Prístrešok pod Medzijarkami

26.02.10
Pri túre koncom novembra 2009 z Borišova cez Malý Lysec – Lysec – Medzijarky do Belej som narazil na dva možné úkryty pre turistov. Jeden z nich, kúsok pod vrcholom Lysca, popísal Mišo Bukvai. Druhý objekt stojí asi 5 minút od smerovníka Medzijarky, smerom na Slávkovú dolinu. Neďaleko smerovníka sa tiež nachádza posed, ktorý by v nečase poslúžil ako úkryt pre jedného alebo dvoch pocestných. Vzhľadom na hlavný hrebeň je dosť nízko položený, ale pri neskorom nástupe na túru, alebo nečakane zlom počasí sa hodí.

Od budovy je to po žltej značke a neskutočne blatistej ceste na začiatok Belej 80 minút, pričom ústie Slávkovej doliny je vzdialené 15 minút.

Od smerovníka na vrchole Lysca po žltej značke je to niečo vyše hodiny.

Popis objektu

Prístrešok leží na lúke, priamo na žltej značke. Je to pomerne nová a udržiavaná stavba. Nie je to salaš a vzhľadom na válovy predpokladám, že sa tu zdržiavajú pastieri dobytka.

Drevená stavba má troje dverí. Keď som tu bol, otvorené boli len jedny. Stavba je ukončená krytým posedením so stolom, lavicami a práve z tohto priestoru boli otvorené dvere do budovy. Za nimi sa nachádza miestnosť o rozmeroch asi 4 x 4 m. Nie je veľmi vybavená. Sú v nej popri stene tri lavice. Betónová dlážka bola čiastočne pokrytá starými jekorovými kobercami. Tri steny sú obložené drevom, na jednej je polička. Stena oproti dverám je omietková a celá čierna. V miestnosti nie sú kachle, ale v zemi je otvor, kde sa asi rozkladá oheň. Stenu od neho chráni opretá platňa. V rohu stál gril, na ktorom by sa dalo niečo ugrilovať k jedlu. Štyri okná boli zasklené a nepoškodené. K budove je dokonca dovedená elektrina, no či funguje, alebo sa treba hrabať v neďalekej rozvodni, som neskúšal.

Vonku je suché WC a prameň. V neďalekom lese sa určite nájde dostatok dreva. Myslím si, že pre osem nocľažníkov poskytuje táto miestnosť priam luxusné ubytovanie. V prípade, že je zatvorená, iste poskytne dostatočný úkryt aspoň pre štyroch kryté posedenie. Myslím si, že bočné steny by dostatočne chránili aj v prípade dažďa.

Pačia sa ti články tohto autora/autorky?
Prihlás sa na odber nových článkov a tento si môžeš odložiť medzi obľúbené
Prístrešok pod Medzijarkami 06/11/15 12:06 4 príspevky

Prístrešok Chatka Lesov SR Hladomierka Pri putovaní z Dolného Lopašova k posedu pod Klenovou na 12. ročník Zimného výstupu som v oblasti Šaškovec našiel krásnu malú dreveničku patriacu štátnemu podniku Lesy SR. Prameň pri nej je na TuristickaMapa.sk, no informácia o chatke chýbala, a tak som sa rozhodol o možnosti pomerne luxusnej možnosti prespať v suchu pod strechou informovať prípadných záujemcov. 09/03/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Reportáž Zimný výstup na Malý Javorník Hneď v úvode treba napísať, že ide o vyšší vrchol (604 m) a nad Medvedím údolím a nie vrch nad Bratislavou s meteorologickými radarmi. Vybral som si ho ako cieľ XXII. ročníka Zimných výstupov na kopce Malých Karpát. Je to už druhý ročník, ktorý organizujem s kamarátmi z TK Štart Bratislava, po prebratí od Štefana Nagya z Via Danubia. Poučený odozvou na minulý ročník, vypýtal som si súhlas od vedúceho Lesnej správy Pezinok a ani samospráva obce Limbach nemala problém s tým, že to tam chcem zorganizovať. 07/03/19 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Šaštín-Stráže – Habáni – Šajdíkove Humence Na stretávke sme sa s kamarátmi zhodli, že by to chcelo nejakú túru bez snehu. Spomenuli sme si, ako sme pred dvomi rokmi v takomto období išli na túru zo Šaštína-Stráží, a tak sme sa rozhodli vybrať opäť do podobných končín. Musto naplánoval trasu a až na túre sme si uvedomili, že pôjdeme aj na asi najmenší najväčší vrch geomorfologickej jednotky na Slovensku - Lakšárska pahorkatina. 28/02/19 Miroslav Svítek Záhorie

Túra Apuseni - čarovná tiesňava Cheile Galbenei Celé roky sme sa počas našich potuliek slovenskými horami dohadovali na tom, že konečne vyrazíme na turistiku do Rumunska. A keďže sme všetci z východu, hľadali sme zaujímavú lokalitu, ktorá bude čo najbližšie Slovensku. Voľba padla na pohorie Apuseni a krasovú oblasť Padis a ako vhodný čas sme si vybrali začiatok mája. O oblasti je na internete veľké množstvo informácií a plánovanie teda nebolo náročné. dnes Stanislav Ďurica Svet
PR Festival HORY A MESTO predstavuje dobrodružných cestovateľov Pre niekoho je cestovanie životný štýl, pre iných únik zo zabehnutého života či splnenie si vlastného sna. Divácky obľúbené Cestokluby KINO SVET prinesú do programu jubilejného 20. ročníka medzinárodného festivalu HORY A MESTO 23 prezentácií, pozvanie prijalo takmer 30 prezentujúcich, medzi nimi cestovateľské legendy späté s festivalom, ale aj nováčikovia. Priestor dostanú rozprávania o dlhodobých a ďalekých cestách, o Life Van cestovaní „s domčekmi na štyroch kolesách“, o tvárach a farbách afrických etník, a samozrejme aj o menej známych kútoch Slovenska. včera sponzorovaný článok
Extra Vybrané slovenské rozhľadne Minulý rok sa mi počas potuliek po Slovensku priplietlo do cesty množstvo rozhľadní. Samé o sebe sú pekným cieľom túry, ale ani jednu som z nich neplánoval. Na konci roka, keď som si robil záverečný sumár túr sa ich nazbieralo celkom dosť. Keďže sú takéto miesta medzi ľuďmi veľmi populárne, rozhodol som sa urobiť malý zoznam rozhľadní. O každej z nich by sa dal napísať samostatný článok a určite tu už boli viaceré v článkoch spomenuté. Preto cieľom príspevku nie je každú podrobne opísať, ale len poskytnúť základné informácie. včera Pavel Forgáč Malá Fatra, Orava a Kysuce, +

Prístrešok pod Medzijarkami 06/11/15 12:06 4 príspevky
    • Veľká Fatra: časť Lysec (západný svah), pod rázcestím Medzijarky pri žltej značke v hornej časti Slávkovej doliny
      dĺžka: 19.01999 ° VD
    • celoročná
    • prameň
    • Martin (vlak, bus) - Belá-Dulice (bus)