Čistiaca sada pre rezervoár Camelbak

23.09.10
Vodný rezervoár je pre mnohých turistov a bikerov neodlúčiteľnou súčasťou výbavy a pomáha im predísť nebezpečnej dehydratácii. Držať však rezervoár v čistote nie je vždy jednoduché – najmä po viacdňových akciách alebo ak do vodného vaku dávame aj iné tekutiny ako čistú vodu, napr. ionťák. Hadička chytí pachuť a na pohľad sčerná, čo svedčí o tom, že sa v nej darí plesniam. Taktiež po vyčistení býva problematické sušenie – ak steny rezervoáru priľnú k sebe, sušenie sa nekoná a potvorky sa môžu nerušene šíriť. Pre všetky tu uvedené neduhy výrobcovia pre svoje systémy robia čistiace sady. V tomto článku sa budeme venovať riešeniu pre rezervoáre Camelbak Hydrotanium.

Súčasti setu

- kefa na vnútro rezervoáru,
- kefka s dlhou drôtenou rukoväťou na čistenie hadičky,
- dvojdielny vešiak,
- 2 čistiace tablety.

Postup pri čistení

Môj postup bez čistiacej sady:

Pokiaľ som mal v rezervoári iba čistú vodu, viackrát som vnútro povyplachoval. Následne som ho naplnil vodou, odpojil náustok s ventilom a nechal som cez hadičku vodu komplet vytiecť. Ak som mal vo vnútri ionťák alebo ak bolo vnútro cítiť, použil som bežný kuchynský saponát a hubkou vyčistil vnútorné steny. Saponátovú vodu som vymenil a nechal pretiecť cez hadičku.

Po dôkladnom vypláchnutí vnútra aj hadičky som prevrátil rezervoár naruby, zbytkovú vodu nechal vytiecť a následne nechal sušiť. Pre dobré vysušenie hadičky je dôležité ponechať náustok a ventil odpojené. Aby nevznikali plesne v náustku, oba diely som oddelil, samostatne prepláchol a nechal sušiť samostatne.

Celkovo ide o pomerne zdĺhavú operáciu a najmä prevracanie rezervoáru ide ťažko. Avšak pri dodržiavaní uvedeného postupu som žiaden hydrovak nemusel vyhodiť z dôvodu znečistenia.

S čistiacou sadou:

Vďaka vhodne tvarovanej veľkej kefe je čistenie s jej pomocou jednoduchšie a rýchlejšie. Taktiež kefka na hadičku je veľmi dobrá vec, lebo iným spôsobom je mechanické čistenie hadičky takmer nemožné. Drôtená rukoväť však mohla byť o niečo dlhšia, aby sa dala kefkou prečistiť hadička v kompletnej dĺžke. Pri rezervoároch Hydrotanium, ktoré mám k dispozícii, chýba približne 10 - 15 cm.

Čistiace tablety sú taktiež dobrou pomocou. Keď sa rezervoár používa dlhšie a niekedy je v ňom aj ionťák, bežný saponát a kefa úplne nepostačujú. V takomto prípade je z času na čas vhodné použiť čistiacu tabletu. Neviem, čo presne obsahuje, na prvý raz sa jej však podarilo z jedného rezervoáru odstrániť pachuť po ionťáku, ktorej som sa dlhšiu dobu nevedel zbaviť. Zdá sa teda, že funguje. K čistiacej sade dostanete dva kusy týchto tabliet, ďalšie sa kupujú samostatne.

Najvýraznejším zlepšením postupu čistenia je podľa mňa dvojdielny vešiak. Vďaka nemu netreba vymýšľať s prevracaním naruby, prípadne inou technikou dosiahnuť, aby steny prázdneho vaku nepriľnuli a tým nebránili vo vyschnutí. Jeden diel vešiaku sa pripevní o záver hadičky a druhý sa vloží dnu, aby držal steny od seba – viď fotografie. Je to jednoduché a účinné.

Kompatibilita

Čistiaca sada je navrhnutá špeciálne pre rezervoáre Hydrotanium zn. Camelbak. Pri troche improvizácie ju však možno použiť aj pri iných vakoch – záleží však od priemeru hadičky, či budú horná časť vešiaku a malá kefka použiteľné. Dolnú časť vešiaka možno použiť rovnako v prípade, ak je otvor okrúhly. Pokiaľ je rovný, treba zaimprovizovať. Čistiace tablety aj veľká kefa sú vzhľadom na svoj charakter univerzálne.

Hoci sa používateľ vodného rezervoáru bez čistiacej sady určite zaobíde, s jej použitím bude mať pri čistení vyššiu mieru komfortu. S použitím malej kefky zároveň získa možnosť mechanického čistenia vnútra hadičky a pomocou vešiaka sa vak spoľahlivo vysuší. Tento doplnok k systému Camelbak odporúčam.

Čistiaca sada pre rezervoár Camelbak 23/08/11 23:54 14 príspevkov

Recenzia Fjällräven Keb – trekingová bunda Má výstredný dizajn, netradičnú materiálovú skladbu, svojou funkčnosťou sa najviac podobá softshellkám a je súčasťou setu s rovnomennými trekingovými nohavicami. Výrobca ju označuje za letnú, no treba poznamenať, že leto myslí švédske. U nás je vhodná skôr do prechodných období jari a jesene, keďže však nie je nepremokavá, nesmie pršať. Môže však poriadne fúkať, na čo má aj prispôsobenú špeciálnu kapucňu. Pre túto sezónu bola aktualizovaná podobne ako nohavice Keb. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Túra Vyvieranie a Demänovská hora – skryté poklady Demänovskej doliny Demänovská dolina patrí medzi najnavštevovanejšie horské lokality na Slovensku. Napriek tomu je možné aj tu nájsť zákutia, kde stretnete minimum ľudí, hoci známe miesta praskajú vo švíkoch. Jednou z takýchto lokalít je tiesňava Vyvieranie. Po jej absolvovaní je možné pokračovať na Pusté, Krakovu hoľu alebo opačne na Demänovskú horu. My sme si s Kubkom vybrali druhú možnosť. Ide o nenáročnú túru, ktorú môžete ísť celý deň v ležérnom tempe, prípadne ju svižnejšie obehnete za poobedie. 03/10/19 Ľubomír Mäkký Nízke Tatry
Predstavenie Batoh Lowe Alpine Altus 52:57 Nie je to síce ultralight, no v tejto objemovej kategórii patrí novinka od Lowe Alpine k tým ľahším a svojou výbavou k plnohodnotným trekingovým batohom. Pokiaľ sa viete zbaliť kompaktne, môžete tento batoh pokojne vziať na týždennú akciu naťažko. Má nastaviteľnú dĺžku chrbtového systému, no aj tak sa dodáva hneď v troch verziách – s kratším chrbtom, dlhším chrbtom a v dámskej verzii ND so zníženým objemom o 2 litre. 02/10/19 Ľubomír Mäkký Batohy

Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbeľ, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Michal Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbeľ a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. včera Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. 14/10/19 Vladimír Mikuš Česko

Čistiaca sada pre rezervoár Camelbak 23/08/11 23:54 14 príspevkov
    • Camelbak
    • Hydrotanium Cleaning Kit
    • čistiaca sada pre vodné rezervoáre
    • kompletné a účinné riešenie údržby
  • Nepáči sa mi
    • kefka na hadičku má prikrátku strunovú rukoväť
  • Ostatné info
    • sada obsahuje: kefa na vnútro rezervoáru, kefka na čistenie hadičky, dvojdielny vešiak, dve čistiace tablety