Túra Zaujímavosti medzi Motyčkami a Dolným Jelencom Keď bol manžel pred dvomi rokmi na Flose a uvidela som jeho zábery, tak najskôr som mu vynadala, že do takého terénu išiel sám, no vzápätí som zahlásila, že tiež chcem! V apríli som mala v oblasti botanický cieľ a tak sme skombinovali trasu, ktorá bola síce dosť náročná, dobrodružná, bláznivá, ale inak veľmi krásna. dnes Danka Tomášiková Starohorské vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Prírodná rezervácia Peliny a Vinice Prijala som pozvanie na pobyt v českom mestečku Vysoké Mýto počas pracovného jarného týždňa s partiou vysmiatych chalanov, pre ktorých to bola služobná cesta a pre mňa dovolenka. Vyrazili sme ráno o pol šiestej do Mejta. Vysoké Mýto leží na rieke Loučné v orlickom kraji v nadmorskej výške 289 m. Mesto bolo založené v 13. stor. kráľom Přemyslom Otakarom II. Dominantou mesta je gotický chrám sv. Vavřinca, Chocenská, Pražská a Litomyšlská brána. Je tu najväčšie štvorcové námestie v Českej republike (2 ha) a najväčší podnik na výrobu autobusov Iveco. včera Tatiana Filipková Svet
PR Liptov Region Card – výhody aj možnosť výhry Regionálna zľavová karta Liptov Region Card umožňuje jej majiteľovi čerpať výrazné zľavy na ponuku služieb partnerských výletných miest, atraktivít a zariadení. S dobitým pobytovým balíkom má poistenie pátrania a záchrany v horách Slovenskej republiky, ktoré kryje náklady na prípadný zásah horskej služby. 24/06/19 sponzorovaný článok Slovensko
Túra Prechod (ne)známym Vihorlatom II. Pred štyrmi rokmi som prvýkrát navštívil Vihorlatské vrchy a prešiel všetky zaujímavé miesta. Tým pádom to vyzeralo, že Vihorlat mám vybavený a môžem naň spokojne zabudnúť. Teda aspoň na nejaký čas. Ale keď som videl, že v jeho "závetrí" sú drevené cerkvi a že by sa to dalo spojiť s východným hrebeňom, tak som dumal nad prechodom (ne)známeho východného hrebeňa Vihorlatu. 24/06/19 Henrich Tomáš Vihorlatské vrchy
Túra Barborská cesta za štyri dni Dlho som rozmýšľal či Barborskú cestu pridať do svojej zbierky diaľkových prechodov. Nie je to úplne bežná turistická trasa, ale prechádza miestami, ktoré sú mi dosť blízke. Keď som bol v marci vo Zvolene, zbehol som si kúpiť bedeker cestovateľa a bolo rozhodnuté. V prvé pekné dni, ktoré prídu, sa na ňu vyberiem. Zrovna to vyšlo na dni počas veľkonočných sviatkov. Počasie malo byť priam ukážkové, a tak nič nebránilo tomu, aby som vyrazil na prvý diaľkový prechod v tomto roku. Trasa je vlastne okruh a oficiálne začína a končí v Banskej Bystrici. Mne však viac vyhovuje začínať a končiť vo Zvolene. 22/06/19 Pavel Forgáč Starohorské vrchy, Javorie, +
Podcast Prírodný turizmus v Poloninách a vo Vysokých Tatrách Je to zatiaľ okrajový žáner na Slovensku. Prírodný turizmus však môže ponúknuť úplne odlišný pohľad na túru. Nejde o kilometre, výškové metre, výhľady, či športový výkon. Na relatívne krátkej vzdialenosti strávite dlhší čas a bližšie ho spoznáte. V tomto dieli podcastu HIKING.SK sa s našou šéfredaktorkou rozprávame o jej výletoch v Poloninách a vo Vysokých Tatrách. 21/06/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra NCH Rakytovské plieska (okruh) Dnes konečne aj do Tatier prišlo teplé, skoro letné počasie. Máme chuť na kratšiu vychádzku na menej navštevovaných miestach. Vyberieme si NCH na Rakytovské plieska. Nachádza západne od Štrbského Plesa, v oblasti zasiahnutej vetrovou kalamitou v roku 2004. Chceme si detailne pozrieť, ako si príroda poradila s jej následkami a vychutnať si krásne výhľady v objatí sviežej zelene. 21/06/19 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. 20/06/19 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata Aj keď nadovšetko mám nesmierne rád prírodu a turistické podujatia, nie som nejaký extra tatranský vlk, skôr celkom začiatočník. Nikdy ma Tatry nelákali tak, aby som po nich musel liezť a celé ich schodiť. Možno to bolo tým, že som s turistikou začal trocha neskôr, v pokročilejšom veku a stanovil som si iné ciele, ktoré som chcel mať prejdené a prebádané. 20/06/19 Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. 19/06/19 Soňa Mäkká Mapy a knihy
