Túra Babiná a Smrečinka zo sedla Súľová Počas jednej z našich rodinných túr po planinách Slovenského raja ma zaujal pohľad na zjavne odlesnenú horu, ktorej výška sľubovala zaujímavé pohľady do okolitej krajiny. Domácim štúdiom zisťujem, že ide o Babinú, tretí najvyšší vrch Volovských vrchov, ležiaci v ich severozápadnej časti. Bezprostredná blízkosť Slovenského raja a neďaleká Kráľova hoľa či Tatry sľubujú pekné scenérie, tak sa tam jedného letného dňa, keď sú decká na prázdninách, vyberáme iba vo dvojici s manželkou trochu presondovať terén. dnes Peťo Nový Volovské vrchy
Túra Šípska Fatra: Kečky a Radičiná z Komjatnej V septembri som sa prešiel z Komjatnej na Ostré (Ostrô). Nad dedinou ma fascinovalo veľké skalné okno a potešili ma výhľady z vrcholového hrebeňa. V apríli som sa do Šípskej Fatry vrátil a pozrel som si hneď štyri skalné okná. Prechádzka bola trochu náročnejšia, pretože som išiel zväčša mimo turistických chodníkov. No jej atraktívnosť to iba zvýšilo. včera Martin Knor Veľká Fatra a Choč
Túra Poldňovka polhrebeňom Braniska a Bachurne Pohorie Braniska ma fascinovalo už od malička, keď som cestoval okolo neho alebo cezeň po starej ceste. Novú dimenziu dalo cestovanie popod Branisko, tunelom. Po x rokoch pozerania naň, som sa v prvopočiatkoch mojej turistickej kariéry konečne rozhodol ho aj prejsť. 20/07/18 Henrich Tomáš Branisko, Šariš
Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. 19/07/18 Soňa Mäkká Správy
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. 19/07/18 David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +
PR Liptovfest začína už o dva dni Už v piatok 20. júla podvečer začína LIPTOVFEST, podujatie, ktoré bude oslavou Liptova, liptovského, s Liptákmi, ale nielen s nimi. Štvrtý ročník festivalu láka na netradičné otvorenie skvelým jedlom, osvedčené letné kino pod holým nebom, pokus o Slovenský rekord v klobúkovom tanci, vystúpenie Štefana Šteca známeho z úspešnej šou Zem spieva aj miešanie jedinečného drinku s majstrom sveta v miešaní nápojov. 18/07/18 sponzorovaný článok Zaujímavosti
Reportáž Nízkotatranská stíhačka 2018 – zmeny a rekordy Najstaršie 100-km preteky v kategórii ultra-trail na Slovensku Nízkotatranská stíhačka prešli tento rok viacerými zmenami. Najvýraznejšou bola zmena zo súťaže dvojíc na súťaž jednotlivcov, ktorá jednoznačne prispela k rekordným výsledným časom. Čo všetko sa dialo uplynulý víkend na nízkotatranskom hrebeni a v blízkom okolí, sa môžete dočítať v tomto článku. 18/07/18 Soňa Mäkká Reportáže
Túra GSB: Hviezdoslavova horáreň – Rabka Zdrój Kamarátom sa minuloročné putovanie po Hlavnej beskydskej magistrále (Główny Szlak Beskidzki /GSB/) veľmi páčilo a tak som bol vyzvaný, aby som na tento rok naplánoval jeho pokračovanie. Dohodli sme sa opäť na víkende + tri dni dovolenky a plány kolegov v práci na dovolenky rozhodli, že to bude od 1. 6. 2018. V marci som sa pustil do ťažšej časti a to zháňania ubytovania na trase Oravská Polhora – Červený Kláštor. Najviac mi dalo zabrať zohnanie ubytovania v Krościenku nad Dunajcem, ale po desiatkach telefonátov a SMS–iek, sa mi podarilo zohnať všetkých päť nocľahov pre šesť ľudí. V piatok 1. 6. sme po práci napokon do vlaku nasadli piati. 17/07/18 Miroslav Svítek Orava a Kysuce, Oravské Beskydy, +
Túra Orlie skaly a Klenová z Pustej Vsi Klenová je najvyšší vrch Brezovských Karpát, priťahovala môj zrak už dávnejšie. Keď som potom náhodou narazil na informácie o obnovení hrobu mladého baróna von Wattenwil nad Pustou Vsou, bolo rozhodnuté o najbližšej túre, lebo tieto dve pozoruhodnosti sa dajú pekne spojiť do jednej túry. 16/07/18 Pavol Timko Malé Karpaty
Správa Objavte zabudnuté stromy slobody Chodíme okolo nich denne. Do práce, do školy, do obchodu, na návštevu a nevieme o nich. Niektoré z nich sú súčasťou našich obcí už sto rokov. Niektoré menej, ale aj tak nám majú pripomínať zlomové okamihy v našej histórii. Stromy slobody, vysadené v tzv. „osmičkových“ rokoch, ale aj inokedy. 13/07/18 Tomáš Trstenský Zaujímavosti
Cyklotúra Okolo vodnej nádrže Nová Bystrica Článok dopĺňa predchádzajúce články o Bystrickej cyklotrase. Rada by som túry doplnila o okruh na bicykloch, ktorý viedol okolo celej VN Nová Bystrica. Trasu sme prešli s manželom v jeden júnový deň. Dôvod, prečo sme išli bez detí bol ten, že celý okruh je jeho dĺžkou aj prevýšením pre deti ešte príliš náročný. Radi by sme ho prešli celý. Volíme smer tak, aby sme nové miesta prechádzali na začiatku, čiže najprv prejdeme cez Harvelku, a potom cez Riečnicu, ktorú už z bicyklovania s deťmi poznáme. Tešila som sa, že konečne po prvýkrát navštívim miesta bývalej obce Harvelka, ktorá bola spolu s Riečnicou zátopovou obcou VN. 12/07/18 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Túra Hevlín – Znojmo - 4. etapa KPG Po troch týždňoch som sa opäť vybral putovať popri rieke Dyje a bol som veľmi rád, že sa mohol pridať aj Mivy. Kúpili sme si za 150,- Kč celodenný lístok pre dvoch na IDJMK, a keby sme to vedeli skôr, mohol naň Mivy cestovať už z Hodonína. Kedy sa niečoho podobného dožijeme na Slovensku? Ráno bola taká hmla, že z vlaku nebolo vidno ani okolie koľajníc, no po vystúpení z autobusu v Hevlíne sa to zlepšilo a napokon pieklo slnko. 11/07/18 Miroslav Svítek Česko
Správa Letný minibus v Slovenskom raji Letná sezóna 2018 v Slovenskom raji priniesla jednu novinku – pravidelné autobusové spojenie stredísk v severnej a južnej časti NP Slovenský raj, ktoré vedie po nedávno zrekonštruovanej horskej ceste cez Sedlo Kopanec (987 m). Na projekte sa spolupodieľa Oblastná organizácia cestovného ruchu Slovenský raj & Spiš, krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus, Banskobystrický samosprávny kraj a dopravca eurobus Košice, závod Spišská Nová Ves, ktorý dopravu na novej linke zabezpečuje. 10/07/18 Vladimír Kobza Správy
Túra Kamniško-Savinjske Alpe - výstup na Boskovec Sme na dovolenke v Slovinsku, kemp Menina. Spomedzi viacerých možností na túry, ktoré sú v okolí, dnes sa rozhodneme vyjsť si autom k hotelu Golte a tam si dať krátku túru. Predpoveď počasia nie je pre nás veľmi priaznivá – celý týždeň, čo sme v kempe, má pršať. Vrátane dnešného dňa. Tak sme zvedaví, akú túru sa nám podarí prejsť a či budú výhľady. 10/07/18 Danka Laciková Svet
Túra Veľký Milič - výhľadový okruh od Slanskej Huty Článok uzatvára trilógiu, ktorá by mohla niesť spoločný názov Košice pod Tatrami. Masív Veľkého Miliča je po svojich severných susedoch, Bradle a Hradisku, ktoré som popísal nedávno, tretím a posledným slanským vrchom, poskytujúcim zaujímavý pohľad. Asi najmenej presvedčivý, keďže, prísne vzaté, ležia Košice iba pod Belianskymi Tatrami, ten pohľad však stále stojí za to. 09/07/18 Peťo Nový Slanské vrchy
Túra Slovenský raj - 3 dni v zime Zima sezóny 2017/2018 bola rozpačitá. Poriadne ochladenie prichádza až v poslednej tretine na prelome februára/marca. Pri nevhodnom počasí na výhľady z kopcov sa mi vynára spomienka na Zimný prechod tiesňavami Slovenského raja organizovaný Klubom slovenských turistov (KST). Padá rozhodnutie, pôjdeme za krásami vyčarovanými vodou a mrazom. Zavítame do Suchej Belej, poobzeráme si okolie Dediniek a Zejmarskú roklinu. Nakoniec absolvujeme pokus o prechod Hornádu. 08/07/18 Roman Matkovčík Slovenský raj
Búda Zrub Moravské Počas potuliek v slovensko - poľskom pohraničí na Kysuciach som pri zostupe z vrchu Kykula prechádzal okolo pekného zrubu s terasou. Na moje prekvapenie, bol otvorený, zariadenie vysťahované a okolie postupne zarastá burinou. Zrejme sa ho vlastník (podľa katastra Lesy SR) rozhodol opustiť. 07/07/18 Michal Bukvai Kysucké Beskydy
Túra Šarišské Moai - Vartáše a iné podivuhodné skaly Polynézske Moai pravdepodobne poznajú milióny ľudí, no to Šarišské Moai poznajú len veľkí obdivovatelia Slanských vrchov. Ja som k nim nepatril, a tak vďaka jednému z nich sa mi podarilo zvláštny prírodný úkaz vidieť na vlastné oči a bol som nadšený. Za návštevu však stoja aj iné podivuhodné skalné útvary. 06/07/18 Henrich Tomáš Slanské vrchy
Cyklotúra Tichá a Kôprová dolina na bicykli Už dávno som si chcel pozrieť Tichú dolinu, nejako sa mi to v minulosti nikdy nepodarilo. Keď Hiking oslavoval na jeseň 15. narodeniny v Račkovej doline v hoteli Akademik, nezaváhal som a spojil som si dve najdlhšie južné tatranské doliny do jednej cyklotúry. 05/07/18 Pavol Timko Vysoké a Belianske Tatry, Západné Tatry
PR Vyhodnotenie súťaže o pobyt vo Viedenských Alpách Ďakujeme všetkým, ktorí sa zúčastnili našej letnej súťaže o pobyt pre dve osoby na dve noci s polpenziou podľa vlastného výberu v turistickom hoteli vo Viedenských Alpách. Koho sme zo správnych odpovedí sme vyžrebovali nájdete v v tomto článku. 04/07/18 sponzorovaný článok Správy
Novinky pošli námet | facebook FB
29/07 Jordánsko a Izrael-premiet. (BA)

V nedeľu 29. júla o 20.00 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Jordánsko a Izrael na bratislavskej Magio pláži na brehu Dunaja. Vstup je voľný.

28/07 3. Ultra Fatra 2018 (VF)

Už 3. ročník extrémneho bežeckého podujatia Ultra Fatra sa uskutoční 28. 7. 2018. Trasa s parametrami 55 km / 3 800 m vedie Národným parkom Veľká Fatra. Viac info tu. -red-

28/07 Preteky Tatranská šelma 2018

V sobotu 28. júla sa budú konať bežecké preteky Tatranská šelma 2018 vo Vysokách Tatrách v kategóriách Vertical a Ultra.

dnes NP západu USA - premietanie (BA)

V nedeľu 22. júla o 20.00 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Parky západu USA na bratislavskej Magio pláži na brehu Dunaja. Vstup je voľný.

dnes Južná Amerika - premietanie (BA)

V nedeľu 22. júla o 19.00 h sa bude konať cestovateľské premietanie a rozprávanie Cestovanie bez limitov po Južnej Amerike v cestovateľskej kaviarni a klubovni Dobrodruh (Vajnorská 3) pri Istropolise v Bratislave. Vstupné sú 4,- €.

dnes 29. Šlapaj do Poproča 2018 (KE)

Počas víkendu 21. - 22. júla sa bude konať 29. ročník Šlapaja do Poproča 2018 cez Volovské vrchy.

dnes Uphill MTB Beskydy 2018 Raková

Dňa 22.07.2018 sa uskutoční medzinárodný pohár v terénnej cyklistickej časovke do vrchu o pohár Euroregiónu Těšínské Slezsko. Viac info tu. -inz-

včera Nostalgické jazdy vlakmi (SR)

V sobotu 21. júla sa budú konať nasledovné nostalgické jazdy historickými vlakmi: Tisovec - sedlo Zbojská a späť, Košice - Dobšinská ľadová jaskyňa - Telgárt a späť.

19/07 Uzavreté doliny vo VT

HZS a ŠL TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie viacerých turistických chodníkov. Viac info v tomto článku. -red-

15/07 Chodník na V. Svišťovku otvorený

ŠL TANAP informovali, ze červená TZT od Zeleného plesa cez Veľkú Svišťovku na Skalnaté pleso bude opäť otvorená od soboty 14. 7. -red-

13/07 Krásy Slovenska v predaji (SR)

V predajnej sieti je dostupné aktuálne vydanie časopisu Krásy Slovenska č. 7-8/2018. -inz-