Túra Kloptaň, Zbojnícka skala a Hutná hoľa z Mníška Dvojička kopcov Kloptaň a Zbojnícka skala, ležiacich v hlavnom hrebeni Volovských vrchov, bola prirodzene v mojom hľadáčiku už dlhšiu dobu. Jednak sa mi opakovane dostávali do zorného poľa pri iných túrach po okolitých kopcoch, keďže sú pomerne ľahko identifikovateľné už po dvoch-troch pohľadoch. Zopár ich fotiek by som určite našiel medzi svojimi staršími článkami. A za druhé, už som sa stihol dozvedieť, že na Kloptani je pomerne známa rozhľadňa a na Zbojníckej skale nejaké rúbanisko, niečo by sa teda dalo vidieť. Už len počkať na správnu predpoveď počasia a idem sa presvedčiť na vlastné oči. dnes Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Mlynárov vrch a Zámčisko zo Starej Huty Stále viac a viac nás baví objavovať nové, neokukané skalné útvary, jaskynné portály, malé tiesňavky či vodopádiky. Ideálny čas na objavné túry je obdobie medzi zimou a jarou. Mali sme nejaké indície, že okolo Starohutianskeho vodopádu by sa dalo nájsť dačo zaujímavé, a tak sme sa tam v druhej polovici marca vybrali. včera Danka Tomášiková Pohronský Inovec
Túra Večerná expedícia Nižný Slavkov – Hermanovce Po vyše ročnej prestávke som sa opäť rozhodol pre nočnú túru. Vhodnú trasu som chcel naplánovať tak, aby som z práce išiel rovno do východiskového bodu, prešiel nie veľmi dlhú trasu a aby som v relatívne prijateľnom čase došiel do cieľového bodu, keďže na ďalší deň som mal ísť opäť do práce. 22/02/19 Henrich Tomáš Branisko
Túra Zimný výstup na Veľký Vreteň s deťmi Kysuckí turisti niekoľkokrát do roka organizujú výstup na Veľký Vreteň. Počas Vianoc sa pravidelne organizuje štefanský výstup. Po vianočnej hostine je výlet na Vreteň výborná príležitosť spáliť nejaké kalórie, byť s deťmi dlhšie na vzduchu a trochu sa potrénovať. Koncom minulého roka práve v noci pred Štefanom nasnežilo. Ráno sa prebúdzame do zasneženej krajiny. Sneh napadol v pravú chvíľu. Do batohov balíme okrem jedla aj mačky a vyrážame. Ak budú dobré snehové podmienky a nebude sa šmýkať, vyšli by sme s deťmi až hore. Na výlet si treba vyhradiť 3 – 4 hodiny. Z Kysuckého Nového Mesta nás vedie na Vreteň zelená turistická značka. 21/02/19 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Správa Turisti, horolezci a skialpinisti: Aj my sme Tatry! Výzvu Aj my sme Tatry podporilo za 24 hodín viac ako 5000 ľudí. Podpisy pod hromadnú pripomienku proti navrhovanému návštevnému poriadku Tatranského národného parku (TANAP) začali zbierať Slovenský horolezecký spolok (SHS) JAMES, Klub slovenských turistov (KST), Slovenský vysokohorský turistický klub (SVTS) a Slovenská skialpinistická asociácia (SSA). 20/02/19 Soňa Mäkká Správy
Správa V Malej Fatre sa strácajú vlci Začiatkom februára sa v Národnom parku Malá Fatra a jeho ochrannom pásme uskutočnil 4. Zimný monitoring veľkých šeliem. Mapovania sa zúčastnilo 92 osôb, prešli 47 trás v celkovej dĺžke 391 km v náročných snehových podmienkach. Oproti minulému roku zmizla vlčia rodina, ktorá tu bola pozorovaná ešte v septembri, oficiálne však nebol žiadny vlk ulovený, ani zabitý dopravnými prostriedkami. Podľa pracovníka Národného parku Malá Fatra Tomáša Flajsa to naznačuje možnosť nelegálneho lovu. 19/02/19 Soňa Mäkká Správy
