Aktuality z redakcie

12.01.11
Tento rok sa nám síce nepodarilo napísať vám pravidelný novoročný editoriál, vzhľadom na stupeň rozpracovanosti jednotlivých zlepšení aj úplných noviniek, ktoré chystáme, každopádne prinášame aspoň pár info ku kalendáru akcií a ďalším novinkám. O tom ostatnom vás budeme informovať priebežne.

Akcie v roku 2011

Minulý rok bol počet akcií pomerne vysoký, a keďže ich organizácia bola časovo tiež náročná, tento rok sme sa rozhodli urobiť ich menej. Na konci roka to opäť zhodnotíme, takže ak by ste mali nejaké pripomienky, pokojne nám píšte.

Lavínový kurz

Termín: 04.02. - 06.02.2011
Miesto konania: Jasná, Nízke Tatry

Kurz je vhodný pre všetkých, čo sa zvyknú v zime pohybovať vo vyšších horách. Povedie ho pravdepodobne najväčší odborník na lavínovú problematiku – Ján Peťo, bývalý náčelník Strediska lavínovej prevencie HZS v Jasnej. Zapožičanie lavínových vyhľadávačov pre všetkých účastníkov zdarma. Viac info tu. Reportáž z minuloročného kurzu si môžete prečítať tu.

Aktualizácia: reportáž z kurzu 2011 si môžete prečítať tu.

9. narodeniny HIKING.SK

Termín: 17.06. - 19.06.2011
Miesto konania: chata Cyrilovka, Oščadnica

Tradičné stretnutie priaznivcov Hiking.sk, turistika a večerné posedenia so zaujímavými hosťami. Reportáž z minuloročného narodeninového stretnutia si môžete prečítať tu.

Nízkotatranská stíhačka

Termín: 09.07. - 10.07.2011
Miesto konania: Nízke Tatry

Po úspešnom 0. a 1. ročníku chceme aj toto leto zorganizovať nonstop prechod hrebeňom Nízkych Tatier, ktorý je v súčasnosti asi najnáročnejším vytrvalostným podujatím na Slovensku. Viac info tu.

Fotostretnutie

Termín: 14.09. - 18.09.2011
Miesto konania: Chata pri Zelenom plese, Vysoké Tatry

Lektori: Tono Zahradník
Marek Potoma

Akcia je určená priaznivcom horskej fotografie. V pláne máme opäť pozvať dvoch lektorov a samozrejme vybrať aj príťažlivú oblasť na fotografovanie. Reportáž z jedného z minuloročných fotostretnutí si môžete prečítať tu.

Autorské stretnutie
Termín: október 2011

Každoročné stretnutie redakcie a najaktívnejších autorov a programátorov Hikingu.

Kurz prvej pomoci

Termín: november 2011
Miesto konania: Terchová

Teória aj praktický nácvik techník záchrany života s MUDr. Andrejčákovou, prispôsobený pre turistov. Reportáž z minuloročného kurzu si môžete prečítať tu.

Možno zorganizujeme aj jednu akciu na obnovu turistického značenia, uvidíme, či sa nášmu OZ podarí získať finančné prostriedky na nákup materiálu.

Užšia spolupráca s Krásami Slovenska

Na tento rok sme dohodli bližšiu spoluprácu s redakciou časopisu Krásy Slovenska, keďže súhlasíme s názormi, ktoré sa objavujú aj v našom fóre, že takto obsahovo blízke periodiká by mali spolupracovať.

Bonus pre autorov

Predplatné Krás Slovenska na tento rok pre autorov, ktorí v uplynulom roku napísali aspoň tri články, ostalo a dokonca sa počet týchto predplatných zvýšil. To nám umožnilo oceniť aj:

1. autora najlepšie hodnotenej fotografie v roku 2010
Najviac bodov za fotografiu publikovanú v roku 2010 získal Laco Blaho a Splnený čarovný sen.

2. autora najčítanejšieho článku publikovaného v roku 2010
Na prvých troch miestach sa umiestnili články Lyžovačka s deťmi, Dramatický večer na Baníkove a Generálna rekonštrukcia chaty pod Rysmi, keďže títo autori už predplatné Krás Slovenska dostali za svoju aktívnu publikačnú činnosť, ocenili sme ďalšieho autora v poradí, a to Martina Valacha za článok Turistické topánky Hanwag Banks GTX.

