultramaratón, diaľkový pochod a štafetový beh Rýchlik Zoška – Bratislava (2.9.2017) hľadá dobrovoľníkov. Viac info tu. -red-

17/08 Nové reťaze v Západných Tatrách

V priebehu tohto týždňa osadila HZS v spolupráci so ŠL-TANAPu nové reťaze na Druhej kope, ktoré svojím umiestnením budú slúžiť k bezpečnejšiemu výstupu aj zostupu turistov. -hzs-

14/08 93. THT JAMES na Zelenom plese

V dňoch 14. - 20. augusta sa bude konať 93. ročník Tatranského horolezeckého týždňa Slovenského horolezeckého spolku JAMES na Chate pri Zelenom plese vo Vysokých Tatrách.

15/06 Nová vyhláška v TANAP-e

Okresné úrady v Prešove a Žiline vydali Zoznam vyhradených miest, ktorý stanovuje miesta a podmienky vykonávania športových aktivít v TANAP-e. Ide o dočasné riešenie neplatného návštevného poriadku.