Prístrešok Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň

Oblasť Vihorlatských vrchov je pre nás, turistov zo západného Slovenska, pomerne neznáma. Preto som bol milo prekvapený, keď som v tomto pohorí počas mojich potuliek objavil viaceré miesta, kde sa dá viac či menej pohodlne prespať, alebo ukryť pred nepohodou počasia. Ako som už naznačil v článku o prístrešku pod Vihorlatom, opisujem tu jedno z miest, ktoré sa nachádza pod majestátnym Vihorlatom, priamo pri turistickom rázcestí Stará koniareň.

Vihorlatské vrchy: dolina Lomockého potoka, rázc. Stará koniareň
530 m n. m.
2 až 4 osoby
Celoročne, bez hospodára
Lomocký potok
Spojenie
Zelená značka z Poruby pod Vihorlatom ( 2 h), z Remetských Hámrov žltá ( 1.45 h), zo sedla Malé Tŕstie – sedlo po zelenej (1 h)
Dalšie info
Vrchol Vihorlatu, hlboké lesy a krásne okolie

Jednoduchá stavba prístreška je situovaná do tesnej blízkosti turistického rázcestia Stará koniareň, kde sa križujú turistické chodníky z obcí Poruba pod Vihorlatom a Remetské Hámre. Toto rázcestie sa nachádza v centrálnej časti Vihorlatských vrchov, v doline Lomockého potoka, ktorý pramení pod vrcholom Vihorlatu. Dostaneme sa sem z troch smerov a to z turistického rázcestia Malé Tŕstie – sedlo (zelená – 1 h), z obce Remetské Hámre (žltá – 1.45 h) a z Poruby pod Vihorlatom (zelená – 2 h).

Opis objektu a možnosti nocľahu

Objekt prístreška je jednoduchej drevenej konštrukcie o rozmeroch približne 2,5 x 4 m. Zastrešený je drevenou strechou potiahnutou asfaltovou krytinou. Jeho interiér je od západu chránený drevenou strechou, ktorá z dvoch tretín chráni vnútro aj od severu. Z ostatných strán sú vybudované len menšie steny z dreva. Pri západnej a severnej stene sa nachádza dlhá lavica, ktorá sa ale nedá použiť na spanie. Na spanie sa dá využiť masívny stôl a podlaha. Tá je vysypaná drobným štrkom, preto je použitie karimatky a spacieho vaku nevyhnutnosťou. Proti silnému bočnému vetru a dažďu od východu a juhu sa treba chrániť natiahnutím celty alebo PVC fólie.

Voda a okolie

Vodný zdroj – Lomocký potok preteká tesne za prístreškom. Jeho voda je vzhľadom k faktu, že nad prístreškom sú len lesy, s najväčšou pravdepodobnosťou zdravotne nezávadná. Aspoň je som nemal žiadne žalúdočné problémy. Z okolia treba spomenúť hlavne vrch Vihorlat s úžasnými výhľadmi a vzdialenejšiu vodnú nádrž Zemplínska šírava.