Predstavenie

Topánky Asolo Tribe GV

27. 04. 2011
Celokožené vyhotovenie turistických topánok s čo najnižším množstvom švov je pre nás, čo o outdoorovej výbave píšeme, tak trochu mantrou. Preto ma teší, že vám môžem predstaviť novinku talianskej značky Asolo na ľahší trekking – Tribe GV. Cena a váha sú síce vyššie ako pri kombinácii textil-koža, aj starať sa treba viac, no používateľovi sa to vráti v dlhšej životnosti.

Materiály a vyhotovenie

Topánky sú vyrobené z vodeodolnej Perwanger kože hrúbky od 2,2 do 2,4 milimetra. Tento typ kože sa používa najmä pri výrobe topánok na náročné použitie – najmä triedy kategórie C a D. Preto je príjemné vidieť tento typ na topánkach určených pre ľahší trekking. Vďaka tejto koži možno očakávať dlhú životnosť topánok.

Špica topánky je chránená gumeným lemom, ktorý však chráni boky len do približne štvrtiny. Zvyšok obvodu je bez ochrany a koža končí tam, kde začína medzipodrážka. Na päte je medzipodrážka mierne vyvýšená, no tu by sa hodila lepšia ochrana kvôli strmým zostupom.

Ako už bolo spomenuté, topánky sú celokožené a väčšina povrchu je z jedného kusu. Len v oblasti členka sú už menšie kúsky Perwanger kože kombinované s čiernou mäkšou a poddajnejšou kožou. Vďaka tomu pri chôdzi nie sú topánky v členku také tuhé, čo je pre tento typ topánky dôležité. Z mäkšej čiernej kože je vyrobená aj časť jazyka, ktorý je spojený so zvyškom topánky dostatočne vysoko kvôli nepremokavosti celku. V miestach, kde prechádza Perwanger koža do mäkšej čiernej, je dvojité šitie pre zvýšenú pevnosť.

Šnurovanie topánok siaha až na špicu, takmer ku gumenému lemu, čo umožňuje dosiahnuť vhodným šnurovaním požadovanú rovnováhu medzi pevnosťou a pohodlím. Očká sú oceľové a sú prichytené nitmi o kožu. V mieste, kde topánka prechádza do členkovej časti, je stop-očko, aby bolo možné zatiahnuť dolnú a hornú časť šnurovania odlišnou silou. V hornej časti sú dve dvojice klasických očiek, ako býva na turistických topánkach bežné. Šnúrky sú kruhového prierezu a sú vo farbe topánok.

O nepremokavosť sa spolu s kožou stará membrána Gore-Tex Performance Comfort, ktorá je súčasťou výstielky. Vo vnútri topánok nájdeme aj štítok, ktorý okrem veľkosti informuje, že topánky boli ušité v Rumunsku, čo poteší odporcov produkcie v juhovýchodnej Ázii.

Tvar

Tvar topánok možno odporučiť pre ľudí s úzkou až stredne širokou nohou, pre široké labky tento model nie je vhodný. Rozdiel medzi strednou a úzkou nohou kompenzuje šnurovanie, ktoré má dostatočný rozsah. Pozitívom modelu je, že veľmi dobre sedí na päte a to aj v prípade, ak máte výrazne klenutý pätný hák. Zároveň je však v oblasti prstov širší, čo ocení používateľ najmä pri dlhších trekoch.

Podrážka

Model Tribe patrí do rady Radiant, ktorá má spoločnú "platformu" na podrážke Vibram Radiant. Tú dopĺňa pomerne mäkká medzipodrážka z polymérovej peny EVA (ethylene-vinyl acetate). Vďaka tvaru, väčšiemu rozostupu dezénu a nižšej tuhosti má podľa výrobcu podrážka samočistiaci efekt a tak by sa do nej nemalo chytať blato a iné nečistoty. Dezén je navyše na výstupkoch mierne zdrsnený, čo by malo spolu s mäkkou zmesou gumy zlepšovať priľnavosť podrážky. Mäkšia zmes má však aj svoje úskalia – nemá rada tvrdé povrchy ako napr. asfalt a betón, takže Tribe nie je vhodná ako obuv počas zimy do mesta.

