Chata

Chata pod Suchým

02.10.02
Chata pod Suchým je vhodným miestom na začiatok hrebeňovky Krivánskej Malej Fatry. Z chaty je to na hrebeň približne hodinka. Tí čo idú opačným smerom, budú na chate hrebeňovku končiť, uvidia červenú strechu chaty už zo skalnatého hrebeňa pred vrcholom Suchý.

Pozor zmena

Od 1. 6. 2012 sa mení nájomca chaty – túto chatu budú podobne ako Chatu pod Chlebom spravovať Janka a Drahoš. Nové telefónne číslo na chatu je 0918 523 200. Ceny ostávajú v platnosti.

Upozornenie: Informácie v texte tohto článku sú z roku 2002. Pokiaľ budete mať nové skúsenosti, napíšte ich do fóra. Na chatu sa počas tejto sezóny vyberieme a tento článok rozsiahlejšie zaktualizujeme.

Chata pod Suchým nie je typickou vysokohorskou chatou a to najmä preto, že k nej vedie zo Strečna lesná cesta zjazdná terénnym autom (dôkazom sú dva GAZíky pri chate). Chata je preto občas cieľom dovolenkárov, ktorí na nej trávia dlhší čas. Napriek vcelku dobrému spojeniu s civilizáciou na chate neponúkajú čapované pivo a ponuka teplých jedál je chudobná (polievka, párky, klobása). A tak ak človek šliape poslednú hodinu k chate s vidinou dobrého jedla a vychladeného piva, bude po príchode sklamaný.

Neďaleko chaty sa nachádza aj krátky lyžiarsky vlek a čučoriedky, tie avšak nesú stopy po zberaní hrebeňom a tak nie sú zďaleka také husté a početné v porovnaní s "náleziskami" v odľahlejších častiach.

Chata po Suchým je miesto, v ktorom určite poskytnú pomoc v núdzi, ale spoliehať sa na chutný obed či dobrú spoločnosť je asi prehnané. Na druhej strane je rozumnou alternatívou pre ľudí, ktorí chcú s deťmi stráviť kľudnú dovolenku v horách a na hrebeňovku nemajú chuť.

Webová stránka chaty

Autori fotografií: Michal Mikuláš a Tomáš Trstenský

Chata pod Suchým 18/12/17 07:55 105 príspevkov

Túra Po stopách bojovníkov SNP (alebo Martinské hole za jeden deň) Dnes sa vyberieme na jednodňovú celodennú túru, ktorá nás prevedie lesmi nad hradom Strečno, hrebeňovými partiami Lúčanskej Malej Fatry cez Minčol a Martinské hole až do dediny Bystrička neďaleko mesta Martin. Počas túry si vychutnáme nádherné výhľady na okolitú krajinu a preskúmame niekoľko pamätníkov po bojoch z čias Slovenského národného povstania. 23/02/04 Martin Šácha Malá Fatra
Túra Prechod Nízkych Tatier – časť II. Druhá časť jednej z najkrajších slovenských hrebeňoviek. Dva dni pochodu vo východnej časti NP Nízke Tatry v prostredí lesa a horských lúk, ďaleko od húfov dovolenkových turistov vyžadujúcich pohodlie hotelov či pohodlných horských chát. 31/01/04 Martin Šácha Nízke Tatry
Túra Veľkonočná zasnežená Malá Fatra Stredne náročná túra v jarných podmienkach v zasneženom teréne prechádza technicky menej náročnou časťou hrebeňu Krivánskej Malej Fatry zo Štefanovej cez Stoh až po vrchol Suchý a odtiaľ dole do Strečna. Vyžaduje väčšiu opatrnosť i nejaké skúsenosti, no na druhej strane vo veľkonočnom období za dobrého počasia to nie je až tak nebezpečné. Počas túry sa môžme pokochať kombináciou krás NP Malá Fatra znásobených ešte snehovou pokrývkou. 09/12/03 Martin Šácha Malá Fatra

Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. dnes Peter Straka Javorníky
Prístrešok Rokoš Ďalšiu možnosť úkrytu pri potulkách Strážovskými vrchmi ponúka prístrešok, vybudovaný pár metrov od vrcholu Rokoša. Jeho výhodou je, že má vytvorený v podkroví priestor pre zopár nocľažníkov (hoci možnosť nocľahu je limitovaná neprítomnosťou vodného zdroja v okolí). včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Ferrata Ferrata Dve veže v Liptovských Revúcach Postupne aj na Slovensku pribúdajú zaistené cesty via ferrata. Nový prírastok k tomuto populárnemu sprístupneniu skál nehorolezcom pribudol na Liptove, neďaleko Nižnej Revúcej na skale nad Záhorovom. Dostal pomenovanie "Dve veže" a krátko pred oficiálnym otvorením sme ho vyskúšali spolu s asi tuctom iných ferratistov z okolia. 16/08/19 Ľubomír Mäkký Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Chata pod Suchým 18/12/17 07:55 105 príspevkov
    • Malá Fatra: Krivánska Fatra, severozápadný svah vrchu Suchý, začiatok severnej časti malofatranského hrebeňa, neďaleko obec Strečno
    • v lôžkových izbách s posteľnou bielizňou pre 46 - 51 osôb
    • celoročná s obslužným personálom
    • vodovod v chate a studnička pri vchode do chaty
  • Cena
    • 10,- € človekonoc (vlastný spcí vak)
      12,- € človekonoc (postelné povlečenie)
      5,- € človekonoc (vlastný spací vak) núdzovo na matraci v nocľahárni
    • červená značka zo Strečna (vlak, bus)
      zelená značka z obce Varín (bus)