Búda Útulňa pod Svetlou skalou

Pod jedným z najkrajších slovenských kopcov, pod malofatranským Kľakom, sa nachádzajú dve útulne. Prvá je útulňa Javorinka pod Kľakom a druhou je útulňa, o ktorej väčšina turistov ani len netuší. Náhodne som ju objavil na českej webovej stránke Boudy.info

Malá Fatra: časť Lúčanská Fatra - juhovýchodné úbočie Kľaku, pri lesnej ceste
1000 m n. m.
5 ľudí (nutné sú vlastné spacáky a karimatky)
celoročná
asi 5 minút dolu cestou je prameň
Kontakt
POZOR: OBJEKT ZHOREL V LETE 2022!!!
Spojenie
Fačkovské sedlo (bus) - Revánske sedlo (žltá značka) - Svetlá skala (lesná zvážnica)
Dalšie info
funkčná pec

POZOR: Objekt v lete 2022 zhorel. Preto s ním viac nepočítajte na nocľah!

Jediné informácie, ktoré som mal o útulni, boli, že sa nachádza na juhovýchodnom úbočí Kľaku a zle viditeľná mapa. Rozhodli sme sa, že vyrazíme z Revánskeho sedla na Reváň a potom cestou dolu lúkou, cez les až na ďalšiu lúku, kde je uzamknutý posed a potom ešte asi dva kilometre rovnakou cestou, až kým sme ju nenašli.

Je to staršia drevená bývalá lesnícka búda obitá térovým papierom. Strecha je plechová a nemala by zatekať. Vnútri je jedna veľká miestnosť. Dole sú dve vojenské poschodové postele a jedna obyčajná. K dispozícii je stôl, lavice a piecka, na ktorej sa dá variť. Útulňa je vybavená základnými kuchynskými potrebami, sekerou, pílou, nájdu sa aj nejaké sviečky. Poriadok si viem predstaviť aj väčší.

Útulňa asi nebude veľmi vyhľadávaná, je to skôr núdzová alternatíva k lepšie umiestnenej a luxusnejšej útulni Javorinka, ktorá je bližšie k hlavnému hrebeňu a vrcholu Kľaku.