Predstavenie Nové Zajo merino

V priebehu minulého roka sa aj slovenské Zajo zaradilo medzi značky, ktoré zasiahol trend vo forme aplikácie prírodnej merino vlny v termoprádle. Strihy boli rovnejšie a menej vypasované na telo. Túto jeseň Zajo prináša zmenu – merino je novozélandské v troch rôznych gramážach. Pre účely tohto článku sme mali k dispozícii vzorky mužského aj ženského strihu.

Výrobca
Zajo
Model
MerinoWool
Typ
merino spodné prádlo
Materiály
merino vlna (17,5 - 18,5 mikrónu)

Materiál

Ako už bolo spomenuté, ide o merino vlnu z novozélandskych chovov. Práve v tejto krajine má produkcia vlny dlhoročnú tradíciu a taktiež prírodné podmieky pre jeho produkciu patria medzi najlepšie. Novozélandské merino je aj preto považované za veľmi kvalitné.

Použitý materiál je k dispozícii, v závislosti od strihu, v nasledovných gramážach (váha na štvorcový meter látky):
» 150 – hrúbka vlákna 17,5 mikróna
» 200 – hrúbka vlákna 18,5 mikróna
» 235 – hrúbka vlákna 18,5 mikróna

Hrúbka vlákna (17,5 - 18,5 mikróna) patrí do hornej hranice kategórie superfine merino (15 - 18,5 mikróna) a je bežne používaná pri výrobe termoprádla z merino vlny aj u iných značiek. Pri tejto hrúbke by väčšina ľudí by nemala cítiť škrabanie. Tenšie vláka – či už na dolnej hranici kategórie superfine alebo na hornej hranici ultrafine (11,5 - 15 mikróna) – sa síce tiež v niektorých produktoch vyskytujú, avšak cena je podstatne vyššia. Navyše úplet z čistého merina takejto nízkej hrúbky môže mať v niektorých prípadoch nižšiu mechanickú odolnosť a tak sa do úpletu pridáva aj určité percento iného materiálu.

Strihy, farby a ceny

Oproti predchádzajúcej merino kolekcii sú nové strihy priliehavejšie a anatomickejšie tvarované. Taktiež sú dlhšie, čo ocenia najmä chudí, avšak vysokí ľudia, pre ktorých boli predošlé modely často prikrátke. Ďalšou zmenou je farba, ktorá sa zmenila zo šedej na čiernu, pričom iné farebné kombinácie k dispozícii zatiaľ nie sú. Výrobca však uvádza, že do budúceho roka ráta aj s ďalšími farbami pri iných modeloch.

strih gramáž hrúbka vlákna cena
pánske tričko krátky rukáv 150 17,5 39,90 €
dámske boxerky 150 17,5 14,90 €
dámske spodky 200 18,5 44,90 €

Dojmy

Niekoľko dní sme v redakcii mali k dispozícii kompletnú sadu z novej merino kolekcie. Strihy považujeme za lepšie ako v minulosti, posun k čiernej farbe vnímame skôr pozitívne – spotené alebo vyprané termo rýchlejšie na slnku uschne. Na dotyk je materiál príjemný a celkovo nové Zajo merino na prvý pohľad patrí do lepšej polovice toho, čo je momentálne na trhu. Sme zvedaví na skúsenosti z terénu, ako aj na celkovú kvalitu produktu.