Útulňa pod Svetlou skalou

04.12.09

Jediné informácie, ktoré som mal o tejto útulni, boli, že sa nachádza na juhovýchodnom úbočí Kľaku a zle viditeľná mapa. Rozhodli sme sa, že vyrazíme z Revánskeho sedla na Reváň a potom cestou dolu lúkou, cez les až na ďalšiu lúku, kde je uzamknutý posed a potom ešte asi dva kilometre tou istou cestou, až kým sme ju nenašli.

Je to staršia drevená bývalá lesnícka búda obitá térovým papierom. Strecha je plechová a nemala by zatekať. Vnútri je jedna veľká miestnosť. Dole sú dve vojenské poschodové postele a jedna obyčajná. K dispozícii je aj stôl, lavice a piecka, na ktorej sa dá variť. Útulňa je vybavená základnými kuchynskými potrebami, sekerou, pílou, nájdu sa aj nejaké sviečky. Poriadok si viem predstaviť aj väčší.

Táto útulňa asi nebude veľmi vyhľadávaná, je to skôr núdzová alternatíva k lepšie umiestnenej a aj luxusnejšej útulni Javorinka, ktorá je bližšie k hlavnému hrebeňu a vrcholu Kľaku.

Útulňa pod Svetlou skalou 19/06/19 15:40 7 príspevkov

Búda Útulňa pod Svetlou skalou Pod jedným z najkrajších slovenských kopcov, pod malofatranským Kľakom, sa nachádzajú dve útulne. Tá prvá je útulňa Javorinka pod Kľakom a tou druhou je útulňa, o ktorej väčšina turistov ani len netuší. Náhodne som ju objavil na českej webovej stránke Boudy.info 04/12/09 Peter Flimel Malá Fatra
Búda Zrub na tretej rampe V krásnom prostredi Strážovských vrchov je postavený tento trampský zrub. Konajú sa tu trampské potlachy, ale výborne poslúži aj turistom, keďže sa nachádza v blízkosti turistického chodníka. Výborný úkryt pred nepohodou tu môže nájsť asi pätnásť ľudí. 25/09/08 Peter Flimel Strážovské vrchy
Bivak Jaskyňa pod Havraňou skalou Možno si poviete, čo hľadá tento článok v kategórii chaty, nedalo mi však ho sem nezaradiť, keďže poskytuje možnosť núdzového nocľahu. Havrania skala je dobre viditeľná z Fačkovského sedla. Je to malá skala na strane Strážovských vrchov. Keďže som bol práve na Fačkovskom sedle a mal som hodinku čas, rozhodol som sa pozrieť na túto skalu trošku bližšie. 17/04/08 Peter Flimel Strážovské vrchy

Reportáž Za medveďmi do Tichej doliny Po jarnom pozorovaní vtákov prišlo v auguste na pozorovanie väčších zvierat, a to rovno medveďov. Vybrali sme sa za nimi do Tichej doliny v Tatrách. Tichá dolina je jednou z najdlhších slovenských dolín, a keďže medvede sa tu pozorujú na viacerých stanovištiach, je praktické vzdialenosť medzi nimi preklenúť bicyklom. dnes Soňa Mäkká Reportáže
Správa Nový návrh hraníc UNESCO pralesov vyvolal rušnú diskusiu Ministerstvo životného prostredia SR predstavilo minulý týždeň nové hranice Karpatských bukových pralesov na Slovensku. Tie boli do Zoznamu svetového dedičstva UNESCO zapísané v roku 2007, ale reálne sa chránila iba malá časť jadrovej zóny nominačného projektu, nárazníková zóna existovala len na papieri. Aktuálne predstavený návrh vyvolal rušnú diskusiu medzi ministerstvom, štátnou ochranou prírody a niektorými mimovládnymi organizáciami. včera Soňa Mäkká Správy
Túra Tri studničky – Kriváň a späť Na Kriváň sme sa v minulosti už vybrali, ale s malými deťmi (8 rokov) a neskoro, tak po upozorneniach schádzajúcich turistov sme to otočili ešte pred kosodrevinou - neľutujeme. Aj deti si to tentokrát užili oveľa viac a hlavne, chvalabohu za výhľad. včera Marianna Holá Vysoké a Belianske Tatry

Útulňa pod Svetlou skalou 19/06/19 15:40 7 príspevkov
    • Malá Fatra: časť Lúčanská Fatra - juhovýchodné úbočie Kľaku, pri lesnej ceste
    • 5 ľudí (nutné sú vlastné spacáky a karimatky)
    • celoročná
    • asi 5 minút dolu cestou je prameň
    • Fačkovské sedlo (bus) - Revánske sedlo (žltá značka) - Svetlá skala (lesná zvážnica)