Predstavenie

Termotričko Devold Optimum

27.10.10
V očakávaní nepriaznivého aljašského počasia sa mi v batožine ocitla aj tohtoročná novinka od Devoldu, dlhorukávové tričko Optimum. Ide o termo z merino vlny, určené do zimy alebo všeobecne do chladného počasia. Kde som ho zatiaľ využila a ako sa mi doteraz osvedčilo, si môžete prečítať v nasledujúcom článku.

Dizajn a vyhotovenie

Ide o dlhorukávové tričko v komfortnej zóne Heavy, to znamená, že je ideálne používať ho pri teplotách od +5 do -30 °C. Už z toho je na prvý pohľad jasné, že ide o kus odevu do chladného, až zimného počasia. Tomu zodpovedá aj jeho hmotnosť, ktorá je pri dámskej veľkosti S cca 250 gramov. Optimum je vyrobené zo 100 % merino vlny, bez prídavných materiálov, upletené z dvoch vrstiev vlny. Výrobok je označený ako Total Easy Care, čiže je možné ho prať v práčke ako hociktorý iný kus odevu, len je dobré použiť špeciálny prací prostriedok učený na merino vlnu, kvôli zachovaniu prirodzených vlastností. Tiež je ho možné sušiť v sušičke a žehliť, čo však osobne s termoprádlom nezvyknem praktizovať.

Jednotlivé časti trička sú zošité plochými švami. Bočné diely majú iný vzor pletenia – či ide len o estetickú záležitosť, alebo to má plniť aj konkrétnu funkciu, výrobca nešpecifikuje v dostupných materiáloch. Subjektívne sa mi však zdá, že bočné diely sú utkané hustejšie a sú preto o niečo menej priepustné, ako predný a zadný diel. Rukávy majú otvory na palec a ako vidieť z fotografií, rukávy pri tomto spôsobe nosenia čiastočne prekrývajú chrbát ruky, čo zlepšuje tepelný komfort.

Farebné vyhotovenia sú teraz k dispozícii dve, nenápadnejšia sivá a výrazná ružová. Túto zimu však výrobca tieto farby opúšťa a prechádza na čiernu a červenú. Dizajn je inak jednoduchý. Rozsah veľkostí je od S po XXL, ja mám S a je mi akurát, ani voľné, ani obtiahnuté.

Skúsenosti po krátkom používaní

Tričko som zatiaľ nosila počas mesiaca stráveného na Aljaške a počas niekoľkých jesenných túr v Tatrách. Je ho možné nosiť ako prvú alebo ako druhú vrstvu – ja som ho mala prakticky vždy ako druhú. Ako prvá slúžili rôzne funkčné tričká rozdielnej hrúbky a materiálov, s krátkymi aj dlhými rukávmi. Keďže strih je skôr voľnejší, ani pri dlhorukávovom tričku som sa necítila príliš "natesno". Rukávy sú dostatočne dlhé, aj pri ich natiahnutí cez palec.

Moje prvotné dojmy z Devoldu Optimum sú zatiaľ priaznivé. V chladnejšom počasí bez vetra dobre zahrialo a to aj vo vyšších nadmorských výškach. Samozrejme, v prípade vetra bolo treba pridať vetruodolnú vrstvu. Pri vyššom výkone stačila sofshellová vesta. Ako je typické pri merino vlne, aj tento kus odevu dlhšie schne. Či aj na chrbte trochu viac chladí, ako sa mi to pri merine stáva, zatiaľ neviem, keďže som pod ním vždy mala niečo syntetické.

Za zmienku ďalej stojí, že na pocit je tričko príjemné a vôbec neškriabe, čo býva neduh vlnených výrobkov a pre citlivé osoby aj pri merine. V prípade tohto terma už pri prvom kontakte bolo jasné, že to tak nebude. Bežne spomínanou výhodou merina je aj vysoká odolnosť voči zápachu. Bez hanby sa priznám, že od začiatku mája bolo prané len raz. Samozrejme, súvisí to aj s intenzitou používania, keďže na leto tento odev naozaj určený nie je a tak odpočíval v skrini.

