Živé chodníky 2009

03.12.08
Nadácia Ekopolis v spolupráci so spoločnosťou Toyota Motor Slovakia vyhlásila druhý ročník Grantového projektu Živé chodníky na rok 2009. Program je zameraný na obnovu a vylepšovanie turistických značených chodníkov a turistickej infraštruktúry v národných parkoch Slovenska.

Zmeny oproti prvému ročníku

Zatiaľ čo v roku 2008 sa o grant mohli uchádzať len projekty v oblasti Vysokých a Nízkych Tatier, v roku 2009 sa územná pôsobnosť rozširuje na všetky národné parky na území Slovenska. Zvýšila sa aj suma, ktorú Toyota poskytne - z 549 000 Sk na 900 000 Sk.

Zvýšila sa aj maximálna výška grantu zo 110 na 180 tisíc korún. O podporu sa môžu uchádzať mimovládne neziskové organizácie a neformálne skupiny občanov. Uzávierka prijímania žiadostí je 30. januára 2009. Žiadosti bude posudzovať odborná grantová komisia zložená z odborníkov v oblasti udržateľného rozvoja, turizmu a dobrovoľníctva. Víťazné nápady by mali byť zrealizované do konca októbra 2009.

Čo sa zrealizovalo tento rok

Stará cesta v Žiarskej doline, ktorá smeruje k Žiarskej chate, sa preznačuje na modro značený náučný chodník. Na chodníku bude umiestnených päť informačných tabúľ, niekoľko odpočívadiel a lavičiek, chodník bude prečistený a opravený. Chodník v Žiarskej doline bude dokončený na jar 2009.

Ostatné projekty sa dokončili v pôvodnom termíne v roku 2008. V Monkovej doline sa vynovil náučný chodník (viac o projekte tu), v Hiadeľskom sedle je vybudovaný prístrešok na núdzové prenocovanie, ohnisko, suché WC. Zároveň sa obnovili tri studničky, turistické chodníky sa spriechodnili a vyčistili od popadaných stromov, urobili sa terénne úpravy chodníka na Kozí chrbát, obnovili sa prvky turistického značenia a postavil informačný panel (viac o projekte tu).

Na 19 km dlhom turistickom chodníku Nižná Boca - sedlo Črchľa - Rovná hoľa - Bocianske sedlo - Vyšná Boca sa obnovilo značenie v podobe nových smerových tabuliek a maľovaných značiek. Pri nástupoch na turistický chodník v Nižnej a Vyšnej Boci sú osadené informačné tabule s turistickou mapou. Ďalej sa vybudovali dva nové turistické prístrešky v sedle Črchľa a v Bocianskom sedle.
Hotový je aj nenápadný, ale užitočný projekt v Demänovskej doline a v Bacúšskom sedle - (z Demänovskej doliny na Krakovu hoľu a z Vyšnej Boce do Bacúšskeho sedla boli prečistené chodníky po víchrici a obnovilo sa na nich značenie).

Viac o programe Živé chodníky sa dočítate tu.

Titulná fotografia: Prístrešok v Hiadeľskom sedle, Jozef Melek

Živé chodníky 2009 09/12/08 15:52 2 príspevky

Túra Jesenné Grinavské jazerá Nie sú to síce žiadne veľhory, ale podhorie Malých Karpát na rozhraní lesa a vinohradov vie byť na jeseň veľmi príjemné na dopoludňajšiu vychádzku. Takto sme sa počas babieho leta s mamou a Maťkom vybrali do obľúbenej lokality nd Grinavou, časťou Pezinka. Okrem farebných vinohradov sa postupne prechádza okolo troch rybníkov. K tomu nás čakajú ešte dve pekné vyhliadky. 05/12/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra Lago d´Idro s deťmi – tipy na výlety Ako už viackrát, aj letná dovolenka 2018 dopadla tak, že sme sa vybrali do Rakúska a severného Talianska. Podmienkou boli hory, voda a zázemie pre karavan. Vodou nemuselo byť nevyhnutne more, viackrát sme boli pri Lago di Garda a tak sme sa rozhodli, že preskúmame niektoré ďalšie z jazier v oblasti. Potrebovali sme aj ciele výletov priamo v okolí kempu, pretože mladší Maťko ešte sám nebicykloval a do sedačky či cyklovozíka je už ťažký, takže presun z kempingu za atrakciami musel byť pešo alebo hromadnou dopravou. Po niekoľkodňovom prieskume sme sa rozhodli pre Lago d'Idro. 28/11/19 Soňa Mäkká Svet
Správa Počet úrazov na slovenských horách rastie Horská záchranná služba (HZS) počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny zaznamenala zvýšenie návštevnosti v slovenských horách a s tým súvisiaci aj nárast počtu úrazov. V tejto sezóne museli ošetriť 593 úrazov, 34 z nich bolo smrteľných. 08/11/19 Soňa Mäkká Správy

Recenzia Tatry - turistický sprievodca Nová publikácia z vydavateľstva DAJAMA: Tatry Vysoké, Belianske, Západné z edície turistický sprievodca, ma oslovila pri poslednom love v kníhkupectve. Pri káve som si ju prelistovala a už nejaký čas je v našej tatranskej a turistickej knižnici. dnes Daniela Mäkká Mapy a knihy
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. včera Redakcia Festivaly a premietania