Test Termoprádlo Devold Active

Spodné prádlo z merino vlny je stále outdoorovym hitom, v ponuke ho má množstvo výrobcov. V tomto teste sa zameriame na Devold, tradičnú nórsku značku, ktorá vyrába z vlny už vyše 150 rokov. Do chladnejšieho obdobia majú radu Active, ktorá je zaujímavá dvojvrstvovou konštrukciou – bližšie k telu je vrstva z vlákna Thermolite, druhá je merino vlna.

Výrobca
Devold
Model
Active
Typ
termoprádlo pre použitie od jesene do jari
Materiály
Total Easy Care merino vlna, DuPont Thermolite
Farebné kombinácie
modrá, čierna
Páči sa mi
komfort, rýchly odvod vlhkosti od pokožky, nesmrdí, predĺžený zadný diel, extra dlhý rolák
Nepáči sa mi
rukávy mohli byť trochu dlhšie, pohodlnejší by bol asymetrický zips
Infocena
Celkové hodnotenie (súčet bodov): 89 bodov
» vysvetlenie hodnotenia

Materiál a strih

Ako už bolo spomenuté v úvode, toto prádlo nie je čisto vlnené. Skladá sa z dvoch vrstiev – spodná z dutého vlákna DuPont Thermolite, vrchná z merino vlny s úpravou Total Easy Care. Duté vlákno na vnútornej strane má niekoľko výhod – lepšie odvádza pot od pokožky, dvojvrstvá konštrukcia zvyšuje termoizolačné vlastnosti prádla a pre ľudí s citlivou pokožkou na merino je Thermolite príjemnejší na dotyk. Vrchná vrstva z merino vlny prispieva najmä k veľmi dobrej termoizolácii, ďalej transportuje vlhkosť, ktorá sa z jej povrchu odparuje. Vrstvy sú spojené bodovým spôsobom každých niekoľko milimetrov, preto je prádlo "bodkované" (viď obrázky). Takúto konštrukciu používa iba Devold.

Pre testovanie som mal k dispozícii variant s dlhým rolákom a zipsom, ktorý je podšitý úzkym lemom zo spodnej strany. Ďalšou verziou je dlhorukávové tričko bez roláku a zipsu, taktiež sú boxerky, 3/4 a dlhé spodky. Samozrejmosťou je kompletná Active kolekcia v dámskych strihoch a taktiež detské verzie. Farebne je možné si vybrať z modrej (viď obrázky) alebo čiernej.

Strih je anatomický a dobre padol hneď na prvé použitie. Rukávy idú až ku krku, tričko preto dobre drží na tele a neposúva sa. Zadný diel je dostatočne dlhý, aby pri predklone neostali kríže bez ochrany. Dlhý rolák mi taktiež veľmi vyhovuje. Rukávy by však mohli byť o niečo dlhšie, povedzme s kratšou manžetou, aby si ľudia s kratšími rukami rukáv na konci preložili a tak skrátili. Taktiež zips by mohol byť riešený asymetricky, lebo po prehnutí zapnutého roláku niekedy zdvojený zips tlačí na ohryzok.

Dojmy z používania

Pred testovaním som bol plný očakávaní, toto prádlo som už dlhšie chcel vyskúšať. Doteraz som v zime používal najmä kombináciu meraklonovej sieťky a tenšieho merino trička. Z veľkej časti sa moje očakávania naplnili, pretože tričko Active má podobné vlastnosti ako uvedená kombinácia. Iba v prípade veľmi vysokej záťaže stíhalo menej. Testoval som ho pri klasickom lyžovaní, pri skialpe a pri bežnej zimnej turistike. Pri všetkých uvedených aktivitách obstálo veľmi dobre, väčšinou som ho nosil priamo pod hardshell bundou, niekedy som doizoloval mikroflísom a v extra chladných podmienakch alebo pri fotopauzách na vrcholoch som pridal páperovú vestu.

Vzhľadom na duté vlákno v prvej vrstve som očakával, že tričko bude smrdieť oveľa rýchlejšie ako bežné čisté merino. Zatiaľ sa to nepotvrdilo, čo ma milo prekvapilo. Reálny rozdiel však ukáže až dlhšia doba používania.

Starostlivosť

Merino s úpravou Total Easy Care je možné prať bežným spôsobom. Taktiež výrobca uvádza, že je možné použiť aj sušičku nastavenú na najnižšiu teplotu. Vlna by sa nemala zbehnúť ani inak zmeniť svoje vlastnosti. Zatiaľ môžem uvedené potvrdiť, tých niekoľko praní vydržalo prádlo v pohode. Periem na šetrnom programe s prípravkom na outdoorové oblečenie. Podľa výrobcu by však bolo vhodnejšie použiť prípravok na vlnu. V každom prípade je nutné prať výhradne v tekutých prípravkoch.

Termoprádlo Devold Active odporúčam na všetky horské aktivity od jesene do jari. V lete za vyšších teplôt by v ňom bolo priteplo. Vďaka dvojvrstvej konštrukcii má výborné izolačné vlastnosti, syntetická prvá vrstva zabezpečuje pohodlie a rýchly transport vlhkosti preč od pokožky. Ani po dlhšom nosení nezapácha.