3. víťaza súťaže o najlepšie PF 2011
Víťazom sa stala Adushka s týmto PF, keďže však predplatné Krás Slovenska dostala ako autorka, postúpila svoju cenu Štefanovi Lejovi na 2. mieste s touto fotografiou.

Články o výbave

S redakciou Krás Slovenska budeme spolupracovať aj po obsahovej stránke, v každom čísle by sa mala objaviť dvojstrana s mozaikou o outdoorovej výbave, ktorú pripraví Hiking.sk.

Aktuality z redakcie 27/06/11 21:10 33 príspevkov

Túra Detská túra na a popod Sidorovo (+ video) Aladin hlási krásnu nedeľu, a tak uvažujeme, kam vytiahnuť deti, aby program bavil 6-ročného aj 2,5-ročného syna. K jesenným stromom sa rozhodujeme pridať lanovku, skaly a zvieratá, a tak o 10-tej ráno parkujeme v Hrabove pri údolnej stanici kabínkovej lanovky na Malinô brdo. V pláne je vyliezť na bralo Haliny, pozrieť si mini zoo na Vlkolínskych lúkach a potom sa vrátiť do Hrabova tak, že starší chlapček pôjde s tatom cez Sidorovo a ešte stále batoľa s mamou dolinou. 05/11/17 Soňa Mäkká Veľká Fatra a Choč
Správa Sezónna uzávera v TANAPe s novinkami + rozhovor Hoci Tatranský národný park stále nemá platný návštevný poriadok, sezónna uzávera bude platiť ako po iné roky. Okresný úrad Prešov vydal vyhlášku, ktorou túto problematiku upravuje. V nasledujúcom článku vám prinášame prehľad zmien, ktoré nastali oproti minulosti, a tiež vyjadrenia riaditeľa Správy TANAPu Pavla Majka k viacerým bodom. 03/11/17 Soňa Mäkká Správy
Reportáž Ako sme oslávili 15. narodeniny Hiking.sk V tomto roku oslávil náš turistický magazín Hiking.sk 15. výročie svojho vzniku. Počas uplynulého víkendu sme túto udalosť oslávili spolu s našimi autormi a čitateľmi v Račkovej doline v Západných Tatrách. Prostredníctvom nasledujúcich riadkov sa môžete za týmto predĺženým víkendom obzrieť s nami. 24/10/17 Soňa Mäkká Reportáže

Búda Salaš Dlhý grúň nad Suchou dolinou Nedávno som si na počítači prezeral letecké mapy Veľkej Fatry. Už vtedy mi do oka padol chodník vedúci z hlavného hrebeňa Dlhým grúňom dole do Suchej doliny. Hneď ma zaujal. Preto som sa rozhodol, že počas mojich fotograficko-turistických potuliek pohorím ho obzriem. Medzi stromami som si všimol strechu na okraji hôľ. Zbadal som tam stavbu salaša. dnes Anton Zahradník Veľká Fatra a Choč
Túra Levice – Vápnik (Šiklóš) – Čankov Aj tento rok som sa dostal na rehabilitačný pobyt v kúpeľoch Dudince. Keďže som na rozdiel od predchádzajúcich rokov išiel sám, rozhodol som sa venovať rozhľadniam v širšom okolí Dudiniec. Ako prvé dve sa ponúkali rozhľadňa na Kalvárii priamo v Leviciach a kúsok ďalej, na travertínovej kope Vápnik (Šiklóš). Pátraním po internete sa ukázalo, že vežu na Kalvárii kvôli absolútne nemožným návštevným hodinám jednoducho nemôžem navštíviť, lebo by som sa nedostal včas späť do Dudiniec. včera Miroslav Svítek Podunajsko
Cyklotúra Dolomity – Sella Ronda Medzi regiónmi Južné Tirolsko, Venet a Trentino sa rozprestiera jedna z najnavštevovanejších oblastí severného Talianska, Dolomity. Približne uprostred nej nájdeme miesto, ktoré sme navštívili začiatkom októbra, tentokrát nie turisticky ani lezecky, ale na bicykloch. Cieľom bola oblasť Sella Ronda, alebo tiež “okrúhle sedlo”, ktoré pozostáva zo štyroch sediel: Passo Gardena (2136), Passo Sella (2218), Passo Pordoi (2239) a Passo Campolongo (1875). 16/11/17 Michal Mikuláš Svet