Útulňa pod Svetlou skalou

04.12.09

Jediné informácie, ktoré som mal o tejto útulni, boli, že sa nachádza na juhovýchodnom úbočí Kľaku a zle viditeľná mapa. Rozhodli sme sa, že vyrazíme z Revánskeho sedla na Reváň a potom cestou dolu lúkou, cez les až na ďalšiu lúku, kde je uzamknutý posed a potom ešte asi dva kilometre tou istou cestou, až kým sme ju nenašli.

Je to staršia drevená bývalá lesnícka búda obitá térovým papierom. Strecha je plechová a nemala by zatekať. Vnútri je jedna veľká miestnosť. Dole sú dve vojenské poschodové postele a jedna obyčajná. K dispozícii je aj stôl, lavice a piecka, na ktorej sa dá variť. Útulňa je vybavená základnými kuchynskými potrebami, sekerou, pílou, nájdu sa aj nejaké sviečky. Poriadok si viem predstaviť aj väčší.

Táto útulňa asi nebude veľmi vyhľadávaná, je to skôr núdzová alternatíva k lepšie umiestnenej a aj luxusnejšej útulni Javorinka, ktorá je bližšie k hlavnému hrebeňu a vrcholu Kľaku.

Útulňa pod Svetlou skalou 19/06/19 15:40 7 príspevkov

Búda Útulňa pod Svetlou skalou Pod jedným z najkrajších slovenských kopcov, pod malofatranským Kľakom, sa nachádzajú dve útulne. Tá prvá je útulňa Javorinka pod Kľakom a tou druhou je útulňa, o ktorej väčšina turistov ani len netuší. Náhodne som ju objavil na českej webovej stránke Boudy.info 04/12/09 Peter Flimel Malá Fatra
Búda Zrub na tretej rampe V krásnom prostredi Strážovských vrchov je postavený tento trampský zrub. Konajú sa tu trampské potlachy, ale výborne poslúži aj turistom, keďže sa nachádza v blízkosti turistického chodníka. Výborný úkryt pred nepohodou tu môže nájsť asi pätnásť ľudí. 25/09/08 Peter Flimel Strážovské vrchy
Bivak Jaskyňa pod Havraňou skalou Možno si poviete, čo hľadá tento článok v kategórii chaty, nedalo mi však ho sem nezaradiť, keďže poskytuje možnosť núdzového nocľahu. Havrania skala je dobre viditeľná z Fačkovského sedla. Je to malá skala na strane Strážovských vrchov. Keďže som bol práve na Fačkovskom sedle a mal som hodinku čas, rozhodol som sa pozrieť na túto skalu trošku bližšie. 17/04/08 Peter Flimel Strážovské vrchy

Prístrešok Chata Lesov SR Vydrica Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Okolo Omšenia cez Baské, Homôľku a Bartošovicu Bez mučenia sa priznám, že Strážovské vrchy sú pre mňa takmer nedotknutým terénom. Lezenie pri Omšenskej Babe a silvestrovský pobyt v Chvojnici sa odohrali ešte hlboko v minulom tisícročí. Už ani neviem, prečo som sa začal ňúrať v mape práve okolo Omšenia – vrchy, výhľady, pramene, prístrešky – každopádne sa mi zrodil v hlave hrubý koncept. Najprv som mal ísť sám, ale potom sa Monike podarilo odtrhnúť sa od povinností, a tak sme mohli vyraziť v kompletnej zostave aj s Hugom a Čili. včera Pavol Timko Strážovské vrchy
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na vŕšok Mních, týčiaci sa rovno nad Ružomberkom. Výhľady sú zaručené. 17/10/19 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč

Útulňa pod Svetlou skalou 19/06/19 15:40 7 príspevkov
    • Malá Fatra: časť Lúčanská Fatra - juhovýchodné úbočie Kľaku, pri lesnej ceste
    • 5 ľudí (nutné sú vlastné spacáky a karimatky)
    • celoročná
    • asi 5 minút dolu cestou je prameň
    • Fačkovské sedlo (bus) - Revánske sedlo (žltá značka) - Svetlá skala (lesná zvážnica)