Test Termoprádlo Devold Multisport

Merino tričká patria do výbavy viacerých výrobcov funkčného spodného prádla. A tak si už môžeme vyberať podľa toho, či chceme čisté merino, alebo v kombinácii s inými materiálmi, či sa chceme zamerať na jeho dizajnovú alebo ekologickú stránku, atď. V tomto teste sa bližšieme pozrieme na dámske tričko Multisport od Devoldu, tradičného výrobcu funkčného prádla.

Výrobca
Devold
Model
Multisport
Typ
termoprádlo pre použitie od jesene do jari
Materiály
Total Easy Care merino vlna
Farebné kombinácie
červeno/oranžová, ružová, fialová, modrá, modro/olivová, olivová, oranžovo/sivá, svetločerveno/tmavočervená, svetlomodro/tmavomodrá
Páči sa mi
nehryzie, nesmrdí, predĺžený zadný diel, pekný dizajn
Nepáči sa mi
Celkové hodnotenie (súčet bodov): 93 bodov
» vysvetlenie hodnotenia

Dizajn a vyhotovenie

Ide o tričko vyrobené zo 100% merino vlny, bez prídavných materiálov, s označením Total Easy Care. Znamená to, že je upravené na pranie v práčke za predpokladu, že použijeme na to určený prostriedok, a na sušenie v susičke. Podľa údajov výrobcu je jeho komfortná zóna -10 až +20°C.

Jednotlivé diely trička sú zošité plochými švami, zadný diel je predĺžený. Výrobca stavil aj na zaujímavý dizajn. Celá rada je zameraná na to, že aj spodné prádlo môže vyzerať pekne a tak sa dá použiť nielen na športové aktivity, ale aj na bežné nosenie. Tričká sú vyrobené vo viacerých farebných kombináciách, asi najodvážnejšia je práve táto testovaná s pásikavými rukávmi. Podobná verzia je k dispozícii aj pre pánov, len v tmavších farbách.

Skúsenosti

Tričko som nosila počas štyroch mesiacov pri zimnej turistike, zjazdovom aj skialpovom lyžovaní. Za tento čas sa neprejavil žiaden náznak nekvality. Švy sú vedené priamo, nepárajú sa, pletenina nemá žiadne žmolky, nezatrháva sa. Tričko je presne strihané aj ušité. Vďaka plochým švom a celkovému spracovaniu vôbec nehryzie, čo je pri merine príjemné prekvapenie.

Tričko je ľahké, pohodlné, a dostatočné dlhé, s čím mávam ako majiteľka dlhého trupu často problémy. Pri záťaži sa správa ako bežné merino, dobre odvádza pot, ale schne pomalšie ako syntetické tričko. Predpokladám, že na silnejšom slnku sa tento rozdiel minimalizuje. Na druhej strane prádlo hreje aj vlhké, čiže ľahšie spotenie sa človek ani nevníma.

Ani po viacerých ťažších túrach tričko nesmrdí, čiže po túre sa v ňom dajú bez úrazu navštíviť reštauračné zariadenia či dopravné prostriedky. V prípade potreby sa dokonca dá vyloviť aj z koša na prádlo, ak sme mali úmysel a a nemali čas prať, a opätovne nesmrdiace použiť.

Ako ženu ma veľmi oslovil dizajn trička, takisto ako moje ženské okolie. Zopár dám mi dokonca nechcelo veriť, že merino tričko môže vyzerať aj takto. Keďže funkčné prádlo mám na sebe rada nielen pri športe, ale aj pri cestovaní, socializovaní sa večer po túre a podobne, teším sa, že pominula doba, kedy fuknčné prádlo bolo niečo tmavomodré a neforemné.

Starostlivosť

Keďže nevlastním sušičku, úpravu Total Easy Care som vyskúšať nemohla. Tričko som niekoľkokrát oprala v práčke na 30°C a malé otáčky, v špeciálnom prípravku na vlnu. Z farby nestratilo nič, ani sa nenatiahlo či neskrátilo. Schne trochu pomalšie ako syntetika, rovnako ako pri používaní.

Tričko po doterajšom nosení hodnotím ako veľmi dobré, kvalitné spracovaním aj vlastnosťami, plus nápaditý dizajn. Jedinou nevýhodou je o niečo pomalšie schnutie, čo je však pre merino typické.