Búda Bývalá útulňa pod Ohnišťom

Útulňa sa nachádza v Nízkych Tatrách v samom závere Jánskej doliny na modro značenom turistickom chodníku k Chate M. R. Štefánika. Ide o úplne novú drevenú kolibu s priestranným praktickým interiérom. Stojí na ľavej strane chodníka na kraji lesa priamo pod začiatkom masívu Ohnišťa. Vhodná je ako východzie miesto k návšteve Ohnišťa, na Krakovu hoľu, Chatu M. R. Štefánika a výstup na najvyšší vrch pohoria – Ďumbier.

Nízke Tatry: pravé ukončenie Jánskej doliny, asi 1 km od rázcestia pred Bystrou na modrej značke smerom k Chate M. R. Štefánika
940 m n. m.
jedna miestnosť s podlahou na výške s kapacitou 5 až 10 ľudí, nutnosť karimatky a spacáka
celoročná, v zime bez možnosti vykurovania
5 min od útulne
Dalšie info
latrínu ani ohnisko som nenašiel
Zrušené od
septembra 2011

Po vstupe do útulne prekvapí jej priestrannosť a množstvo svetla. Dve samostatné miestnosti s dverami sú vhodné na odloženie batohov, obuvi a oblečenia. Vybavené sú vešiakmi. Nad nimi je priestranné poschodie na spanie, kam je možné vystúpiť po rebríku. Všetko je čisté a útulné. Okolie je pomerne otvorené s lúkami aj lesom, neďaleko zurčí bohatá riava.

Kapacita útulne s komfortom je pre 5 až 6 ľudí, v stave núdze aj pre dvojnásobok. Nie je tu piecka a v okolí som nenašiel ani ohnisko.

Búda Chatrč pod Hrádkom

Na lokálnych trasách západným Podpoľaním veľa možností na skrytie sa niet. Ale iste poteší znalosť búdy pod Hrádkom, ktorá by mohla poslúžiť nielen ako úkryt pred dažďom, ale aj …