Chata Chata na Kubínskej holi

Viete, kde sa nachádza jediná turistická chata v pohorí Oravská Magura? Ak nie, tak z nasledujúceho článku sa dozviete, že zariadenie má veľmi dobrú polohu. Pre tých, čo obľubujú tichšie miesta, je dobrým miestom na oddych. V zimnom období je však "hlučnejšia" kvôli blízkemu lyžiarskemu stredisku Kubínska hoľa nad Dolným Kubínom.

Oravská Magura: juhovýchodný svah Kubínskej hole
1100 m n. m.
62 lôžok
celoročná
vodovod
Cena
15,- € človekonoc
18,- € človekonoc (s raňajkami B & B)
12,- € človekonoc (6 - 12 rokov)
14,50 € človekonoc (6 - 12 rokov)
zľavy pri dlhšom pobyte, v zime od 28,- € človekonoc (od 18,- € deti)
10,- € polpenzia
+ 0,66 € miestny poplatok
Kontakt
+421 907 040 826
Spojenie
Dolný Kubín po zelenej 2.15 h, po žltej a modrej 3.00 h
Dalšie info
chatakubinskahola.sk

Chata sa nachádza na juhovýchodnom svahu Kubínskej hole v pohorí Oravská Magura v nadmorskej výške 1100 m n. m.

Pre tých pohodlnejších, autom vedie cesta asi 12 km dlhá z Dolného Kubína z časti Malý Bysterec. V zime pri snehovej pokrývke treba použiť snehové reťaze. Pre peších turistov je najkratšou prístupová trasa z Dolného Kubína. Zelená turistická značka vedie od železničnej stanice priamo ku chate. Žltá značka od železničnej stanice vedie cez lokalitu Kamenný most, kde sa napája na modrú smerujúcu popri chate až na Kubínsku hoľu. Chata je dobrým miestom na občerstvenie aj pri hrebeňovke Oravskej Magury od Zázrivej po sedlo Príslop nad Hruštínom. Tu však treba rátať s odbočením a zostupom z hlavnej trasy.

Ubytovanie a služby

Ubytovacie priestory chaty sú po rekonštrukcii. Chata má 17 izieb (každá s vlastným sociálnym zariadením) pre 61 ubytovaných. Pri prehliadke, ktorú nám umožnili, pôsobili veľmi príjemne. Na mňa najlepšie zapôsobila izba na treťom poschodí, pre šesť osôb. V prípade extrémne chrápajúceho turistu má izba aj „samotku“ - akúsi komoru. Chata má priestrannú jedáleň a oddelený bar. O miesta na sedenie nie je núdza. Otvorená je od 8.00 do 22.00 hodiny. Z jedálneho lístka si je čo vybrať. Čapované pivko Veľkopopovický kozel stál pri našej návšteve 1,- €, kofola taktiež.

Možnosti

Pri dobrej viditeľnosti uvidíte dolinu Oravy, Chočské vrchy, Západné Tatry, Nízke Tatry, Malú Fatru aj Veľkú Fatru. Skutočne bohatá ponuka.

Zima: Lyžovanie v stredisku Ski Park Kubínska hoľa, ktoré je orientované na juh. Terén Kubínskej hole je vhodný na bežky či snežnicové túry. Profil hrebeňa nie je náročný.

Leto: Cyklotúry, turistika. Pešia turistika v týchto končinách nie je náročná. Odmenou za námahu sú nové, netradičné výhľady a miesta tichšie ako hrebeňové partie Tatier alebo Fatier. Pri našej nedávnej návšteve sme si v rámci túry aj celkom dobre zahubárčili.

Odkazy

Webová stránka chaty
Lavínové nešťastie na Kubínskej holi z roku 1968
40. výročie lavínovej tragédie na Kubínskej holi
Pamätník obetiam lavíny na Kubínskej holi