Prístrešok Ďulová

10.07.09
Ak vás cesty zavedú na Plešivskú planinu, neponáhľajte sa ďalej a oddýchnite si na Ďulovej. Zrekonštruovaný prístrešok pár metrov od modrej turistickej trasy vám v príjemnom prostredí poskytne dostatok priestoru na príjemné prežitie konca dňa.

Prístrešok Ďulová sa nachádza približne 50 m juhovýchodným smerom od rázcestníka Ďulová, poľovnícka chata (505 m). K prístrešku vedie lesná cesta, ktorá sa pri rázcestníku odpája od asfaltovej cesty, vedúcej z Plešivca. Prístupná je po modrej turistickej značke, ktorá sleduje uvedenú asfaltovú cestu. Z Plešivca je to turistickým tempom k prístrešku približne 1.15 h cesty. Modrou značkou, pokračujúcou severným smerom sa za 45 minút dostanete po Plešivskej planine na horáreň Veľký vrch (639 m) a za 2.10 h na Gerlašskú skalu (752 m).

Popis objektu

Prístrešok má tvar písmena A, pričom strecha klesá až na zem. Je približne 4 metre široký, 10 m dlhý a 3 m vysoký, bez možnosti uzatvorenia. Je situovaný na kraji lúky, v stromoch. Nachádzajú sa v ňom lavičky a stôl + drevo. Podlaha je hlinená, nie je vyložená drevom. Vo vnútri sa vyspí približne 6-7 ľudí, potrebné sú minimálne karimatky. Akrobati môžu spať aj na lavičkách. Kameňmi vyložené ohnisko sa nachádza pre kamenným vstupom (2 schodíky) do prístrešku. Strecha je nová, nemala by zatekať. Posedenie poskytuje krásny výhľad na lúku so závrtmi (krasové jamy).

Tip na túru v okolí - Plešivská planina

Prístrešok Ďulová 15/04/18 00:04 1 príspevok

Reportáž 10 rokov – stretnutie na Kojšovskej holi Teplo, teplo a ešte raz teplo. Ticho. Kľud. A pohoda. Tak by sa stručne dalo charakterizovať ďalšie zo stretnutí HIKING.SK, tentokrát na Kojšovskej holi vo Volovských vrchoch. Večer pred stretnutím s Igorom absolvujeme nákup, aby sme zabezpečili pitný režim pre našich hostí. Je už tma, keď sa Igor chystá ísť spať na lúky Kojšovky. Počasie je teplé, takmer bezveterné. Vyzerá, že bude mať peknú noc. Tipujeme, koľko ľudí príde. E-mailom sa nám ozval až jeden človek. Ja mám v pláne prísť ráno a doniesť zvyšnú časť proviantu, ktorý sa medzitým doma stále pečie. 08/07/12 Peter Mišovic Hiking akcie
Túra Skala, Galmus Pri mojom prvom prechode krasovej Poráčskej doliny som si uvedomil, že prechádzam pre mňa úplne novým a nepoznaným pohorím, pohorím Galmus, ktoré je pred turistami zabudnuté v priestore medzi dedinkami a mestečkami Matejovce (nad Hornádom), Olcnava, Poráč, Slovinky, Krompachy a Spišské Vlachy. Zo sedadla bicykla mi učarovali skalné bralá a zrázy Vápenníka, Slovinskej skaly a Červených skál. Rozhodol som sa, že toto pohorie musím spoznať. Dnešným cieľom mojej kratšej túry je teda vápencový masív, planina Slovinská skala, pozostávajúca z vrchov Matisovec (877m), Skala (1014m), Suchinec (943m) a Holina (880m). 22/02/12 Peter Mišovic Volovské vrchy
Cyklotúra Cez Čierny Váh a Popradské pleso Tretí deň ma privítal ešte krajším počasím ako dva predošlé. Je niečo po pol ôsmej a dnes ma čaká jedno z miest na Liptove, ktoré by mal povinne navštíviť každý milovník cyklistiky. Je ním horná vodná nádrž PVE Čierny Váh. 02/02/12 Peter Mišovic Nízke Tatry, Vysoké a Belianske Tatry

Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. dnes Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. včera Pavol Timko Tribeč
Túra Veľké Hincovo pleso zo Štrbského Plesa Malebnosť Vysokých Tatier ma vždy svojím spôsobom priťahovala, ale aj napriek tomu som v nich nejako nenašiel záľubu. Ako turista by som ich chcel aspoň čiastočne spoznať a oboznámiť sa z ich chatami, plesami a možno aj s vrcholmi niektorých štítov. 13/09/19 Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry