Nové vedenie Klubu slovenských turistov

22.06.10
V sobotu 5. júna 2010 sa v Martine konalo XI. Valné zhromaždenie Klubu slovenských turistov. Napriek zložitej povodňovej situácii vo viacerých regiónoch Slovenska, zúčastnil sa dostatočný počet delegátov, zaručujúci uznášaniaschopnosť Valného zhromaždenia. Ako hostia boli prítomní Jan Stráský a Jaromír Krejzlík z vedenia Klubu českých turistov, Ján Holko, predseda Asociácie športu pre všetkých (AŠPV) a štyria zaslúžilí členovia KST z Banskej Bystrice – navrhnutí na klubové vyznamenania.

Po obsiahlej správe o činnosti, ktorú predniesol Miroslav Herchl, prebehli voľby do výkonného výboru (VV) a revíznej komisie (RK). Do čela Klubu slovenských turistov na nadchádzajúce štvorročné obdobie 2010 – 2014 delegáti tesným výsledkom zvolili Petra Perhalu, predsedu Klubu bratislavských turistov. Zmeny nastali, až na jednu, aj na ďalších volených pozíciách vo VV KST:
- za podpredsedu pre organizáciu a legislatívu bol zvolený Michal Fulka,
- za podpredsedníčku pre ekonomiku a marketing Erika Fábryová,
- podpredsedom pre turistiku a medzinárodné vzťahy zostal Štefan Kuiš,
- za člena VV pre majetok bol zvolený Miroslav Herchl,
- za člena VV pre sekcie Arnošt Guldan,
- za člena VV pre komisie Vladimír Povoda.

Voľby do RK potvrdili doterajšieho predsedu Jána Pullmanna, i členov RK Annu Mazánikovú a Vladimíra Fehérpatakyho.

Valné zhromaždenie ďalej prerokovalo a schválilo správu o hospodárení, správu revíznej komisie, čerpanie rozpočtu v roku 2009 a upravený návrh rozpočtu na rok 2010, návrh na predsedov a členov sekcií a komisií, návrh zloženia Ústrednej rady, návrh zástupcov KST vo výkonnom výbore AŠPV, vo Federácii kempingu a karavaningu (FCC SR) a v redakčnej rade časopisu Krásy Slovenska, návrh hlavných programových úloh KST na dvojročné obdobie, návrh čestného členstva pre Vratislava Schaala in memoriam, pre Milana Kubína a Jaroslava Šillíka, návrh na členstvo KST v Európskej únii cykloturistiky (EÚCT) a návrh na zvolanie XII. VZ KST vo februáru 2011. Návrh nového znenia Stanov KST bol najmä z časových dôvodov z programu VZ stiahnutý s tým, že bude predložený na najbližšom rokovaní Ústrednej rady.

Ocenenia a vyznamenania si prevzali:
- Ladislav Khandl, dlhoročný sekretár KST pri príležitosti odchodu do dôchodku dostal plaketu Alojza Lutonského;
- rovnaké ocenenie si prevzala aj štvorica zaslúžilých banskobystrických turistov, ocenených pri príležitosti jubilea 120 rokov organizovanej turistiky v Banskej Bystrici - Jozef Koubek, Otakar Ruml, Ján Grajzel a Andrej Vigaš.
- Ocenenie Majster turistiky dostal za dosiahnuté výsledky a výkony predseda klasifikačnej komisie Marián Petrík.

Na záver rokovania nový predseda KST Peter Perhala poďakoval všetkým, čo mu vo voľbách dali svoj hlas, poďakoval odstupujúcemu výboru a vyjadril odhodlanie dať činnosti KST novú dynamiku.

Zdroj:
tlačová správa Klubu slovenských turistov, Bratislava, 10. júna 2010
Dušan Valúch, sekretár KST
autorka titulnej fotografie - Anna Slivková

Nové vedenie Klubu slovenských turistov 08/07/13 15:12 8 príspevkov

Pozvánka VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019 V dňoch 10.-12. októbra (štvrtok – sobota) 2019 sa v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne uskutoční 14. ročník festivalovej prehliadky VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019. Návštevníkov čaká sedem cca dvojhodinových blokov horských a adrenalínových filmov, pochádzajúcich z Medzinárodného festivalu horských filmov a dobrodružstva Hory a mesto v Bratislave. 07/10/19 Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka Festival Slnko na skalách 2019 V termíne 4. 9. – 8. 9. sa uskutoční tradičný outdoorový Festival Slnko na skalách 2019. Ako zvyčajne bude tento najväčší festival pod holým nebom prebiehať v kempe Slnečné skaly v Poluvsí pri Rajeckých Tepliciach. Prvé dva dni festivalu v Žiline budú patriť najmä žiakom základných a stredných škôl. 03/09/19 Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka 10. ročník Expedičnej kamery OZ Cestou necestou pozýva na Expedičnú kamera 2019, už desiaty ročník filmového festivalu pre cestovateľov, športovcov aj dobrodruhov. Medzinárodný filmový festival Expedičná kamera je svojím rozsahom najväčšou cestovateľskou a outdoorovou akciou v Česku a na Slovensku. Už od roku 2009 prináša divákom tie najlepšie cestovateľské a dobrodružné filmy sezóny z celého sveta aj z domácej produkcie. 19/02/19 Redakcia Festivaly a premietania

Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbel, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Mišo Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbel a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. dnes Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. včera Vladimír Mikuš Česko
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. 13/10/19 Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy