Extra Skalné okná, brány a tunely Slovenska Popud na napísanie článku som dostal od Martina, ktorý tomuto v poslednom čase začal venovať viac pozornosti. Vnukol mi myšlienku uverejniť na Hikingu zoznam zaujímavých, a pre mnohých príťažlivých, skalných útvarov. Zaradil som sem výber takých, ktoré sa nachádzajú na alebo v blízkosti značených turistických trás, prípadne náučných chodníkov, ako aj voľne prístupných útvarov mimo národných parkov a chránených území. Vo veľkej väčšine sú pripojené fotografie z Galérie. dnes Juraj Švolík Slovensko
Svet Z Kanady na Aljašku (2) – Yukon Let do Whitehorse netrval až tak dlho, ako prvý let z Ottawy do Yelloknife. Na maličkom letisku som si len zobral mapku teritória Yukon a šliapem v neskutočnej horúčave do kempu, ktorý sa nachádza pri brehu rovnomennej, mohutnej rieky Yukon. včera Jaroslav Cips Svet
Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. 18/11/17 Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. 17/11/17 Miroslav Svítek Podunajsko
Cyklotúra Dolomity – Sella Ronda Medzi regiónmi Južné Tirolsko, Venet a Trentino sa rozprestiera jedna z najnavštevovanejších oblastí severného Talianska, Dolomity. Približne uprostred nej nájdeme miesto, ktoré sme navštívili začiatkom októbra, tentokrát nie turisticky ani lezecky, ale na bicykloch. Cieľom bola oblasť Sella Ronda, alebo tiež “okrúhle sedlo”, ktoré pozostáva zo štyroch sediel: Passo Gardena (2136), Passo Sella (2218), Passo Pordoi (2239) a Passo Campolongo (1875). 16/11/17 Michal Mikuláš Svet
Predstavenie Batoh Bergans Helium PRO 40 Helium PRO 40 od firmy Bergans je ľahký technický batoh, ktorý je svojím objemom vhodný na jednodenné aj víkendové pobyty na horách. Batoh bol navrhnutý hlavne pre horolezcov a skialpinistov, no svoje uplatnenie si nájde aj pri ostatných outdoorových aktivitách. Okrem hlavnej komory má batoh aj špeciálnu priehradku na skialpinistickú výbavu, ktorá je ľahko dostupná z prednej strany. Ruksak poskytuje veľmi stabilné upevnenie lyží, horolezeckých čakanov a ďalšej výbavy. Popri početných možnostiach nastavení má batoh aj odnímateľný vrchný kryt. K dispozícii je v červenej a tmavošedej farbe. 15/11/17 Pavol Hreha Batohy
Ferrata Rax - Akademikersteig v Großes Höllental Ako obyčajne, aj toto leto som navštívil zopár atraktívnych miest a absolvoval som zopár veľmi pekných túr. Boli však málo adrenalínové. Preto som sa posledný septembrový deň vybral do Raxu na Akademikersteig. Podľa popisu ide o ľahšie lezenie náročnosti II+, čo je pre mňa horná hranica obtiažnosti, keď idem bez lana a sám. Som však turista, nie horolezec, preto som po vylezení Akademikersteigu vybehol na Jakobskogel a dolu som sa vrátil cez nenáročné zaistené cesty Alpenvereinssteig, Gustav Jahn Steig a Gaislochsteig. 14/11/17 Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Túra Hradisko – výhľadový okruh zo Slanského sedla Slanské vrchy tvorí, najmä pri pohľade zo západu, jednoduchá reťaz samostatných, ľahko identifikovateľných vrchov predelených sedlami, tiahnuca sa zdanlivo takmer v priamke z juhu na sever od maďarskej hranice až po Prešov. Najvyšším z nich je Šimonka (1092 m) na severe, a naopak, najnižším je Hradisko s nadmorskou výškou 728 m, nachádzajúce sa v južnej časti pohoria. 13/11/17 Peťo Nový Slanské vrchy
Reportáž Prešporský Ultra Trail 2017 sa konal posledný raz Ako je známe, tento ročník bol pre Prešporský Ultra Trail posledný. Z toho dôvodu som veľmi rád, že aj napriek nie tak príjemnému počasiu ľudia boli zrejme s jeho priebehom vo väčšine spokojní. Najväčší tím dobrovoľníkov v päťročnej "histórii" PUT sa postaral o skvelú náladu na občerstvovačkách aj v cieli a verím, že 192 štartujúcich bežcov a diaľkoplazov tak zažilo príjemný deň na 100 km a 50 km trasách. Išlo o rekordnú účasť na PUT, alebo ako niektorí hovoria, na PUŤ-ke. 12/11/17 Rado Harach Reportáže
Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry
Názor Zvernice Biela skala I. a II. sú sprístupnené Po dvoch rokoch úsilia Občianskeho združenia Priatelia Píly, s podporou Klubu slovenských turistov Malé Karpaty a OZ Malokarpatský región, sa nám podarilo dotlačiť LESY SR š. p. k tomu, aby sprístupnili Zvernice Biela skala I. a Biela skala II. verejnosti. 10/11/17 Pavol Mičunek Iné