Lezenie Vareškovým hrebeňom na Slavkovský štít Je ešte len koniec marca, ale dobrá predpoveď napovedá zotrvanie teplého počasie aj počas najbližšieho víkendu. Rozhodli sme sa preto, že slnečnú sobotu využijeme na dlhšie odkladaný prechod hrebeňa, ktorý začína od Východnej Slavkovskej veže a smeruje na Slavkovský štít. Ide o pomerne známy Vareškový hrebeň, oddeľujúci Veľkú Studenú dolinu od Slavkovskej dolinky. 19/06/19 Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Túra Beskid, Kasprowy Wierch a Dolina Gąsienicowa v zime V predchádzajúcej časti sme si predstavili prechádzku na hraničný hrebeň v letnom čase. Išlo o preskúmanie terénu pred zimou. Tentokrát sa po takmer rovnakých stopách vydáme bielou Gąsienicowou dolinou, keď bude lákadlom pohľad na zatvorenú slovenskú krajinu Vysokých a Západných Tatier. Na začiatok pridáme krátku prechádzku za výhľadmi ponad Kotlinu Zakopiańsku a na takmer celé Tatry. Posledný deň bude patriť vzácnemu zoskupeniu kolíb - “Bacówiek” na lúke Polana Kopieniec. 18/06/19 Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry, +
PR Turistické ciele Záhoria Záhorie svojou rozmanitosťou splní požiadavky aj toho najnáročnejšieho turistu. Spoznávaním pamiatok, ochutávaním špecialít, relaxáciou v kúpeľoch a potulkami borovicovými lesmi zanechá stopu v každom človeku. Preskúmajte jedinečnosti regiónu a nechajte sa inšpirovať aj týmito tipmi na výlety pre malých aj veľkých bádateľov. 17/06/19 sponzorovaný článok
Túra Malá Studená dolina s deťmi Ďalší, v poradí piaty diel zo seriálu Tatranské doliny s deťmi nás privádza do Malej Studenej doliny, v ktorej sa nachádza hneď dvojica chát. Zamkovského chata na jej začiatku a Téryho chata v jej hornej časti, vďaka čomu ide o jednu z najnavštevovanejších tatranských dolín. Na letný turistický výlet sme sa vybrali s ďalšou rodinkou, spolu štyri decká, čo znamenalo, že túra si žila svojím životom a jej opis by bol viac o deťoch ako o doline. Preto robím výnimku a dolinu si obieham ešte raz, tentokrát sólo a v jesennom období. 17/06/19 Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Túra Pača – Úhorná – Hekerová – Smolník Horské poľany a Volovské vrchy, to je taký trocha oxymoron, keďže v tomto pohorí vo veľkej miere prevládajú lesy. Aj keď notoricky známou je Kojšovská hoľa, dá sa tu nájsť ešte jedna horská lúka, ktorá je možno ešte krajšia ako slávnejšia hoľa. 16/06/19 Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Jesenný okruh Súľovskými skalami Nie – nešiel som tam kvôli dĺžke trasy, nešiel som tam kvôli veľkým prevýšeniam a náročnosti trasy. Tento okruh je v ponímaní slovenských turistov veľmi otrepaný a stokrát prechodený krížom-krážom. To stokrát je samozrejme myslené, len ako metafora. 15/06/19 Vladimír Popluhár Súľovské vrchy
Správa Zajtra začína letná sezóna v TANAP-e Dnešným dňom končí sezónna uzávera v Tatranskom národnom parku, od zajtra tak budú prístupné všetky značené chodníky na území národného parku, s výnimkou niektorých, kde je pohyb obmedzený z iných dôvodov. Zisťovali sme, v akom stave sú chodníky, zabezpečovacie pomôcky a na čo by si turisti mali dávať pozor. 14/06/19 Soňa Mäkká Správy
Túra Z Grúňa na Veľký Lopeník s deťmi Počas tohto roku je cez Veľkú noc skvelé počasie, ktoré praje turistike. A tak sa na Veľkonočný piatok vydávame aj s deťmi na Veľký Lopeník. Boli sme tam s manželom dva roky dozadu, otestovať trasu. Odhadujeme, že ju deti zvládnu, a tak ranné rozprávky sa tento deň nekonajú, raňajkujeme, balíme batohy a o ôsmej sadáme do auta. Naším cieľom sú Biele Karpaty, presnejšie dedinka Nová Bošáca a nad ňou osada Grúň. Odtiaľto vyrazíme na Veľký Lopeník. 13/06/19 Jana Bílešová Biele Karpaty
Túra Podhorie Slanských vrchov 5 Ak počasie praje turistovi a je poriadne rozbehnutý, tak ho nezastaví takmer nič. Je čas ukončiť putovanie podhorskými obcami Slanských vrchoch. Aj keď je to piata časť, tak pre mňa je poslednou, ktorá mi chýbala k úplnému spojeniu trás a k uzatvoreniu okruhu bicyklom a pešo. 13/06/19 Marián Jaššo Slanské vrchy
Recenzia Detské turistické nohavice Skogstad Lonahorgi Ako náš malý turista rastie, postupne sa s ním vydávame na dlhšie a náročnejšie túry, kde už nestačí vziať nohavice, ktoré maminka vyradila ako nevhodné na civilnejší účel. Je to najmä preto, že sa začína viac potiť, a tak potrebuje, aby pri pohybe lepšie odvetrávali ako bežné tepláky. Tiež sa pre pohodu na túre hodí, keď dieťaťu v nohaviciach nie je teplo, ale zároveň ich neprefúka. Také sú aj Skogstad Lønahorgi, ktoré Kubko od tohtoročnej jari testuje. 12/06/19 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Novinky pošli námet | sme aj na Facebook  Instagram
30/06 Afrika - premietanie (BA)

