Čistiaca sada pre rezervoár Camelbak

23. 09. 2010
Vodný rezervoár je pre mnohých turistov a bikerov neodlúčiteľnou súčasťou výbavy a pomáha im predísť nebezpečnej dehydratácii. Držať však rezervoár v čistote nie je vždy jednoduché – najmä po viacdňových akciách alebo ak do vodného vaku dávame aj iné tekutiny ako čistú vodu, napr. ionťák. Hadička chytí pachuť a na pohľad sčerná, čo svedčí o tom, že sa v nej darí plesniam. Taktiež po vyčistení býva problematické sušenie – ak steny rezervoáru priľnú k sebe, sušenie sa nekoná a potvorky sa môžu nerušene šíriť. Pre všetky tu uvedené neduhy výrobcovia pre svoje systémy robia čistiace sady. V tomto článku sa budeme venovať riešeniu pre rezervoáre Camelbak Hydrotanium.

Súčasti setu

- kefa na vnútro rezervoáru,
- kefka s dlhou drôtenou rukoväťou na čistenie hadičky,
- dvojdielny vešiak,
- 2 čistiace tablety.

Postup pri čistení

Môj postup bez čistiacej sady:

Pokiaľ som mal v rezervoári iba čistú vodu, viackrát som vnútro povyplachoval. Následne som ho naplnil vodou, odpojil náustok s ventilom a nechal som cez hadičku vodu komplet vytiecť. Ak som mal vo vnútri ionťák alebo ak bolo vnútro cítiť, použil som bežný kuchynský saponát a hubkou vyčistil vnútorné steny. Saponátovú vodu som vymenil a nechal pretiecť cez hadičku.

Po dôkladnom vypláchnutí vnútra aj hadičky som prevrátil rezervoár naruby, zbytkovú vodu nechal vytiecť a následne nechal sušiť. Pre dobré vysušenie hadičky je dôležité ponechať náustok a ventil odpojené. Aby nevznikali plesne v náustku, oba diely som oddelil, samostatne prepláchol a nechal sušiť samostatne.

Celkovo ide o pomerne zdĺhavú operáciu a najmä prevracanie rezervoáru ide ťažko. Avšak pri dodržiavaní uvedeného postupu som žiaden hydrovak nemusel vyhodiť z dôvodu znečistenia.

S čistiacou sadou:

Vďaka vhodne tvarovanej veľkej kefe je čistenie s jej pomocou jednoduchšie a rýchlejšie. Taktiež kefka na hadičku je veľmi dobrá vec, lebo iným spôsobom je mechanické čistenie hadičky takmer nemožné. Drôtená rukoväť však mohla byť o niečo dlhšia, aby sa dala kefkou prečistiť hadička v kompletnej dĺžke. Pri rezervoároch Hydrotanium, ktoré mám k dispozícii, chýba približne 10 - 15 cm.

Čistiace tablety sú taktiež dobrou pomocou. Keď sa rezervoár používa dlhšie a niekedy je v ňom aj ionťák, bežný saponát a kefa úplne nepostačujú. V takomto prípade je z času na čas vhodné použiť čistiacu tabletu. Neviem, čo presne obsahuje, na prvý raz sa jej však podarilo z jedného rezervoáru odstrániť pachuť po ionťáku, ktorej som sa dlhšiu dobu nevedel zbaviť. Zdá sa teda, že funguje. K čistiacej sade dostanete dva kusy týchto tabliet, ďalšie sa kupujú samostatne.

Najvýraznejším zlepšením postupu čistenia je podľa mňa dvojdielny vešiak. Vďaka nemu netreba vymýšľať s prevracaním naruby, prípadne inou technikou dosiahnuť, aby steny prázdneho vaku nepriľnuli a tým nebránili vo vyschnutí. Jeden diel vešiaku sa pripevní o záver hadičky a druhý sa vloží dnu, aby držal steny od seba – viď fotografie. Je to jednoduché a účinné.

Kompatibilita

Čistiaca sada je navrhnutá špeciálne pre rezervoáre Hydrotanium zn. Camelbak. Pri troche improvizácie ju však možno použiť aj pri iných vakoch – záleží však od priemeru hadičky, či budú horná časť vešiaku a malá kefka použiteľné. Dolnú časť vešiaka možno použiť rovnako v prípade, ak je otvor okrúhly. Pokiaľ je rovný, treba zaimprovizovať. Čistiace tablety aj veľká kefa sú vzhľadom na svoj charakter univerzálne.