Pozvánka 10. ročník Expedičnej kamery OZ Cestou necestou pozýva na Expedičnú kamera 2019, už desiaty ročník filmového festivalu pre cestovateľov, športovcov aj dobrodruhov. Medzinárodný filmový festival Expedičná kamera je svojím rozsahom najväčšou cestovateľskou a outdoorovou akciou v Česku a na Slovensku. Už od roku 2009 prináša divákom tie najlepšie cestovateľské a dobrodružné filmy sezóny z celého sveta aj z domácej produkcie. 19/02/19 Redakcia
Túra Na snežniciach po Schneealpe Túto zimu nasnežilo trochu viac ako obyčajne. V Štajersku sa nejaký čas držala lavínová 5-ka, a tak som obehával nižšie zalesnené kopčeky u nás. Lenže potom prišla perióda teplejšieho počasia s dažďom a na to niekoľko dní takmer bez zrážok. Na zajtra Nóri hlásia slnečno a bezvetrie. Konečne. Na túto chvíľu som čakal celú zimu. Ide sa na západ. 19/02/19 Martin Knor Svet
Túra Starohutský vodopád, prm. Žitavy, Veľký Inovec a Benát Kraj štálov v okolí Pohronského Inovca mám rada. Boli sme tu už viackrát a tieto lokality nesklamali v žiadnom ročnom období. Navrhli sme oblasť Športovému klubu Prameň Kováčová a Vlado vymyslel peknú trasu. Veľkým plusom bolo, že sme ju išli v najkrajšom jesennom období. 18/02/19 Danka Tomášiková Pohronský Inovec
PR Keď je chôdza liekom, zábavou aj učiteľom Viacerí sa zhodujú na tom, že pešia turistika je ako druh terapie. A zo štatisticky je známe, že častokrát sa na dlhé púte a túry vydávajú práve ľudia, ktorí niečo nemajú vnútorne poriešené veriac, že toto je odpoveď. Veď si len spomeňme na Reese Whiterspoon z filmu Divočina. Prečo to robia? Pretože je známe, že príroda lieči. A tak sa za pochodu akosi lepšie riešia otázniky, ktoré si v sebe nesieme. 17/02/19 sponzorovaný článok
Túra Sološnica – Vápenná – Plavecké Podhradie v zime Navštívime pomerne dlhý bralnatý hrebeň s výhľadmi na lesy Malých Karpát a okolie Trnavy. Čerešničkou bude rozhľadňa, ktorá pridá pohľad na Záhorie a Záruby - najvyšší vrch pohoria. Počas prechodu hrebeňa nám bude v diaľke robiť spoločnosť nekorunovaná kráľovná tunajších Karpát - Vysoká. My sami sa budeme pohybovať po Vápennej, treťom najvyššom vrchole, nazývanom aj Roštún (752 m). Pri návrate do civilizácie budeme z chodníka vidieť jaskyňu Studničky. 17/02/19 Roman Matkovčík Malé Karpaty
Túra Dolný Lopašov – Klenová – Dobrá Voda Nedávno som sa dožil práva cestovať vlakom „zadarmo“, a tak som sa rozhodol po dvoch rokoch opäť sa vybrať na Zimný výstup na Klenovú a zároveň navštíviť rodinu v neďalekých Krakovanoch. V piatok po práci som sa vybral na stanicu, že vlakom o 15.13 h odcestujem do Piešťan. Že vlaky meškajú, keď na ne čakám niekde uprostred trasy, ešte pochopím. Ale že vlak naberie meškanie 25 minút ešte pred vyjdením na trať? Miesto som si síce našiel, ale vlak bol tak „narvaný“, že som mal problém v Piešťanoch vystúpiť. Všetkým čo vystúpili ušli autobusy, okrem mňa, a boli odsúdení v zime a bez čakárne čakať na ďalší spoj. 16/02/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Príbeh Benkoška Chata dýchala svojím životom a personál konal svoju dennodennú rutinu. Jedni tu boli preto, aby si užili svoj pobyt na chate, a tí druhí preto, aby držali chatu pri živote a prinášali svojim hosťom príjemnú pohodu. Personál na horských chatách bol, a možno ešte aj je, vždy trošku „rázovitý“. Niekedy sem utekali tí, ktorým bežný život v dolinách liezol na nervy a oni chceli konečne vypadnúť z civilizácie, iní sa zasa ukrývali pred trestným stíhaním či vojenskou správou, ktorá ich chcela silou mocou dostať do zeleného mundúru. 15/02/19 Boro Tomis Príbehy