V nedeľu 30. júna o 20.00 h sa bude konať cestovateľská prezentácia Jar, Namíbia, Botswana a Zimbabwe na bratislavskej Magio pláži na brehu Dunaja (Tyršovo nábrežie). Vstup je voľný.

30/06 Kolumbia - premietanie (NZ)

V nedeľu 30. júna o 21.00 h sa bude konať cestovateľské premietanie a rozprávanie Kolumbia v Astronomickom kabinete (Tabaková 8) v Nových Zámkoch.

29/06 6. Malofatranská stovka 2019

V termíne 29. júna až 2. júla sa bude konať 6. ročník pretekov jednotlivcov a štafiet - Malofatranská stovka 2019 - horský ultramaratón v Malej Fatre.

29/06 Hecni sa! na Kunovskej priehrade

Hecni sa! Zábavné preteky pre všetkých na Kunovskej priehrade. Viac info tu. -inz-

29/06 9. Zelená modrá 2019 (PB)

Počas víkendu 29. - 30. júna sa bude konať 9. ročník podujatia Zelená modrá 2019 v Čelkovej Lehote a Pružinskej Dúpnej jaskyni v Strážovských vrchoch.

29/06 6. Stretnutie na Dúžniku (BK)

V sobotu 29. júna sa bude konať 6. ročník Stretnutia rodákov a turistov na Dúžniku -výlet do zaniknutých osád Dúžniky a Barošová v Bielych Karpatoch (15 km). Štart je z Bošáce, časť Zabudišová (Otoč) o 10.00 h.

28/06 Nostalgické jazdy vlakov (SR)

Počas mája a júna sa uskutočnia nasledovné nostalgické jazdy historických vlakov: 28. 6. Zvolen - Banská Štiavnica, 29. 6. Humenné - Levoča, 30. 6. Poprad - Tatranská Lomnica / Štrbské Pleso, 6. 7...

včera Tichá a Kôprová dolina otvorené

ŠL TANAP ukončili odstraňovanie suchých stromov pri chodníkoch v Tichej a Kôprovej doline, doliny sú priechodné v celej dĺžke.

24/06 Útulňa Tajch - zbierka / tombola

Každý darca, čo prispeje na obnovu útulne Tajch v Nízkych Tatrách sumou 20,- € a viac, bude zaradený do žrebovania o tričko MSR. Tí, ktorí už prispeli, sú automaticky zaradení do žrebovania. Tí, ktorí dali menej a chcú byť zaradení, môžu prispieť opäť. Žrebovanie bude po ukončení zbierky 31. 8. ´19.

24/06 Nový článok na deti.hiking.sk

Dnes sme na deti.hiking.sk publikovali článok Okruh na Svätojánsku rozhľadňu nad Liptovským Jánom.

Seriály
Zbojnícka chata, Rainerova útulňa a Bilíkova chata 21/06/19 09:43 4 príspevky
Vareškovým hrebeňom na Slavkovský štít 20/06/19 19:03 23 príspevkov
Sedlo Prielom a Východná Vysoká 20/06/19 14:03 15 príspevkov
Ministerstvo chce dať ŠOP právo zakázať plošné výruby 19/06/19 18:27 20 príspevkov