Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime

25.11.11
AKTUALIZÁCIA – Podobne, ako v minuloročnej zimnej sezóne, aj túto sa budú môcť turisti a skialpinisti pohybovať v teréne, ktorý býval inak neprístupný kvôli každoročnej sezónnej uzávere. Umožní im to schálená výnimka z návštevného poriadku TANAPu, na ktorú mnohí čakali. Potešujúce je, že jej platnosť vyprší až o 3 roky.

Aktualizácia 25.11.2011
Výnimka bola predĺžená až do 31. decembra 2014, informovala o tom HZS.

Na základe žiadosti TJ Družba Smrečany-Žiar ako vlastníka Žiarskej chaty, udelil Krajský úrad životného prostredia v Žiline výnimku z návštevného poriadku Tatranského národného parku. Výnimka je platná pre Žiarsku dolinu a týka sa zmeny sezónnej uzávery pre vykonávanie pešej turistiky a skialpinizmu.

Zimná turistika

Aj počas obdobia sezónnej uzávery, t. j. od 1. novembra do 15. júna, sa povoľuje pohyb turistov na nasledovných turistických značených trasách:

Žiarska chata – rázcestie pod Homôľkou – Malé Závraty – pliesko pod Žiarskym sedlom – Žiarske sedlo po zimnom tyčovom značení (zelená značka), ktoré osadila 9. novembra Horská záchranná služba Západné Tatry-juh a strážca Správy TANAP-u,

Žiarske sedlo – Plačlivé (Plačlivô/Plačlivý Roháč) (žltá značka),

Žiarske sedlo – Smrek – sedlo Jamina (sedlo nad Pustým/Pusté sedlo) – Baranec – Kečka – Holý vrch – Malý Holý vrch – Stará Stávka – ústie Žiarskej doliny, parkovisko (žltá značka).

Skialpinizmus

Súčasne sa povoľuje vykonávanie skialpinizmu v lokalite Baranec – Jarný žľab a Žiarske sedlo – Malé Závraty – Žiarska chata po trase letného turistického značeného chodníka aj v období od 16. apríla do 15. mája. Táto výnimka je platná do 31. decembra 2014. Bližšie informácie je možné získať priamo na Žiarskej chate.

Titulná fotografia: Pohľad na masív Baranca od symbolického cintorína v Žiarskej doline, autor Tomáš Trstenský

Na Baranec, Plačlivé a Smrek aj v zime 17/04/19 11:09 157 príspevkov

Túra Náučný chodník Molpír s dieťaťom Oblasť Smolenického krasu je veľmi vďačná na turistiku. Už ako deti sme robili s mamou okruhy cez Havranicu, Záruby, Ostrý Kameň a Čertov žľab s bonusom vandrovania od a k železničnej stanici, ktorá je ďaleko od obce. Každá z lokalít je atraktívna a má svoj osobitý charakter, a to nespomínam jarné pohľady na jediný malokarpatský vodopád Hlboča či jaskyňa Driny. 24/10/19 Soňa Mäkká Malé Karpaty
Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbel, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Mišo Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbel a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. dnes Soňa Mäkká Reportáže
Správa Dobrovoľníci likvidovali nelegálnu skládku na Magurke Občianske združenie Priatelia Magurky a obec Partizánska Ľupča zorganizovali minulý víkend akciu „Čistenie prírody – Magurka, Nízke Tatry“. Jej cieľom bola likvidácia starej nelegálnej skládky odpadu v okolí bývalej banskej štôlne Rüsseger. Do čistenia sa zapojilo viac ako 40 dobrovoľníkov. 09/10/19 Soňa Mäkká Správy

Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. včera Vladimír Mikuš Česko
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. 13/10/19 Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy