Bývalá útulňa pod Ohnišťom

30.05.05

Pozor, objekt je od septembra 2011 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Po vstupe do útulne prekvapí jej priestrannosť a množstvo svetla. Dve samostatné miestnosti s dverami sú vhodné na odloženie batohov, obuvi a oblečenia. Vybavené sú vešiakmi. Nad nimi je priestranné poschodie na spanie, kam je možné vystúpiť po rebríku. Všetko je čisté a útulné. Okolie je pomerne otvorené s lúkami aj lesom, neďaleko zurčí bohatá riava.

Kapacita útulne s komfortom je pre 5 až 6 ľudí, v stave núdze aj pre dvojnásobok. Nie je tu piecka a v okolí som nenašiel ani ohnisko.

Bývalá útulňa pod Ohnišťom 12/09/11 21:20 8 príspevkov

Búda Koliba Brenkus Koliba sa nachádza asi 1 km od Cesty hrdinov SNP pod Bocianskym sedlom, ale bez značkovaného spojenia. Je asi 1.30 hod od rázcestia Pred Bystrou na modrej značke, smerujúcej k Chate M. R. Štefánika. Za ňou sa otvára rozľahlá poľana pod úbočiami Štiavnice a Králičky. Umiestnená je pod lesom a z chodníka je dobre viditeľná. Vhodná je pre celoročný nocľah pred alebo po návšteve hlavného hrebeňa Nízkych Tatier, alebo pre prípad nepriaznivého počasia na ceste z Jánskej doliny k Chate M. R. Štefánika. 09/06/05 Daniel Bakyta Nízke Tatry
Búda Bývalá útulňa pod Ohnišťom Útulňa sa nachádza v Nízkych Tatrách v samom závere Jánskej doliny na modro značenom turistickom chodníku k Chate M. R. Štefánika. Ide o úplne novú drevenú kolibu s priestranným praktickým interiérom. Stojí na ľavej strane chodníka na kraji lesa priamo pod začiatkom masívu Ohnišťa. Vhodná je ako východzie miesto k návšteve Ohnišťa, na Krakovu hoľu, Chatu M. R. Štefánika a výstup na najvyšší vrch pohoria – Ďumbier. 30/05/05 Daniel Bakyta Nízke Tatry
Túra Vápeč Po neobyčajne dlhej a na sneh bohatej zime sme sa už nevedeli dočkať pekného počasia. Každoročne na jar býva našou turistickou overtúrou výstup na Vápeč. Je to takmer tisícovka, ležiaca uprostred Strážovskych vrchov. Jej majestátny tvar, skvelý kruhový výhľad, prekrásna kvetena a príkre vápencové steny pripomínajú Rozsutec. Príroda nám tu vždy nachystá množstvo zaujímavostí a tejto jari to platilo dvojnásobne. 28/04/05 Daniel Bakyta Strážovské vrchy

Ferrata Berchtesgadenské Alpy – Hochthrony a Rauhenkopf Keď pôjdete diaľnicou popri Salzburgu, naľavo od cesty zbadáte vysoký kopec. Je to Salzburger Hochthron, najsevernejší výbežok Berchtesgadenských Álp. Už dlhšie som plánoval, že naň vyleziem, ale podarilo sa mi to až teraz. Pozrel som sa aj na Berchtesgadener Hochthron, najvyšší kopec na hrebeni, a na Rauhenkopf, čo by mal byť najkrajší “balkón” nad Berchtesgadenom. dnes Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. včera Ľubomír Mäkký Svet
Túra Cez Hrádok na Čertove chodníky vo Vtáčniku Sú miesta, na ktoré chodíme radi. Neprekáža nám, aj keď je to niekoľkokrát za rok. Miestne príslušný genius loci zabráni, aby sa nám to zunovalo. Jedným takým je Hrádok nad Bystričianskou dolinou. Magické miesto, známe hlavne skalolezeckej verejnosti. Ja síce z výšok mám skôr závrate, neprislúcham k tejto spoločnosti, no je to tiež turisticky veľmi atraktívna oblasť aj pre bežného návštevníka. Bola viackrát spomínaná na Hikingu ako zaujímavá časť pohoria Vtáčnik. včera Vladimír Mikuš Vtáčnik

Bývalá útulňa pod Ohnišťom 12/09/11 21:20 8 príspevkov
    • Nízke Tatry: pravé ukončenie Jánskej doliny, asi 1 km od rázcestia pred Bystrou na modrej značke smerom k Chate M. R. Štefánika

• jedna miestnosť s podlahou na výške s kapacitou 5 až 10 ľudí, nutnosť karimatky a spacáka

• celoročná, v zime bez možnosti vykurovania

• 5 min od útulne

• latrínu ani ohnisko som nenašiel