Túra Slovinská skala z Lacemberskej doliny V minulom článku z Galmusu (Biela skala z Krompách) som sa zastrájal do zaujímavého a neopozeraného kraja na severe Volovských vrchov sa vrátiť. Čas nadišiel a na rad prišiel hlavný klenot Galmusu – krasová planina Slovinská skala. Avšak na rozdiel od podobných planín Slovenského krasu, na Slovinskú skalu nevedie turistická značka, a preto prvá návšteva môže nabrať dosť prieskumný charakter. Čo by mohlo znamenať predieranie sa húštinami, príkre svahy, slepé uličky, opakované otáčanie sa naspäť a podobné koreniny pravej turistiky. 09/11/17 Peťo Nový Volovské vrchy
Túra NCH Liptovská Teplička s deťmi Náučný chodník nám priblíži pozoruhodnosti rázovitej goralskej obce spod Kráľovej hole. Prevedie nás malou časťou jej chotára. Na šiestich kilometroch sa podozvedáme o tunajšej zachovalej architektúre stodolíšť či zemiakových pivničiek, o prameňoch a mokradiach, a taktiež o lesnej železnici. 08/11/17 Roman Matkovčík Nízke Tatry
Túra Z Kanady na Aljašku (1) – Yellowknife Celé to ušlo ako voda v rieke St. Lawrence a môj ročný pracovno-prázdninový pobyt v Kanade sa blíži do svojho finále. Ku koncu pracovných povinností mi začína dochádzať, že sa budem musieť opäť rozlúčiť s ľuďmi, ktorých mám veľmi rád a ktorých mám hlboko v srdci. 07/11/17 Jaroslav Cips Svet
PR Fjälläven Polar 2018 – životné dobrodružstvo Mimoriadne úspešné zimné podujatie Fjällräven Polar je tu opäť. Tento rok s novou štruktúrou prihlasovania, ktorá dáva ešte väčšiu šancu zúčastniť sa tohto životného dobrodružstva. No skôr, ako sa dostaneme k novinkám, čo presne je Fjällräven Polar? 06/11/17 sponzorovaný článok Správy
Túra GSB: Hala Boracza – Chata Slaná voda Mali sme za sebou dva vcelku náročné dni plus presun z Bratislavy po práci na Kysuce, tak som bol rád, že som na tretí deň naplánoval pomerne nenáročnú trasu. Pivári si prišli na svoje a výhľady na Slovensko boli fantastické. Však štvrtý deň, okorenený záverečným výstupom na Pilsko, nám opäť dal zabrať. Piaty deň bola krátka túra, ale v hmle a hlavne strmo hore. Zostup na chatu Slaná voda však prebiehal za slnka a odvoz stopom až do Námestova bol čerešničkou na perfektnom prechode. 06/11/17 Miroslav Svítek Oravské Beskydy, Poľsko
Túra Detská túra na a popod Sidorovo (+ video) Aladin hlási krásnu nedeľu, a tak uvažujeme, kam vytiahnuť deti, aby program bavil 6-ročného aj 2,5-ročného syna. K jesenným stromom sa rozhodujeme pridať lanovku, skaly a zvieratá, a tak o 10-tej ráno parkujeme v Hrabove pri údolnej stanici kabínkovej lanovky na Malinô brdo. V pláne je vyliezť na bralo Haliny, pozrieť si mini zoo na Vlkolínskych lúkach a potom sa vrátiť do Hrabova tak, že starší chlapček pôjde s tatom cez Sidorovo a ešte stále batoľa s mamou dolinou. 05/11/17 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Búda Salaš Rovne pod Frčkovom Veľká Fatra skrýva kopec starých búd a salašov. Veľa z nich na Hikingu je, ale stále je čo doplniť. Poslednou dobou som spravil niekoľko túr v snahe nájsť menej známe objekty. Niekedy som našiel iba spáleniská, inokedy búdy na pokraji spadnutia. Občas som mal ale šťastie a našiel búdy v dobrom stave. Jednou z nich je salaš Rovne. 04/11/17 Fero Hriadel Veľká Fatra a Choč
PR SKIALPEM TO ZAČALO! – Oceněný sportovní seriál Litoměřice/Praha, 20. 10. 2017 – Originální a divácky úspěšný sportovní seriál „Skialpem to začalo“ pokračuje třetí sérií, tentokrát osmi dílů. Celá série nese podtitul „Jak si užít zimu“ a bude zaměřena na kompletní vyžití, které zasněžené horské terény nabízejí. 03/11/17 sponzorovaný článok
Správa Sezónna uzávera v TANAPe s novinkami + rozhovor Hoci Tatranský národný park stále nemá platný návštevný poriadok, sezónna uzávera bude platiť ako po iné roky. Okresný úrad Prešov vydal vyhlášku, ktorou túto problematiku upravuje. V nasledujúcom článku vám prinášame prehľad zmien, ktoré nastali oproti minulosti, a tiež vyjadrenia riaditeľa Správy TANAPu Pavla Majka k viacerým bodom. 03/11/17 Soňa Mäkká Správy
Novinky pošli námet | facebook FB
24/11 Cyklojazda Critical Mass (BA)

V piatok 24. novembra sa bude konať pravidelná cyklojazda Critical Mass Bratislavou za zlepšenie podmienok pre cyklistov v hlavnom meste. Štart je o 18.00 h z Námestia SNP oproti OD Dunaj.

22/11 Nórsko - premietanie (TT)

V stredu 22. novembra o 17.30 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Nórsko - škandinávske kráľovstvo v Trnava City Aréna. Voľný vstup.

22/11 Prechod Slovenskom - prem. (PO)

V stredu 22. novembra o 17.00 h sa bude konať cestovateľské rozprávanie a premietanie Prechod Slovenskom v zasadačke Mestského úradu Prešov (Jarková 24, 1. poschodie).

zajtra Festival SNOW FILM FEST (SR)

Celovečerné pásmo špičkových filmov o zimných športoch a dobrodružstvách od októbra do decembra vo všetkých slovenských regiónoch: 21. 11. Humenné, 22. 11. Púchov a Malacky, 24. 11. Prievidza, 25. 11. Dobšiná, Kremnica, Čadca... -inz-

zajtra Krásy Slovenska v predaji (SR)

V predajnej sieti je dostupné aktuálne vydanie časopisu Krásy Slovenska č. 11-12/2017. -inz-

zajtra Srí Lanka - premietanie (BA)

V utorok 21. novembra o 18.15 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Srí Lanka v bratislavskom prístave na lodi Žilina (pontón č. 40) pod Starým mostom. Vstupné sú 2,- €.

dnes Festival Cestou necestou (SR)

Jesenná časť cestovateľského festivalu Cestou necestou pokračuje v nasledovných mestách: 20. 11. Liptovský Mikuláš, 23. 11. Brezno, 24. - 26. 11. Banská Bystrica, 28. 11. Pezinok.

dnes Kolumbia - premietania (SR)

V dňoch 20. - 25. novembra sa bude konať cestovateľské premietanie Kolumbia v nasledovných mestách Slovenska: Banská Bystrica, Košice, Lučenec, Prešov, Humenné a Liptovský Mikuláš.

dnes Aconcagua - dobročinný výstup

Cieľom dobročinného projektu Expedice Aconcagua - spolu až na vrchol je vytvorenie dokumentárneho filmu, knihy a série premietaní o expedícii na najvyššiu horu Severnej a Južnej Ameriky (6962 m) sólo výstupom. Časť penazí z projektu bude venovaná na liečbu onkologicky chorých detí.