Hoci sa používateľ vodného rezervoáru bez čistiacej sady určite zaobíde, s jej použitím bude mať pri čistení vyššiu mieru komfortu. S použitím malej kefky zároveň získa možnosť mechanického čistenia vnútra hadičky a pomocou vešiaka sa vak spoľahlivo vysuší. Tento doplnok k systému Camelbak odporúčam.

Čistiaca sada pre rezervoár Camelbak 23/08/11 23:54 14 príspevkov

Recenzia Plynový turistický varič Primus Firestick Tento trojsezónny varič nie je ani najľahší, ani najvýkonnejší, no v oboch meradlách je dosť dobrý. Jeho riešenie skladania je však nápadité, vyhotovenie príkladne presné a manipulácia jednoduchá. Je vhodný na bežnú veľkosť turistických nádob, napríklad tradičný hliníkový ešus. Poradí si aj s užším dnom stredne veľkého mokka kávovaru. Testovali sme ho v nerezovej verzii. Kto by chcel high-tech, vyrába sa aj v titanovom vyhotovení. 09/09/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo
Recenzia Skogstad Saksi – turistické krátke nohavice Ide o krátke nohavice z elastického priedušného a rýchloschnúceho materiálu od nórskej značky Skogstad. Sú vhodné na turistiku v horúcom počasí. Majú dĺžku tesne nad kolená a stredne vysoký sed. Z viacerých farebných vyhotovení som vyskúšal menej nápadný šedo-zelený variant. 12/08/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia AdventureMenu Lightweight – dehydrovaná expedičná strava Doposiaľ mal výrobca v ponuke iba sterilizované jedlá, ktoré síce dobre chutili a stačilo ich ohriať, no boli dosť ťažké, pretože obsahovali aj vodu. Na náročnejšie prechody, kde si treba vziať viac zásob, preto veľmi vhodné nie sú. Od tohto roku má však AdventureMenu novinku – verziu Lightweight – ktorá je dehydrovaná. Niekoľko variantov sme ochutnali a prinášame krátku recenziu doplnenú o video. 15/07/20 Ľubomír Mäkký Varenie a jedlo

Reportáž Nás to skrátka baví! (brigáda 2020) S úsmevom a príjemne nostalgicky spomíname na prvé ročníky našich dobrovoľníckych brigád, keď sa plavcom výnimočne dobre darilo zdolávať mnohé úseky nízkotatranských chodníkov. Často využívaný bol prsiarsky štýl. V hustej kosodrevine turista predpažil ruky, schoval hlavu do ich zákrytu, aby mu čečina nevypichla oko, a v pravidelných tempách „rozpažiť - predpažiť“ postupne krôčikoval vpred. V extrémne zarastených častiach sa kraulovalo – jednou rukou rozrážať, druhou odhŕňať. Pri daždivom počasí bol turistický výlet skutočne „bazénový“. dnes Stanislava Vrbická Reportáže
Túra Skalný hrad Sloup a Modlivý důl Keď som videla prvýkrát na fotke Modlivý důl, povedala som si, že tam musíme ísť. Začiatkom mája sa nám to podarilo. Spojili sme to s obhliadkou sklárskeho mesta Nový Bor, skalného hradu Sloup, prešli sme skalnatým údolím až k tajomnému lesnému sakrálnemu miestu. včera Jana Hrehová Svet
Cyklotúra Okolo Bodamského jazera Väčšinu roka 2019 som pracovne strávil v nemeckom Frankfurte nad Mohanom. Nemohol som sa preto dočkať, až to jarné počasie dovolí a budem môcť vyraziť na cyklotúru okolo Bodamského jazera. O jeho brehy sa Nemecko síce delí aj s Rakúskom a Švajčiarskom, nemecká časť je však najdlhšia. včera Dominik Baco Švajčiarsko

Čistiaca sada pre rezervoár Camelbak 23/08/11 23:54 14 príspevkov
    • Camelbak
    • Hydrotanium Cleaning Kit
    • čistiaca sada pre vodné rezervoáre
    • kompletné a účinné riešenie údržby
  • Nepáči sa mi
    • kefka na hadičku má prikrátku strunovú rukoväť
  • Ostatné info
    • sada obsahuje: kefa na vnútro rezervoáru, kefka na čistenie hadičky, dvojdielny vešiak, dve čistiace tablety