Test Tričko Devold Breeze

Najtenšie merino tričko z produkcie značky Devold. Nová kolekcia s názvom Breeze sa prezentuje ako to najjemnejšie a najlepšie dýchajúce merino vhodné aj do mierne teplejšieho počasia. Čo všetko je na tom pravdy, som skúšal počas uplynulých týždňov.

Výrobca
Devold
Model
Breeze
Typ
termotričko z merino vlny do teplejšieho počasia
Materiály
100% merino, gramáž 150, priemer vlákna: 17,5 mikróna
Hmotnosť
veľkosť L: 132 g
Farebné kombinácie
sivá, modrá, zelená
Páči sa mi
smraduvzdornosť, príjemné nosenie, tepelná pohoda
Nepáči sa mi
na sivej farbe vidieť prepotené fľaky
Infocena
Celkové hodnotenie (súčet bodov): 87 bodov
» vysvetlenie hodnotenia

Dizajn a vyhotovenie

K dispozícii som mal pánske krátkorukávové tričko sivej farby vyrobené prirodzene zo 100% merina (17,5 mikrónové vlákna, gramáž 150). Jednotlivé diely relatívne zložitejšieho strihu sú zošité plochými švami vo farbe tkaniny. V tomto prípade teda o žiadny hi-tech ultramoderný dizajn plný kontrastných a krikľavých farieb nejde. Jedinou „výstrednosťou“ je logo Devold na ľavom rukáve, ešte aj to je však vo farbe trička. Na druhej strane ale aspoň nevyzerám ako kanárik. Brandisti, ktorých horské zážitky sa končia 200 metrov od hornej stanice lanovky, si budú musieť na predvádzanie kúpiť niečo iné.
Zadný diel je mierne predĺžený a celkovo je tričko šité aj na vyššie postavy, ako je mojich 180 centimetrov. Rukávy sú dostatočne elastické a nebudú tlačiť ani kulturistickejšie postavy. Rovnako sa istou mierou elasticity vyznačuje celé tričko, takže zaručene sadne na rôzne typy postáv a nebráni v žiadnom pohybe. Golier ide až ku krku, no žiadny nepríjemný pocit obmedzovania z neho nemám.
Kvalita vyhotovenia je bezchybná, čo však už v tejto cenovej kategórii považujem za absolútnu samozrejmosť. Miernu výhradu mám však k farbe, keďže na tričku okamžite vidieť prepotené fľaky.

Skúsenosti

Prvé 2 týždne: tričko som na začiatok nevypral a rozhodol sa ho rovno nosiť. Musím poznamenať, že pri fyzickej záťaži bolo cítiť novotou (teda materiálom, z ktorého je vyrobené) a nie každému to musí vyhovovať. Stačilo však prvýkrát vyprať a odvtedy je v tomto smere všetko v poriadku. Tričko je výrobcom definované na teploty od nuly do 20° a keďže teplomer sa rozhodol atakovať 35, tak som neodolal a vytiahol ho prevetrať. Výsledok bol taký, že som za 4 hodiny prepotil ešte aj obsah batohu... To, čo sa môže zdať ako problém, som sa rozhodol využiť vo svoj prospech a dôkladne otestovať smraduvzdornosť oblečenia z ovčej vlny. Po skutočne expresnom uschnutí na slnku som nespozoroval žiadne známky zápachu, takže zopakovanie v extrémnom teple nedalo na seba dlho čakať a mokré tričko skončilo pohodené na 2 dni v zavretom batohu. Výsledok ma naozaj príjemne prekvapil a bez vypratia som prežil ešte päť aktívne strávených dní, keď som usúdil, že by už naozaj stačilo a použil prací prostriedok na vlnu. Žiadne zmeny farebnosti, veľkosti ani tvaru sa nekonali.

Ďalšie týždne

Počasie sa pre testovanie vo vyhovujúcom teplotnom určení umúdrilo.
Výborne som sa cítil na hrebeni Nízkych Tatier pri vetre a zamračenom počasí, keď som sa už v tričku zo syntetiky klepal zimou a uvažoval vytiahnuť druhú vrstvu. Rovnako vynikajúco slúži pri večernom posedení niekde pod hviezdami. Subjektívny pocit chladenia mokrého trička na chrbte je v porovnaní so všetkým, čo som mal doteraz na sebe, výrazne nižší. Dokonca aj keď som do nitky premokol, tak mi nebola zima. K tričku som sa často správal skutočne barbarsky a vláčil ho po kriakoch ignorujúc jemnosť tkaniny. Nosil som na ňom ťažký batoh, naťahoval ho pritom z každej strany a niekoľkokrát sa mi podarilo tričko dokonca zacvaknúť do spony na bedrovom popruhu. Všetko bez ujmy na zdraví, aj keď na najviac namáhaných miestach (plecia a bedrá) sa dá pri pozornom skúmaní vidieť isté opotrebenie v podobe splstnatenia (nie žmolkovania) materiálu.

Tričko po nazbieraní doterajších skúseností hodnotím ako skvelého spoločníka na aktívne aj pasívne trávené chvíle s teplotou pod 25 stupňov. Humusáckym testom zápachu prešlo priam bravúrne. Vďaka vynikajúcej zbaliteľnosti a minimálnej hmotnosti je vhodným obsahom každého batohu. Príjemný pocit nosenia je už len bonusom pre tých, ktorí sú na materiály citlivejší. Ani pri aktívnom používaní som nezaznamenal podráždenie pokožky, s ktorým som sa pri iných tričkách často stretával. Svojou funkčnosťou vyváži aj vyššiu obstarávaciu cenu.