PR HORY A MESTO uvedie v slovenskej premiére Free Solo Jubilejný dvadsiaty ročník Medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva HORY A MESTO sa nemohol otvoriť vo väčšom štýle, ako sa stane v stredu 27. marca 2019. Festival uvedie slovenskú premiéru veľkofilmu FREE SOLO, ktorý má nomináciu na Oscara v kategórii najlepší dokument a tento víkend získal v rovnakej kategórii cenu BAFTA (Britsh Academy Film Awards). Film je pôsobivým portrétom amerického horolezca svetového formátu Alexa Honnolda, ktorý bol pred šiestimi rokmi hosťom festivalu, rovnako ako niektorí jeho spolulezci, aj tí navštívili vďaka festivalu Slovensko a Bratislavu. 14/02/19 sponzorovaný článok
Túra Menina planina – rozhľadňa Vivodnik s deťmi Náš predposledný deň v Kamnicko-Savinjských Alpách sme sa rozhodli dať si oddychovú túru. Ide už o tretí deň turistikovania a mňa z nosenia detí v nosiči už bolí chrbát. Naša voľba teda padla na Meninskú planinu (Menina planina). Je to miesto, podľa ktorého je aj pomenovaný náš kemp. 14/02/19 Danka Laciková Svet
Bežky Bežkami k vyhliadke pri buku Vybrali sme sa za snehom do lyžiarskeho strediska Donovaly, v ktorom bola záruka snehovej nádielky. Cestou zo Starých Hôr sme obdivovali zasneženú Krížnu s pocukrovanou Majerovou skalou. Prichádzali sme do strediska, ktoré bolo preplnené ľuďmi. Predstavovala som si ako vyzerala táto lokalita v minulosti, keď tu stálo pár tradičných domov s malebnými verandami, citlivo vsadenými do prírodného prostredia... 14/02/19 Tatiana Filipková Starohorské vrchy
PR Lyžovačka na Stuhlecku: povinná jazda bratislavského skialpinistu Je piatok večer a nechce sa nám cestovať. Aj také sú piatky bratislavského lyžiara, freeridera, či skialpinistu. Buď sa “hecneš” a v piatok večer cestuješ cez celé Slovensko za snehom, alebo víkend stráviš v múzeu, prípadne bežkuješ na Babe. Poslednou možnosťou sú Rakúske Alpy pri Viedni, asi 2 h jazdy autom z Bratislavy. 13/02/19 sponzorovaný článok Svet
Recenzia Alfa Knaus Advance – turistické polovičky do lesa Nízke turistické topánky orientované na lesné a lúčne terény s tuhšou podrážkou, no bez ambícií v skalnatom teréne. Syntetický zvršok s výraznou ripstopovou štruktúrou, okopová ochrana na špici, tuhá plastová päta, GoreTex membrána. Také sú v skratke topánky Knaus Advance pre mňa doposiaľ neznámej nórskej značky Alfa. 13/02/19 Ľubomír Mäkký Obutie
Túra Mikulov – Děvín – Dolní Věstonice Mikulov je sympatické juhomoravské mestečko s pekným zámkom a historickým jadrom. Pred rokmi som tam strávil zopár týždňov a vždy, keď nás v maskovaných mundúroch prevážali na cvičisko, vykúkal som spoza plachty V3S-ky a pozoroval panorámu nezvyklého plochého kopca a akýchsi zrúcanín. Tadiaľ by som sa niekedy chcel prejsť, letelo mi mysľou. Splnilo sa mi to po vyše 30 rokoch. 12/02/19 Michal Bukvai Česko
Túra Červená Voda – Lysá – Baranie – Majdan Po dlhom čase, po takmer 4 rokoch, som sa opäť vydal za snehu do Čergova. Vtedy, prvýkrát to bola dosť ťažká túra, preto som si povedal, že ma do snehu nedotiahnu ani párom volov. No teraz nebolo treba ani jedného, keďže som šiel celkom dobrovoľne, a to kvôli zaniknutej osade Baranie, ktorú som chcel zažiť práve v zime - krásne zasneženú. 11/02/19 Henrich Tomáš Čergov
Novinky pošli námet | sme aj na Facebook  Instagram
04/03 Festival Cestou necestou (SR)

V priebehu februára až marca sa bude konať cestovateľský festival Cestou necestou 2019 na viacerých miestach: 4. 3. Trnava, 5. 3. Nové Mesto nad Váhom, 5. 3. Zvolen, 6. 3. Pezinok, 6. 3. Žilina, 7. 3. Martin, 8. 3. Bratislava.

27/02 Festival Expedičná kamera (SR)

Počas februára až apríla sa na mnohých miestach Slovenska uskutoční cestovateľský festival Expedičná kamera. Najbližšie to bude: 27. 2. Banská Štiavnica, Bratislava, 28. 2. Rajec, 1. 3. Rajec, 6. 3. Košice, Trnava, Banská Bystrica, Nitra, Skalica, Žilina, 7. 3. Prezinok, 8. 3. Levice...

zajtra Hlasovanie o Európsky strom roka

Od 1. 2. do 28. 2. môžete zahlasovať za 235-ročnú lipu z Kopčian v prestížnej súťaži Európsky strom roka 2019. Viac info tu. -red-

dnes Zimné prechody na Orave

Počas víkendu 23. - 24. februára sa v regióne Oravy budú konať nasledovné zimné a lyžiarske prechody: 31. Medvecká dvanástka (Tvrdošín), 39. Prechod lomnianskym chotárom (Lomná).

dnes 18. Diašou Babia hora (NO)

Počas víkendu 22. - 24. februára sa uskutočné 18. ročník Diašou Babia hora - prehliadka horských a adrenalínových filmov na Slanej vode pri Oravskej Polhore.

dnes Výstraha pred mrazom

SHMÚ vydal výstrahu pred mrazom do -17 °C pre viaceré horské oblasti. Viac info tu. -red-

dnes Beh cez SR - premietanie (BA)

V nedeľu 24. februára o 18.00 h sa bude konať cestovateľské premietanie a rozprávanie Slovák behá po Slovensku v cestovateľskej kaviarni a klubovni Dobrodruh (Vajnorská 3) pri Istropolise v Bratislave. Vstupné je 5,- €.

22/02 Vietor na horách

SHMÚ vydal na piatok a sobotu 22 - 23. 2. výstrahu pred vetrom na horách pre viaceré horské oblasti. Viac info tu. -red-

15/02 Škandinávsky zimný výpredaj

Kari Traa, Devold, Bergans - špičková kvalita v škandinávskom zimnom výpredaji, nakúpte v -30% zľave na norwayshop.sk. -inz-

Seriály
Laviny 22/02/19 14:52 918 príspevkov
Útulňa Drina na Čergove 22/02/19 11:48 61 príspevkov
Útulňa na Čiernej hore 22/02/19 11:38 13 príspevkov
Starohutský vodopád, prm. Žitavy, Veľký Inovec a Benát 21/02/19 21:55 8 príspevkov
Po hranici s Nemeckou ríšou na Devínskej Kobyle 21/02/19 14:59 18 príspevkov
Správa TANAP-u chce zaviesť viac reštrikcií bez zdôvodnenia 21/02/19 12:55 33 príspevkov