Lesný zrub Ganiarka

11.03.11
Lesný zrub Ganiarka sa nachádza na horskom chrbáte Ganiarka v Starohorských vrchoch. Leží na križovatke tvrdých lesných ciest blízko zaniknutej baníckej osady Piesky na polceste medzi Špaňou Dolinou a Starými Horami. Kedysi Ganiarku pretínala bočná vetva trate úzkokoľajnej Starohorskej lesnej železnice z Uľanky cez osady Piesky a Richtárová.

- z baníckej obce Špania Dolina (bus) cez Katrenku po modrej značke (vhodná na horský bicykel aj bežky) za cca 1 hodinu,
- zo Starých Hôr (bus) cez Zelenú dolinu a bývalú banícku osadu Piesky po modrej značke (vhodná na horský bicykel aj bežky) za cca 1.20 h,
- z osady Polkanová, časť Starých Hôr (bus, vlak Uľanka) spleťou neprehľadných zvážnic (neznačené) za cca 1,5 hodiny,
- zo sedla Šachtička (horský hotel, lyžiarske stredisko, parkovisko) po neznačenej tvrdej lesnej ceste (vhodná na horský bicykel aj bežky) cez sedlo Dolný Šturec a po traverzovej zvážnici (neznačené) okolo vrchu Glezúr na Ganiarku za cca 1,5 hodinu,
- zo sedla Horný Šturec (hrebeňovka Donovaly – Banská Bystrica) po žltej značke do sedla Dolný Šturec a po traverzovej zvážnici (neznačené) okolo vrchu Glezúr na Ganiarku za cca 1.15 h.

Chatu Ganiarka tvorí uzamknutý viacpriestorový zrubový domec s prístupnou verandou. V 90-tych rokoch objekt chátral a bol odomknutý. V posledných rokoch sa zrub dočkal opravy a je zabezpečený neželanému vstupu cudzích osôb. Pre okoloidúcich turistov môže poslúžiť na oddych vonkajšie posedenie pri stole s lavicami. V nečase môže padnúť vhod úkryt v zastrešenej verande, kde je takisto stôl s lavičkou. V prípade núdze môže na drevenej podlahe verandy prenocovať 6 nocľažníkov vo vlastnom spacom vaku s karimatkou. Tesne za chatou stojí nová drevená latrína. Pred objektom je upravené ohnisko. Z odlesnenej vyvýšeniny nad zrubom sa otvára pekný polkruhový výhľad na juhovýchodnú časť Veľkej Fatry s hrebeňom Japeňa, Krížnou a bralom Majerovej skaly, na priľahlú Starohorskú dolinou a Starohorské vrchy.

K prameňu Zlatého potoka treba ísť spred zrubu na severozápadnú zvážnicu (smer Staré Hory). Po 15-20 metroch odbáča prudko doľava chodník cez malinčie. Približne 15 metrov od odbočky je studnička s výbornou veľmi chladnou vodou.

Lesný zrub Ganiarka 31/08/17 20:07 6 príspevkov

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. dnes Vladimír Mikuš Česko
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. včera Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy
Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka. 12/10/19 Boro Tomis Správy

Lesný zrub Ganiarka 31/08/17 20:07 6 príspevkov
    • Starohorské vrchy: horský chrbát Ganiarka nad zaniknutou baníckou osadou Piesky
    • zastrešená veranda pre 6 ľudí s vlastným spacákom a karimatkou
    • súkromná chata s otvorenou verandou
    • Studnička Zlatého potoka je pod SZ zvážnicou (smer Staré Hory), od zrubu 15-20 m po ceste je odbočka k prameňu cez malinčie (15 m)
    • Staré Hory (bus) - Piesky (modrá značka) - Ganiarka
    • latrína, ohnisko, drevené posedenie