Určenie

Asolo Tribe GV je kombináciou tuhšieho zvršku z odolnej kože na mäkšej podrážke, vďaka čomu je topánka veľmi pohodlná, no zároveň dáva dobrú oporu pri ľahšom trekkingu na stredné aj dlhšie vzdialenosti. Vhodným terénom pre tieto topánky bude počas troch sezón väčšina hôr na Slovensku – najmä Nízke Tatry, Veľká a Malá Fatra, Rudohorie a pod. Na zimu Tribe neodporúčam, najmä z dôvodou mäkšej podrážky, z čoho vyplýva nevhodnosť použitia s mačkami.

Topánky Asolo Tribe GV 07/08/14 09:09 7 príspevkov

Test Hanwag Alverstone II GTX - moderné trekingové topánky AKTUALIZÁCIA – Nedajte sa zmiasť prvým dojmom, hoci tieto topánky vyzerajú technicky, svojím určením majú oveľa bližšie ku klasikám ako napr. Hanwag Alaska, než k topánkam do vysokých hôr. Rovnako ako Alaska, patria Alverstone II do trekkingového radu, sú kategórie B/C, majú rovnakú cenu, no vážia o takmer 200 g menej a majú výrazne odlišnú konštrukciu, ktorá sa podobá na minuloročnú novinku Tatra Light. 30/06/20 Ľubomír Mäkký Obutie
Podcast S Belom o Anjelovi na horách Belo počas nasledujúceho roka vystúpi na najvyššie kopce všetkých slovenských pohorí. Prečo sa tak rozhodol a čo to má spoločné s Dobrým Anjelom sa dozviete v 17. epizóde HIKING podcastu. 25/06/20 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bergans Trollhetta V5 75 – veľký trekingový batoh Spine2 je to hlavné, prečo sa tomuto batohu oplatí venovať pozornosť. Ide o odpružený chrbtový systém, ktorý tiež poskytuje značnú voľnosť pohybu. Pritom sa s ním celkom pohodlne nosia aj väčšie záťaže. Bergans tento batoh robí vo veľkostiach 75 a 95 litrov. My sme si vyskúšali menšiu z nich na víkendovke naťažko v Považskom Inovci – išlo o Kubkovu prvú dvojdňovku so spaním vonku. A ako to pri turistike s deťmi chodí, rodič musí takmer všetko odniesť sám. 24/06/20 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Prechod Štiavnických vrchov (Žiar nad Hronom – Tlmače) Z hrebeňovky Javorníkov som plánoval rovno zbehnúť do Malej Fatry a pár dní sa tam pomotať. Počasie sa však dosť výrazne zmenilo. Ochladilo sa a zároveň začal fúkať dosť silný vietor. Na noc to vyzeralo už na mráz, takže nič vhodné na prespávanie vonku, hlavne v ľahkom letnom spacáku. dnes Pavel Forgáč Štiavnické vrchy
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy
Túra Jelšavský hrad a Skalka Hurá!!! Koronokríza takmer skončila a môžeme konečne ísť na náš prvý tohoročný viacdňový pobyt. Tento raz nazrieme do regiónu Gemer. Niektoré časti Gemera poznáme celkom dobre, no oblasť okolo Revúcej a Jelšavy je pre nás Terra incognita. Je načase to zmeniť. Veľkým lákadlom sú tri hrady, na ktorých som ešte nebola – Jelšavský, Šivetický a Rákoš. 10/07/20 Danka Tomášiková Revúcka vrchovina

Topánky Asolo Tribe GV 07/08/14 09:09 7 príspevkov
    • Asolo
    • Tribe GV
    • celokožené turistické topánky, kategória B
    • Perwanger koža 2,2 - 2,4 mm
  • Hmotnosť
    • 1440 g
  • Farebné kombinácie
    • pánske (hnedá, modrá), dámske (modrá, fialová)
    • celokožené vyhotovenie, viac miesta v oblasti prstov, pevné držanie päty
  • Nepáči sa mi
    • chýbajúce uško na zavesenie pomocou karabíny v oblasti päty