Predstavenie

Nové Zajo merino

23. 11. 2010
V priebehu minulého roka sa aj slovenské Zajo zaradilo medzi značky, ktoré zasiahol trend vo forme aplikácie prírodnej merino vlny v termoprádle. Strihy boli rovnejšie a menej vypasované na telo. Túto jeseň Zajo prináša zmenu – merino je novozélandské v troch rôznych gramážach. Pre účely tohto článku sme mali k dispozícii vzorky mužského aj ženského strihu.

Materiál

Ako už bolo spomenuté, ide o merino vlnu z novozélandskych chovov. Práve v tejto krajine má produkcia vlny dlhoročnú tradíciu a taktiež prírodné podmieky pre jeho produkciu patria medzi najlepšie. Novozélandské merino je aj preto považované za veľmi kvalitné.

Použitý materiál je k dispozícii, v závislosti od strihu, v nasledovných gramážach (váha na štvorcový meter látky):
» 150 – hrúbka vlákna 17,5 mikróna
» 200 – hrúbka vlákna 18,5 mikróna
» 235 – hrúbka vlákna 18,5 mikróna

Hrúbka vlákna (17,5 - 18,5 mikróna) patrí do hornej hranice kategórie superfine merino (15 - 18,5 mikróna) a je bežne používaná pri výrobe termoprádla z merino vlny aj u iných značiek. Pri tejto hrúbke by väčšina ľudí by nemala cítiť škrabanie. Tenšie vláka – či už na dolnej hranici kategórie superfine alebo na hornej hranici ultrafine (11,5 - 15 mikróna) – sa síce tiež v niektorých produktoch vyskytujú, avšak cena je podstatne vyššia. Navyše úplet z čistého merina takejto nízkej hrúbky môže mať v niektorých prípadoch nižšiu mechanickú odolnosť a tak sa do úpletu pridáva aj určité percento iného materiálu.

Strihy, farby a ceny

Oproti predchádzajúcej merino kolekcii sú nové strihy priliehavejšie a anatomickejšie tvarované. Taktiež sú dlhšie, čo ocenia najmä chudí, avšak vysokí ľudia, pre ktorých boli predošlé modely často prikrátke. Ďalšou zmenou je farba, ktorá sa zmenila zo šedej na čiernu, pričom iné farebné kombinácie k dispozícii zatiaľ nie sú. Výrobca však uvádza, že do budúceho roka ráta aj s ďalšími farbami pri iných modeloch.

strih gramáž hrúbka vlákna cena
pánske tričko krátky rukáv 150 17,5 39,90 €
dámske boxerky 150 17,5 14,90 €
dámske spodky 200 18,5 44,90 €

Dojmy

Niekoľko dní sme v redakcii mali k dispozícii kompletnú sadu z novej merino kolekcie. Strihy považujeme za lepšie ako v minulosti, posun k čiernej farbe vnímame skôr pozitívne – spotené alebo vyprané termo rýchlejšie na slnku uschne. Na dotyk je materiál príjemný a celkovo nové Zajo merino na prvý pohľad patrí do lepšej polovice toho, čo je momentálne na trhu. Sme zvedaví na skúsenosti z terénu, ako aj na celkovú kvalitu produktu.

Nové Zajo merino 10/01/11 06:28 17 príspevkov

Test Hanwag Alverstone II GTX - moderné trekingové topánky AKTUALIZÁCIA – Nedajte sa zmiasť prvým dojmom, hoci tieto topánky vyzerajú technicky, svojím určením majú oveľa bližšie ku klasikám ako napr. Hanwag Alaska, než k topánkam do vysokých hôr. Rovnako ako Alaska, patria Alverstone II do trekkingového radu, sú kategórie B/C, majú rovnakú cenu, no vážia o takmer 200 g menej a majú výrazne odlišnú konštrukciu, ktorá sa podobá na minuloročnú novinku Tatra Light. 30/06/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast S Belom o Anjelovi na horách Belo počas nasledujúceho roka vystúpi na najvyššie kopce všetkých slovenských pohorí. Prečo sa tak rozhodol a čo to má spoločné s Dobrým Anjelom sa dozviete v 17. epizóde HIKING podcastu. 25/06/20 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bergans Trollhetta V5 75 – veľký trekingový batoh Spine2 je to hlavné, prečo sa tomuto batohu oplatí venovať pozornosť. Ide o odpružený chrbtový systém, ktorý tiež poskytuje značnú voľnosť pohybu. Pritom sa s ním celkom pohodlne nosia aj väčšie záťaže. Bergans tento batoh robí vo veľkostiach 75 a 95 litrov. My sme si vyskúšali menšiu z nich na víkendovke naťažko v Považskom Inovci – išlo o Kubkovu prvú dvojdňovku so spaním vonku. A ako to pri turistike s deťmi chodí, rodič musí takmer všetko odniesť sám. 24/06/20 Ľubomír Mäkký Batohy

Rada Ako zlepšiť svoj výkon (nielen) v turistike (4) Ak by som mal naozaj iba štyri rany (a to pre tento článok mám) poslednú by som stavil na regeneráciu. Pojem nikomu vysvetľovať nemusím, dôležité však je pochopiť nakoľko je komplexný. dnes Tomáš Deneš Zdravie
PR V Adamsport.eu zľava minimálne -30% na všetko oblečenie skladom Chcete si užiť skvelé letné zážitky na horách a chýba Vám kvalitné turistické oblečenie? V Adamsport.eu sme si pre Vás tento týždeň pripravili časovo obmedzenú akciu na všetko oblečenie, ktoré máme aktuálne na sklade, s minimálnou garantovanou zľavou -30%. včera sponzorovaný článok
Túra Prechod Štiavnických vrchov (Žiar nad Hronom – Tlmače) Z hrebeňovky Javorníkov som plánoval rovno zbehnúť do Malej Fatry a pár dní sa tam pomotať. Počasie sa však dosť výrazne zmenilo. Ochladilo sa a zároveň začal fúkať dosť silný vietor. Na noc to vyzeralo už na mráz, takže nič vhodné na prespávanie vonku, hlavne v ľahkom letnom spacáku. včera Pavel Forgáč Štiavnické vrchy

Nové Zajo merino 10/01/11 06:28 17 príspevkov
    • Zajo
    • MerinoWool
    • merino spodné prádlo
    • merino vlna (17,5 - 18,5 mikrónu)