Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime

25.11.11
AKTUALIZÁCIA – Podobne, ako v minuloročnej zimnej sezóne, aj túto sa budú môcť turisti a skialpinisti pohybovať v teréne, ktorý býval inak neprístupný kvôli každoročnej sezónnej uzávere. Umožní im to schálená výnimka z návštevného poriadku TANAPu, na ktorú mnohí čakali. Potešujúce je, že jej platnosť vyprší až o 3 roky.

Aktualizácia 25.11.2011
Výnimka bola predĺžená až do 31. decembra 2014, informovala o tom HZS.

Na základe žiadosti TJ Družba Smrečany-Žiar ako vlastníka Žiarskej chaty, udelil Krajský úrad životného prostredia v Žiline výnimku z návštevného poriadku Tatranského národného parku. Výnimka je platná pre Žiarsku dolinu a týka sa zmeny sezónnej uzávery pre vykonávanie pešej turistiky a skialpinizmu.

Zimná turistika

Aj počas obdobia sezónnej uzávery, t. j. od 1. novembra do 15. júna, sa povoľuje pohyb turistov na nasledovných turistických značených trasách:

Žiarska chata – rázcestie pod Homôľkou – Malé Závraty – pliesko pod Žiarskym sedlom – Žiarske sedlo po zimnom tyčovom značení (zelená značka), ktoré osadila 9. novembra Horská záchranná služba Západné Tatry-juh a strážca Správy TANAP-u,

Žiarske sedlo – Plačlivé (Plačlivô/Plačlivý Roháč) (žltá značka),

Žiarske sedlo – Smrek – sedlo Jamina (sedlo nad Pustým/Pusté sedlo) – Baranec – Kečka – Holý vrch – Malý Holý vrch – Stará Stávka – ústie Žiarskej doliny, parkovisko (žltá značka).

Skialpinizmus

Súčasne sa povoľuje vykonávanie skialpinizmu v lokalite Baranec – Jarný žľab a Žiarske sedlo – Malé Závraty – Žiarska chata po trase letného turistického značeného chodníka aj v období od 16. apríla do 15. mája. Táto výnimka je platná do 31. decembra 2014. Bližšie informácie je možné získať priamo na Žiarskej chate.

Titulná fotografia: Pohľad na masív Baranca od symbolického cintorína v Žiarskej doline, autor Tomáš Trstenský

Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime 04/01/16 19:36 154 príspevkov

Túra Zimná túra na Sliezsky dom Okrem jedného krásneho dňa počasie počas jarných prázdnin nie je v Tatrách ktovieaké, ale keď mám možnosť vybehnúť na túru bez drobizgu, predpovede o slabom daždi a silnom vetre si nevšímam. Ráno to vyzerá nádejne, a tak o deviatej vyrážam z Nového Smokovca na Sliezsky dom. V hre boli aj vysokohorské chaty, ale predsa len dosť fúka a dúfam, že na tejto trase budem v závetrí. 15/03/17 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Pozvánka Horský beh na Hory a mesto 2017 V termíne 22.-26. marca sa v bratislavskom Auparku uskutoční 18. ročník medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva Hory a mesto. Aj tento rok bude súčasťou špeciálna tematická sekcia Beh - Ultramaratón. Sekcia má svoje miesto v programe v sobotu 25. marca o 20.00 hod. v Cinema City v kinosále 3. 09/03/17 Soňa Mäkká Správy
Túra Malý kúpeľný chodník v zime V Smokovcoch trávime dosť času a Malý kúpeľný chodník je obľúbenou prechádzkou. Ani vo vrcholiacej sezóne tu nestretnete viac než niekoľko turistov za celý čas. 20. decembra som pochopiteľne nestretla vôbec nikoho, Tatry prázdne a čas vhodnejší na vypekanie koláčov. Okolo desiatej prenechávam deti tatovi a vyrážam smerom k stanici pozemnej lanovky v Starom Smokovci, kde chodník začína. 01/03/17 Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

PR Legíny vylepšené pre turistiku V meste, ale aj za jeho hranicami sa legíny stali všadeprítomnou súčasťou outdoorového životného štýlu. Úspešne vyšli z telocvične a uplatnili sa aj pri rýchlych aktivitách v prírode, pretože sú pohodlné, univerzálne a ľahké. Legíny sa dokonca stali bežnou súčasťou výbavy mnohých účastníkov populárneho viacdňového trekingového podujatia Fjällräven Classic. dnes sponzorovaný článok Oblečenie
Túra Škótsko – výstup na Ben Nevis Roky som túžil vybrať sa na turistiku do Škótska. Vraj to tam je niečo medzi Nórskom a Islandom. Keďže som oba štáty turisticky navštívil, bol som zvedavý. Trochu ma odrádzala vzdialenosť a jej prekonanie autobusom, ale napokon som sa v roku 2014 odhodlal a po dobrej skúsenosti s Fínskom, opäť s brnianskou cestovkou. Na štvrtý deň sme dorazili do Fort Wiliam. Počasie po celú dobu bolo naozaj škótske a nás ráno čakalo 1 344 m prevýšenie. dnes Miroslav Svítek Svet
Túra Túlačka chotárom Starej Kremničky Postupne končiaca zima ma núti hľadať vhodné tipy na pešiu turistiku a pokiaľ možno, niekde v nižších polohách, kde po snehu niet už ani stopy. A ako to už býva zvykom, netreba ani príliš ďaleko cestovať, aby som objavil niečo, kde som ešte predtým nebol a zároveň sa mi to zapáčilo natoľko, aby som o tom napísal pár riadkov. Kupujem teda lístok na vlak do Žiaru nad Hronom a môžeme vyraziť... včera Vladimír Kobza Kremnické vrchy