Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň

25.06.10
Oblasť Vihorlatských vrchov je pre nás, turistov zo západného Slovenska, pomerne neznáma. Preto som bol milo prekvapený, keď som v tomto pohorí počas mojich potuliek objavil viaceré miesta, kde sa dá viac či menej pohodlne prespať, alebo ukryť pred nepohodou počasia. Ako som už naznačil v článku o prístrešku pod Vihorlatom, opisujem tu jedno z miest, ktoré sa nachádza pod majestátnym Vihorlatom, priamo pri turistickom rázcestí Stará koniareň.

Jednoduchá stavba prístreška je situovaná do tesnej blízkosti turistického rázcestia Stará koniareň, kde sa križujú turistické chodníky z obcí Poruba pod Vihorlatom a Remetské Hámre. Toto rázcestie sa nachádza v centrálnej časti Vihorlatských vrchov, v doline Lomockého potoka, ktorý pramení pod vrcholom Vihorlatu. Dostaneme sa sem z troch smerov a to z turistického rázcestia Malé Tŕstie – sedlo (zelená – 1 h), z obce Remetské Hámre (žltá – 1.45 h) a z Poruby pod Vihorlatom (zelená – 2 h).

Opis objektu a možnosti nocľahu

Objekt prístreška je jednoduchej drevenej konštrukcie o rozmeroch približne 2,5 x 4 m. Zastrešený je drevenou strechou potiahnutou asfaltovou krytinou. Jeho interiér je od západu chránený drevenou strechou, ktorá z dvoch tretín chráni vnútro aj od severu. Z ostatných strán sú vybudované len menšie steny z dreva. Pri západnej a severnej stene sa nachádza dlhá lavica, ktorá sa ale nedá použiť na spanie. Na spanie sa dá využiť masívny stôl a podlaha. Tá je vysypaná drobným štrkom, preto je použitie karimatky a spacieho vaku nevyhnutnosťou. Proti silnému bočnému vetru a dažďu od východu a juhu sa treba chrániť natiahnutím celty alebo PVC fólie.

Voda a okolie

Vodný zdroj – Lomocký potok preteká tesne za prístreškom. Jeho voda je vzhľadom k faktu, že nad prístreškom sú len lesy, s najväčšou pravdepodobnosťou zdravotne nezávadná. Aspoň je som nemal žiadne žalúdočné problémy. Z okolia treba spomenúť hlavne vrch Vihorlat s úžasnými výhľadmi a vzdialenejšiu vodnú nádrž Zemplínska šírava.

Odkazy

CHKO Vihorlat
Vihorlatské vrchy
Zemplínska šírava
Diskusia o Vihorlatských vrchoch

Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň 25/06/10 21:41 2 príspevky

Prístrešok Táborisko v sedle Tri kamene (U Tří kamenů) Odkedy som v roku 2007 objavil čaro Žalostínskej vrchoviny, chodievam sem veľmi rád. Páči sa mi tunajšia mäkko modelovaná krajina, kde sa striedajú lesy s lúkami posiatymi kopanicami. V jednej takejto osade mávam dosť často základný tábor, z ktorého vyrážam na viacdňové potulky. Počas jednej z nich som sa dostal do sedla Tri kamene. Tu, priamo v sedle, sa nachádza výborné miesto na táborenie. Okrem toho tu stojí menší prístrešok, ktorý rozširuje možnosť nocľahu v oblasti. 17/03/18 Anton Zahradník Biele Karpaty
Túra Žiar nad Hronom – Banská Štiavnica – Kozelník Pôvodne som tadiaľto vôbec nechcel ísť. V pláne som mal vander dakde inde, ďaleko a vysoko. Nakoniec ma ale súhra náhod a okolností prinútila zmeniť plány. A keďže sa Štiavnické vrchy nedávno stali mojím novým domovským pohorím, rozhodol som sa necestovať nikam a vyraziť si po známych aj menej známych chodníkoch v sopečných horách. 10/03/18 Anton Zahradník Štiavnické vrchy
Extra Nová rozhľadňa na Malom Lubíne Začiatkom januára som sa v rámci mojich hradologických aktivít dostal do oblasti Hornej Nitry. Tu som bádal po niekoľkých opevnených stredovekých lokalitách v okolí Nitrice a Zemianskych Kostolian. Obe sídla oddeľuje podcelok Strážovských vrchov – masív Drieňov, ktorým prechádza turistický chodník spájajúci Hornú Nitru s Vestonickou dolinou. Ja som sa po tomto chodníku presúval, no a na Malom Lubíne som „objavil“ novú rozhľadňu, o ktorej som doposiaľ nechyroval. Preto som sa rozhodol, zvesť o jej existencii rozšíriť medzi turistickú verejnosť. 07/03/18 Anton Zahradník Správy

PR Pozvanie na čaj v Maroku je príležitosť spoznať miestnych Korenistá exotika medzi púšťou a oceánom! Tisíce uličiek a ani jedna rovnaká! Cestovateľské kino v utorok 19. novembra v KC Dunaj vyzýva nasadnúť na lietajúci koberec a vojsť do labyrintu farieb, vzorov a vôní, v ktorom sa miesia kultúry arabského sveta, Afriky a Európy. Návštevníci budú mať možnosť nahliadnuť pod pokrievku tohto pestrého kultúrneho tajinu a ochutnať všetko, čo Maroko ponúka. Večerom bude sprevádzať skúsená cestovateľka Katarína Líšková. dnes sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Príbeh Večer pelendrekom, ráno metlou?! Som už postarší človek – čas uteká okolo mňa ako splašený kôň. Ale s tým už nič nenarobím. Sem-tam sa vrátim mysľou do minulosti. Spomeniem si na niektoré zážitky, ktoré som zažil v mojom živote. Keď si už spomeniem, tak si ich radšej aj zapíšem, možno už za 20 rokov si na ne nespomeniem, tak ak bude všetko v poriadku – aspoň si ich potom prečítam. dnes Vladimír Popluhár Príbehy

Prístrešok pri rázcestí Stará koniareň 25/06/10 21:41 2 príspevky
    • Vihorlatské vrchy: dolina Lomockého potoka, rázc. Stará koniareň
    • 2 až 4 osoby
    • Celoročne, bez hospodára
    • Lomocký potok
    • Zelená značka z Poruby pod Vihorlatom ( 2 h), z Remetských Hámrov žltá ( 1.45 h), zo sedla Malé Tŕstie – sedlo po zelenej (1 h)