Ako sa táto a aj ďalšie vlastnosti trička budú časom vyvíjať a aká bude naša vzájomná spolupráca v čase zimných mrazov, sa ešte len ukáže. O svoje ďalšie dojmy sa podelím koncom zimy, počas ktorej ho budem využívať ako najteplejšie spodné prádlo, ktoré je v súčasnosti v mojom šatníku.

Termotričko Devold Optimum 27/10/10 00:00 nová téma

Túra Šípska Fatra: z Komjatnej do Švošova cez Hrdošnú skalu Oblasť Šípskej Fatry je pre mňa pomerne neznámou, prešla som tu len okruh samotným Šípom. Ale Ostré, Hrdošná skala, Radičiná, Kečky či Čebrať zatiaľ ostávali nenavštívené. Ťažké bolo aj niečo vybrať, každá lokalita hýri peknými fotkami. Nakoniec som sa rozhodla pre prechod naprieč masívom z Komjatnej do Švošova. Tešila som sa na niekoľko skalných vyhliadok a monumentálne skalné okno. 12/08/19 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Túra Šumava: Okolie Borových Lád, Chalupská slať a NCH Les Obec Borová Lada je jedno z častých východísk túr v Národnom parku Šumava. Rôznych peších aj cyklistických okruhov sa dá odtiaľto urobiť viacero. Vybrala som dva tipy pre tých, ktorí majú menej času, horšiu kondičku alebo daždivé počasie. Na oba sa dostaneme priamo z obce a naspäť bez potreby použiť akúkoľvek dopravu. 01/08/19 Soňa Mäkká Svet
Túra Šumava - na vrchol Oblík a Tříjezerní slať Národný park Šumava sa prezentuje najmä lesmi, ale nájdu sa tu aj výhľadové vrcholy. Jedným z nich je Oblík v strednej časti národného parku. Charakteristické pre tento národný park sú aj početné mokrade. Do nášho okruhu sme si pridali Tříjezerní slať, jedno z troch sprístupnených rašelinísk v rámci parku. 25/07/19 Soňa Mäkká Svet

Túra Z Lysca na Kľak - jarná samota vo Veľkej Fatre Po prechode liptovského hrebeňa Veľkej Fatry ma prirodzene zaujímal aj jeho sused, divoký, menej chodený turčiansky. Jeho časť od Borišova po Malý Lysec som si kedysi prešiel s kamarátmi, ale severnejšie sme sa vtedy nedostali. Keď som si v máji študoval mapy, veľkofatranské lesy a ich jarná krása ma k sebe zasa akosi pritiahli. Nemám síce dosť času na kompletnú hrebeňovku, ale na prejdenie ďalšieho úseku to stačiť bude. Počasie hlásia ideálne a teším sa, čo mi putovanie pre mňa doposiaľ neznámym krajom prinesie. dnes Martin Baniari Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Chata Podhradská dolina Podhradskou dolinou vedie jeden z prístupov na Rokoš (od Uhrovského Podhradia). Podľa stavu chodníka pod sedlom nie je modro značkovaný chodník príliš využívaný, ale znalosť o možnosti úkrytu v závere doliny sa môže hodiť a niekomu zabezpečiť aj nocľah v suchu (tak ako mne). včera Michal Bukvai Strážovské vrchy
Podcast O Ceste hrdinov SNP za 12 dní s Julkou Batmendijnovou Bežkyňa, blogerka, autorka na HIKING.SK, organizátorka ultra trail pretekov Severný Živloplaz a členka Slovak Ultra Trail. Prešla Cestu Hrdinov SNP za 11 dní a 18 hodín! 765 kilometrov, viac ako 31 000 metrov stúpania. Julka Batmendijnová je mojou dnešnou hostkou v podcaste HIKING.SK. 23/08/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory

Termotričko Devold Optimum 27/10/10 00:00 nová téma
    • Devold
    • Optimum
    • Termotričko z merino vlny do zimného počasia
    • 100 % merino vlna
  • Hmotnosť
    • 260 g
  • Farebné kombinácie
    • sivá, ružová
      od zimy 2010/2011 červená a čierna
    • na dotyk, otvory na palec na rukávoch, použiteľné ako prvá aj druhá vrstva, nesmrdí ani po dlhšom čase