Koliba Brenkus

09.06.05

Ide o pomerne starú drevenicu menších rozmerov, poskytujúcu základné podmienky na prespanie, či útočisko pred búrkou. Ako informuje vkusná tabuľa pri vchodových dverách, je majetkom Urbárskeho spolku Porúbka a treba sa o ňu náležite starať. Vo vnútri je minimum priestoru s maximálnym využitím. Oproti dverám je funkčná pec s murovaným komínom. Vpravo a vzadu sú prične do L, rebríkom sa dá dostať na poschodie s priestorom na spanie.Kapacitu útulne odhadujem na najviac 6 ľudí s pohodlím, v súrnom prípade sa dá potlačiť a uskromniť. Podľa stavu vnútorných aj vonkajších priestorov sa zdá, že útulňa je používaná pomerne často.

Pred kolibou je ohnisko s lavičkami a kúsok od nej je bystrina s dostatkom vody. Z tohto dôvodu ale počas dažďov býva okolie koliby podmáčané a blatisté.

Koliba Brenkus 18/09/18 10:46 3 príspevky

Búda Koliba Brenkus Koliba sa nachádza asi 1 km od Cesty hrdinov SNP pod Bocianskym sedlom, ale bez značkovaného spojenia. Je asi 1.30 hod od rázcestia Pred Bystrou na modrej značke, smerujúcej k Chate M. R. Štefánika. Za ňou sa otvára rozľahlá poľana pod úbočiami Štiavnice a Králičky. Umiestnená je pod lesom a z chodníka je dobre viditeľná. Vhodná je pre celoročný nocľah pred alebo po návšteve hlavného hrebeňa Nízkych Tatier, alebo pre prípad nepriaznivého počasia na ceste z Jánskej doliny k Chate M. R. Štefánika. 09/06/05 Daniel Bakyta Nízke Tatry
Búda Bývalá útulňa pod Ohnišťom Útulňa sa nachádza v Nízkych Tatrách v samom závere Jánskej doliny na modro značenom turistickom chodníku k Chate M. R. Štefánika. Ide o úplne novú drevenú kolibu s priestranným praktickým interiérom. Stojí na ľavej strane chodníka na kraji lesa priamo pod začiatkom masívu Ohnišťa. Vhodná je ako východzie miesto k návšteve Ohnišťa, na Krakovu hoľu, Chatu M. R. Štefánika a výstup na najvyšší vrch pohoria – Ďumbier. 30/05/05 Daniel Bakyta Nízke Tatry
Túra Vápeč Po neobyčajne dlhej a na sneh bohatej zime sme sa už nevedeli dočkať pekného počasia. Každoročne na jar býva našou turistickou overtúrou výstup na Vápeč. Je to takmer tisícovka, ležiaca uprostred Strážovskych vrchov. Jej majestátny tvar, skvelý kruhový výhľad, prekrásna kvetena a príkre vápencové steny pripomínajú Rozsutec. Príroda nám tu vždy nachystá množstvo zaujímavostí a tejto jari to platilo dvojnásobne. 28/04/05 Daniel Bakyta Strážovské vrchy

Recenzia Tatry - turistický sprievodca Nová publikácia z vydavateľstva DAJAMA: Tatry Vysoké, Belianske, Západné z edície turistický sprievodca, ma oslovila pri poslednom love v kníhkupectve. Pri káve som si ju prelistovala a už nejaký čas je v našej tatranskej a turistickej knižnici. dnes Daniela Mäkká Mapy a knihy
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. včera Redakcia Festivaly a premietania

Koliba Brenkus 18/09/18 10:46 3 príspevky
    • Modro značený chodník k Chate M. R. Štefánika pod hlavným hrebeňom Nízkych Tatier asi 13 km od Liptovského Jána
    • jedna miestnosť s dvoma pričňami do L a poschodie s celkovou kapacitou 6 osôb
    • celoročná, v lete aj v zime asi dosť vyťažená
    • kúsok od koliby
    • pred kolibou ohnisko, pripravené zásoby dreva, latrínu som neobjavil