Zrub pod Kopanicami

09.07.10
Počas potuliek po Štiavnických vrchoch som v ich severovýchodnom cípe prechádzal popri zrube, ktorý, napriek svojmu neutešenému stavu, môže poskytnúť útočisko pred nepohodou alebo nocľah. Nachádza sa na okraji neveľkej lúky s križovatkou lesných ciest pod vrchom Kopanice.

Momentálne bola lúka poznačená mechanizmami po ťažbe dreva. Od žlto značkovaného turistického chodníka je objekt cca 40 metrov, len ho postupne zakrýva rozrastajúca sa vegetácia. Zo smeru od Hronskej Breznice sa na uvedenú čistinu dostaneme asi po 15 minútach chôdze od rázcestia Červený prameň (tu by aj skutočne mal byť podľa mapy nejaký prameň, všetko je ale, zdá sa, zachytené vo vodárenskom objekte). Zrub budeme mať po pravej ruke. Pri pochode z opačného smeru, od Hronskej Dúbravy, zazrieme zrub po vyjdení z bukového lesa po ľavej strane.

- žltá z Hronskej Breznice, 1.30 h
- žltá z Dubového, 1.15 h
- neznačená cesta z Ostrej Lúky, 0.45 h

Zrub je pomerne veľký, ale "obývateľná" je menšia časť. Sedlová strecha je pokrytá škridľovou krytinou postupne zarastajúcou machom, štíty a steny sú zvonku obité doskami. Z juhu od lesnej cesty sa vchádza na verandu siahajúcu do polovice dĺžky stavby, z nej hneď do "obývačky". Priestor má asi 4 x 3 m, v jednej časti je zaprataný vrecami s plastovými chráničmi vrcholkov sadeníc, v druhej sa nachádza jednoduchý stôl, dve lavice a zrkadlo. Podlaha je betónová, steny čiastočne obité heraklitovými doskami, miestnosť má jedno okno. Komínové teleso tu je, ale piecka chýba. V zadnej miestnosti je ešte väčší neporiadok. Prístup na povalu som nenašiel.

Neďaleko v lese stojí latrína. Prameň som v bezprostrednom okolí neobjavil (ale ani som nejako intenzívne nehľadal).

Zrub pod Kopanicami 10/08/19 19:48 1 príspevok

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

MTB Čiernohuzec - cyklookruh z Levoče Tiché Levočské vrchy predstavujú vďaka dobrým cestám a mimoriadne zaujímavým lokalitám ideálny priestor pre atraktívnu cykloturistiku. Na trase môžeme objavovať ich donedávna utajenú krásu, pričom vyjdeme na tri vrcholy: Jankovec, Chmeľov a Čiernohuzec. dnes Karol Mizla Levočské vrchy
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. včera Ľubomír Mäkký Obutie