Vyhlásili ďalší ročník Horalfestu

03.02.09
Horský internetový klub, o. z. v spolupráci s Mestom Vysoké Tatry a Štátnymi lesmi Tatranského národného parku vyhlásili už 5. ročník festivalu amatérskej tvorby o horách HORALFEST 2009. Oproti minulým ročníkom čakajú súťažiacich viaceré inovácie. Súťažná časť festivalu je vyhlásená v kategóriach film a video, fotografia, literárna tvorba (próza aj poézia), mimo nej ako osobitná kategória blog a monotematická webstránka.

Tohtoročný dátum konania je 20. – 21. novembra 2009, miesto konania sa presúva zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice.

Ďalšie ustanovenia súťaže

1. Súťaž je verejná, medzinárodná, vekom neohraničená. Základnou podmienkou je splnenie požiadaviek propozícií jednotlivých kategórií v témach a rozsahu.
2. Podmienkou pre udelenie ceny aj po priznaní odbornou porotou je osobná účasť autora(ky) na hodnotiacom odbornom seminári a záverečnom akte vyhodnotenia.
3. Usporiadateľ týmto vyhlásením garantuje finančné a vecné ceny pre vyhodnotených a podľa bodu 2 zúčastnených autorov.
4. Dátum uzávierky: 5. október 2009
5. Propozície jednotlivých kategórií, mená a kontakty na ich odborných garantov budú zverejnené na www.horalfest.sk.
6. Výsledky budú zverejnené taktiež na www.horalfest.sk, HIKING.SK a v ďalších partnerských médiách.

Okrem zmeny miesta konania a rozšírenia súťažných kategórií sa ďalšie zmeny týkajú kategórie filmu. V nej vyhlásili organizátori v spolupráci s Asociáciou horských sídiel Slovenska osobitnú súťaž pre študentov vysokých škôl študujúcich na filmových a televíznych fakultách alebo katedrách. Daná je aj téma „Pracovníci hôr“, teda ľudia, pre ktorých sú hory a činnosť v nich zamestnaním.

Vyhlásili ďalší ročník Horalfestu 03/02/09 14:00 nová téma

Túra Tatranskou magistrálou na Popradské pleso v zime Keď vyšla vyhláška Okresného úradu Prešov so zoznamom trás podliehajúcich sezónnej uzávere vo Vysokých Tatrách, neobsahovala viaceré úseky červeno značenej Tatranskej magistrály, ktoré tam doteraz boli. Jedným z nich je krajinársky veľmi pekný úsek od rázcestia Trigan nad Štrbským Plesom po Popradské pleso. V jeden januárový deň, keď sme uvážili, že lavínové podmienky sú priaznivé, som sa vybrala ukázať ju nášmu 6-ročnému turistovi. 14/01/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Detská zimná túra na Zamkovského chatu Ako tradične, kým nám do toho nevstúpi školská dochádzka, unikáme pred predvianočným zhonom do Vysokých Tatier. Jedným z našich častých zimných cieľov je Zamkovského chata. Túto zimu ju 6-ročný Kubko prvýkrát zvládol bez použitia pozemnej lanovky. 07/01/18 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Správa V Tatrách bez mačiek a cepínu ani na magistrálu Riaditeľ HZS Jozef Janiga varuje, že podmienky na túry v Tatrách v nasledujúcich dňoch nebudú priaznivé. Sčasti ľad, sčasti nestabilné snehové útvary, hrozia lavíny. Terén je po oteplení a následnom poklese teplôt zľadovatený, k tomu pribudne vietor a sneženie. Je nevyhnutné mať so sebou zimný výstroj a výzbroj a to i na Tatranskú magistrálu. 28/12/17 Soňa Mäkká Správy

Túra Okruh Galmusom: Spišské Vlachy – Poráč – Slovinky Po rokoch, keď bolo tradíciou a povinnosťou chodiť na Veľkonočný pondelok oblievať kamarátky, začínam novú tradíciu veľknonočnopondelkových turistických akcií. Voľbu lokality som dlhšie zvažoval, ale kvôli ľahšej dostupnosti padla na planinu Galmus a jej modro-zelenú kombináciu. dnes Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Voznica – Drast(a)vica – Rudno nad Hronom Pri cestovaní prstom po mape často narazím na zaujímavý, írečitý názov nejakého kopca. Nad niektorým názvom sa len pousmejem, o niektorom sa snažím dopátrať, prečo sa tak volá, alebo rozlúštiť význam slova. A na niektoré kopce proste musím vyjsť. Tak to bolo aj v prípade Drastavice, teda pardon – Drastvice! Totiž na všetkých mapách sa uvádza ako Drastavica, ale domáci jej nepovedia inak ako Drastvica a na mapový názov sú doslova alergickí. A to ide len o jedno písmenko! včera Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Potulky okolo Bialky Vydáme sa krajom hranice medzi Podhalím (pl. Podhale) a Zamagurím.(pl. Zamagurze). Putovanie rozdelíme na dva letné dni. Nakukneme do okolia Bukowiny Tatrzańskej. Pre niekoho budú prekvapením slovenské nápisy. Čerešničkou sa stane mlyn či zachovalé drevenice a zoskupenie takmer 60-tich pastierskych kolíb. Budeme si vychutnávať pohľady na Tatry od zamagurskej obce Repiská (Rzepiska) nad Jurgovom (Jurgów). 16/01/18 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura, +