Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň

25.06.10
Oblasť Vihorlatských vrchov je pre nás, turistov zo západného Slovenska, pomerne neznáma. Preto som bol milo prekvapený, keď som v tomto pohorí počas mojich potuliek objavil viaceré miesta, kde sa dá viac či menej pohodlne prespať, alebo ukryť pred nepohodou počasia. Ako som už naznačil v článku o prístrešku pod Vihorlatom, opisujem tu jedno z miest, ktoré sa nachádza pod majestátnym Vihorlatom, priamo pri turistickom rázcestí Stará koniareň.

Jednoduchá stavba prístreška je situovaná do tesnej blízkosti turistického rázcestia Stará koniareň, kde sa križujú turistické chodníky z obcí Poruba pod Vihorlatom a Remetské Hámre. Toto rázcestie sa nachádza v centrálnej časti Vihorlatských vrchov, v doline Lomockého potoka, ktorý pramení pod vrcholom Vihorlatu. Dostaneme sa sem z troch smerov a to z turistického rázcestia Malé Tŕstie – sedlo (zelená – 1 h), z obce Remetské Hámre (žltá – 1.45 h) a z Poruby pod Vihorlatom (zelená – 2 h).

Opis objektu a možnosti nocľahu

Objekt prístreška je jednoduchej drevenej konštrukcie o rozmeroch približne 2,5 x 4 m. Zastrešený je drevenou strechou potiahnutou asfaltovou krytinou. Jeho interiér je od západu chránený drevenou strechou, ktorá z dvoch tretín chráni vnútro aj od severu. Z ostatných strán sú vybudované len menšie steny z dreva. Pri západnej a severnej stene sa nachádza dlhá lavica, ktorá sa ale nedá použiť na spanie. Na spanie sa dá využiť masívny stôl a podlaha. Tá je vysypaná drobným štrkom, preto je použitie karimatky a spacieho vaku nevyhnutnosťou. Proti silnému bočnému vetru a dažďu od východu a juhu sa treba chrániť natiahnutím celty alebo PVC fólie.

Voda a okolie

Vodný zdroj – Lomocký potok preteká tesne za prístreškom. Jeho voda je vzhľadom k faktu, že nad prístreškom sú len lesy, s najväčšou pravdepodobnosťou zdravotne nezávadná. Aspoň je som nemal žiadne žalúdočné problémy. Z okolia treba spomenúť hlavne vrch Vihorlat s úžasnými výhľadmi a vzdialenejšiu vodnú nádrž Zemplínska šírava.

Odkazy

CHKO Vihorlat
Vihorlatské vrchy
Zemplínska šírava
Diskusia o Vihorlatských vrchoch

Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň 25/06/10 21:41 2 príspevky

Prístrešok Táborisko v sedle Tri kamene (U Tří kamenů) Odkedy som v roku 2007 objavil čaro Žalostínskej vrchoviny, chodievam sem veľmi rád. Páči sa mi tunajšia mäkko modelovaná krajina, kde sa striedajú lesy s lúkami posiatymi kopanicami. V jednej takejto osade mávam dosť často základný tábor, z ktorého vyrážam na viacdňové potulky. Počas jednej z nich som sa dostal do sedla Tri kamene. Tu, priamo v sedle, sa nachádza výborné miesto na táborenie. Okrem toho tu stojí menší prístrešok, ktorý rozširuje možnosť nocľahu v oblasti. 17/03/18 Anton Zahradník Biele Karpaty
Túra Žiar nad Hronom – Banská Štiavnica – Kozelník Pôvodne som tadiaľto vôbec nechcel ísť. V pláne som mal vander dakde inde, ďaleko a vysoko. Nakoniec ma ale súhra náhod a okolností prinútila zmeniť plány. A keďže sa Štiavnické vrchy nedávno stali mojím novým domovským pohorím, rozhodol som sa necestovať nikam a vyraziť si po známych aj menej známych chodníkoch v sopečných horách. 10/03/18 Anton Zahradník Štiavnické vrchy
Extra Nová rozhľadňa na Malom Lubíne Začiatkom januára som sa v rámci mojich hradologických aktivít dostal do oblasti Hornej Nitry. Tu som bádal po niekoľkých opevnených stredovekých lokalitách v okolí Nitrice a Zemianskych Kostolian. Obe sídla oddeľuje podcelok Strážovských vrchov – masív Drieňov, ktorým prechádza turistický chodník spájajúci Hornú Nitru s Vestonickou dolinou. Ja som sa po tomto chodníku presúval, no a na Malom Lubíne som „objavil“ novú rozhľadňu, o ktorej som doposiaľ nechyroval. Preto som sa rozhodol, zvesť o jej existencii rozšíriť medzi turistickú verejnosť. 07/03/18 Anton Zahradník Správy

Ferrata Dolomity – Tofana di Mezzo a Tofana di Dentro Tofany sú jednou z najznámejších častí Dolomitov. Výstup na Tofanu di Rozes som opísal v minulom článočku, v tomto opíšem okruh cez Tofanu di Mezzo a Tofanu di Dentro, ktorý som absolvoval hneď ďalší deň. Až večer pred túrou som si pozrel odhadované časy ferrát a trochu som sa naľakal. Naštudoval som si zopár ústupových trás, avšak dúfal som, že okruh zvládnem celý podľa pôvodného plánu. dnes Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. včera Soňa Mäkká Publicistika
Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. 15/09/19 Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč

Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň 25/06/10 21:41 2 príspevky
    • Vihorlatské vrchy: dolina Lomockého potoka, rázc. Stará koniareň
    • 2 až 4 osoby
    • Celoročne, bez hospodára
    • Lomocký potok
    • Zelená značka z Poruby pod Vihorlatom ( 2 h), z Remetských Hámrov žltá ( 1.45 h), zo sedla Malé Tŕstie – sedlo po zelenej (1 h)