Útulňa Kurín pod Kurou horou

04.02.06
Asi jediná útulňa v Slanských vrchoch – leží v ich severnej časti, blízko hlavného hrebeňa v tesnej blízkosti Kurej hory. Dostaneme sa k nej asi po 20 minútach chôdze po modrej značke od sedla Červená mláka smerom k Oblíku. Ponúka príjemne prenocovanie pre 3 až 5 osôb a použiteľná je aj v zimnom období. Odporúčam navštíviť pri prechode tohto východoslovenského pohoria.

Útulňa je postavená z tenkej ihličnatej žrďkoviny s drevenou podlahou. Ma eternikovitú strechu a z väčšej časti je obitá asfaltovým šindľom. Uzatvára sa dverami, ktoré sú z nej snáď najlepšie :-). Vnútro je vybavene 3 pričňami a stolom + odkladací priestor nad vstupom. Pre pohodlné prespatie je útulňa určená trom, avšak v prípade núdze sa vyspia aj piati. Vo vnútri je z časti použiteľná piecka, no užijete si pri nej kúsok dymu. Na uvarenie vody na čaj, či chvíľkové zohriatie postačí. Vonku je latrína, ktorá však nie je v najlepšom stave.

Pred útulňou je ohnisko s lavičkami a stolom. Asi 50 metrov od útulňe je prameň slabšej výdatnosti. Nie je vyznačený, ale v letných mesiacoch stačí zostúpiť po chodníku dole kopcom, ktorý je dobre viditeľný. V okolí útulňe je problém s palivovým drevom, ktoré je značne vyzbierané. V lete sú dosť veľkým problémom myši. Preto odporúčam dať všetky potraviny do tašky a zavesiť na klinec, ináč môžete byť ráno nemilo prekvapení, čo vám zo zásob ostalo. Dúfam však, že ani tieto spoločníčky neodradia od príjemného pobytu.

zo Zlatej Bane po modrej značke: 1h30m
z Petroviec pod Oblík po žltej značke a ďalej po modrej: 1h45m
z Hermanoviec nad Topľou po modrej značke: 1h30m

Ak idete od Oblíka, postupujete ďalej po modrej značke smerom na sedlo Červená mláka, až natrafíte na menšiu lúku (Lúka za Oblíkom) a po jej pravej strane zídete dole, kde útulňu uvidíte v lese.

Pozn. redakcie: 3. 1. 2013 bola aktulizovaná fotodokumentácia. Za zaslanie ďakujeme Karlovi Juščákovi.

Útulňa Kurín pod Kurou horou 03/05/15 12:15 13 príspevkov

Svet Nórsko - Briksdalsbreen Jostedalsbreen je najväčší pevninský ľadovec Európy s výnimkou Islandu. Pokrýva horské vrcholy národného parku Jostedalsbreen, vysoké 1650 – 2083 m. Z ľadovca vyčnievajú tzv. nunataky – holé špičky skál, ktorých základňa je ukrytá pod ľadom. Súvislá plocha ľadu, ktorá sa udáva, je 475 km2 a hrúbka až 300 metrov. V okolitých údoliach sa nachádza 24 splazov. Čelá niektorých z nich sú turisticky veľmi dobre prístupné. My sme sa boli pozrieť práve pri jednom z nich, pri Briksdalsbreene. 20/11/07 Jakub Soľanka Svet
Búda Útulňa a vyhliadka za Žobrákom Blízko sedla Žobrák vo východoslovenskom pohorí Čergov sa nachádza vyhliadková veža skombinovaná s útulňou. Pre potreby nocľahu pojme tak 5 ľudí, no poskytne aj krásny výhľad na okolité dediny na úpätí Čergova. 13/04/07 Jakub Soľanka Čergov
Búda Búda pri Malom Šturci Malá búda, nedá sa hovoriť o útulni, ktorá však v nepriaznivom počasí poskytne dobré útočisko pre každého v núdzi. Pojme približne 2-3 ľudí. Nachádza sa blízko známeho cestného horského priechodu Malý Šturec medzi Kremnickými vrchmi a Veľkou Fatrou. 07/09/06 Jakub Soľanka Veľká Fatra a Choč

Túra Okruh Galmusom: Spišské Vlachy – Poráč – Slovinky Po rokoch, keď bolo tradíciou a povinnosťou chodiť na Veľkonočný pondelok oblievať kamarátky, začínam novú tradíciu veľknonočnopondelkových turistických akcií. Voľbu lokality som dlhšie zvažoval, ale kvôli ľahšej dostupnosti padla na planinu Galmus a jej modro-zelenú kombináciu. dnes Henrich Tomáš Volovské vrchy
Túra Voznica – Drast(a)vica – Rudno nad Hronom Pri cestovaní prstom po mape často narazím na zaujímavý, írečitý názov nejakého kopca. Nad niektorým názvom sa len pousmejem, o niektorom sa snažím dopátrať, prečo sa tak volá, alebo rozlúštiť význam slova. A na niektoré kopce proste musím vyjsť. Tak to bolo aj v prípade Drastavice, teda pardon – Drastvice! Totiž na všetkých mapách sa uvádza ako Drastavica, ale domáci jej nepovedia inak ako Drastvica a na mapový názov sú doslova alergickí. A to ide len o jedno písmenko! včera Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Potulky okolo Bialky Vydáme sa krajom hranice medzi Podhalím (pl. Podhale) a Zamagurím.(pl. Zamagurze). Putovanie rozdelíme na dva letné dni. Nakukneme do okolia Bukowiny Tatrzańskej. Pre niekoho budú prekvapením slovenské nápisy. Čerešničkou sa stane mlyn či zachovalé drevenice a zoskupenie takmer 60-tich pastierskych kolíb. Budeme si vychutnávať pohľady na Tatry od zamagurskej obce Repiská (Rzepiska) nad Jurgovom (Jurgów). 16/01/18 Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry, Spišská Magura, +

Útulňa Kurín pod Kurou horou 03/05/15 12:15 13 príspevkov
    • Slanské vrchy - v tesnej blízkosti Kurej hory, asi 20 minút chôdze po modrej značke od sedla Červená mláka smerom k Oblíku