Predstavenie Ferrino Flash 32

S heslom pravého horala – dobrého batohu nikdy nie je dosť – by som vám rád predstavil novučičký kompaktný kúsok určený pre krátkodobé treky či bike, od talianskej spoločnosti Ferrino, ktorá je známa hlavne svojimi podarenými batohmi High Lab. Batoh Flash síce nepatrí do radu s doživotnou zárukou, ale skúsenosti výrobcu sú minimálne prísľubom očakávanej kvality.

Výrobca
Farebné kombinácie
oranžová, modrá, čierna
Páči sa mi
odolné a príjemné materiály, vizuálna stránka batohu, prepracované detaily
Nepáči sa mi
chrbtový systém, úzke ramenné popruhy
Infocena
63 €

Batoh je krásnej žiarivej a pútajúcej oranžovej farby. Horali či horalky teda nemusia mať strach, že ich stratených v prírode nikto nenájde. Nemusia mať ani obavu, že by si ich nikto nevšimol v šedom víre veľkomesta. Najprv si odjazdíme povinnú jazdu o materiáloch a charakteristike, ihneď potom vám sprostredkujem (sprostredkujeme) prvé dojmy z používania.

Materiály, dizajn a vyhotovenie

Batoh Ferrino FLASH je vyrobený s použitím nasledovných materiálov: 420D HD – polyesterová tkanina, 420D JAQUARD HD – polyesterová tkanina s ripstopom, Supertex – nylonová tkanina s hustým tkaním a DuPont Hypalon, ktorý je určený na zosilnenie namáhaných častí.

Kedže vždy pri pohľade na batoh dostanem chuť na čerstvý džús, pracovne som si ho nazval Ferrino „Fresh“. Má chrbtový systém D.N.S., čo je anatomicky tvarovaný sieťovaný chrbtový systém so zárukou veľmi dobrej ventilácie chrbtu a stability batohu. Dvojkomorový Flash/Fresh má už na prvý pohľad množstvo využiteľných "serepetičiek". Sieťkou oddelený chrbtový systém, bedrový popruh, hrudný mini popruh, bočné vrecká zo sieťoviny, vstup do batohu od spodnej časti. Vstup z vrchnej časti je riešený čelným vstupom, kde sa zips rozopína pozdĺž oboch strán batohu smerom dolu. Ďalej má batoh príručný praktický vrchlík s otvorom rovnobežným k hlavnému vrchnému otvoru a pod vrchlíkom na prednej strane mini vrecko na drobnosti. Vo vrchlíku je sieťovinou oddelené dalšie vrecko – na drobné predmety, aby nevypadli von pri otvorení vrchlíku. V tejto časti bol schovaný aj doplnkový popruh, ktorý môže užívateľ využiť ako úchyt na karimatku či iné veci, ktoré chce zachytiť na vonkajšiu stranu batohu cez oká prítomné na spodu a na bokoch.

Vnútro batohu tvoria dve komory vzájomne oddelené klasickou textilnou priehradkou so zipsom a možnosťou okamžitej mutácie dvojkomorového na jednokomorový. Priehradka má pri chrbtovej časti integrované dve dierky určené na nezložiteľné dlhšie súčasti turistickej výbavy (napríklad lavínové sondy). Batoh je kompatibilný s vodným rezervoárom, vývod pre hadičku je v strede medzi ramennými popruhmi. Rezervár sa vnútri fixuje pomocou suchého zipsu.

Na každom boku batohu sú dva sťahovacie popruhy. Ďalší spája a sťahuje spodný otvor do spodnej komory batohu. Spodná časť má na sebe pútko na čakan či paličky, o 30 cm vyššie sa nachádza gumičkovo-sťahovací systém na upevnenie danej výbavy. Na spodnej prednej časti batohu je ešte mini popruh vhodný na umiestnenie cyklo blikačky, čo z tohto univerzálneho batohu robí vhodný kus aj pre cyklistu, ktorý potrebuje viac ako len ľadvinku.

Zipsy sú kontrastnej, bledunko šedej farby a nemajú odhalené zuby, tie sú schované pod krycou látkou, ako to poznáme z nepremokavého prevedenia zipsov. Tieto na batohu Flash však nepremokavé nie sú. Na oboch ramenných popruhoch sa nachádzajú elastické popruhy, za ktoré sa dá umiestniť hadička k vodnému zdroju, alebo kapsička s mobilom či GPS navigáciou.

Dojmy z nosenia

Opis máme za sebou, pokračujeme dojmami z používania. Prvý dojem zo žiarivého batohu hneď dáva myšlienku, že to Taliani s litrážou trošku prehnali. Na to, že je 30-tka, vyzerá menší. Na obranu musím povedať, že sa do neho zmestí dosť. Materiál na prvý pohľad nepodporuje tvrdenie výrobcu, nevyzerá presvedčivo pevne. Po rôznych vláčeniach a obtieraniach sa na skalách a „ručných“ testoch pevnosti som však nezbadal žiadny problém.

Po prvom „oblečení“ batohu som bežal k netu, aby som sa pozrel, či ide o ženský batoh. Distribútor na stránkach neuvádza určenie batohu pre dané pohlavie, beriem to teda tak, že ide o unisex batoh. To sa však nezhoduje s mojimi pocitmi pri nosení batohu. Som muž, a aj keď nie som žiadny obor a valibuk, batoh mi je proste malý. Ako prvé som si všimol, že bedrový pás nemám na bedrách, ale skôr ako podprsenku. Celkový diskomfort nosenia bol ako dôsledok ďalšieho pre mužov podstatného faux pas – ramenné popruhy sú strašne blízko seba. Čo z tohto batohu robí pre muža výrobného čísla M a vyššie nepoužiteľnú farebnú kabelku. Po komunikácii k tejto otázke distribútor dodal, že batoh je naozaj určený skôr pre ženy vzhľadom na svoju veľkosť a dĺžku chrbtového systému. Vzhľadom na tento fakt som sa pri nosení batohu na bicykli a lezeckých výletoch ku skalám striedal s mojou polovičkou, pretože verím, že tento batoh má niečo do seba a aj s ohľadom na jeho farbu si nájde fanklub hlavne v ženskom osadenstve trekového sveta.

Ženské skúsenosti s batohom Flash

Batoh je pekný, farebne sa mi veľmi páči. Fantastické sú bočné vrecká a spodná otvárateľná komora, kam si môžem dať teplú bundičku, ktorú nemusím dlho hľadať zhora. Vrecko navyše, v prednej časti pod vrchlíkom, je tak isto plusovým bodom, pretože sa tam zmestí kopa drobností, bez ktorých sa žena nezaobíde. Na bicykli mi prekážali početné popruhy, ktoré z batohu „trčia“ von. Naopak, pri ľahkej túre mi popruhy vyhovovali, kedže sa dá batoh krásne posťahovať, ak nie je plný, a stále vyzerá dobre.

Bohužial aj mne boli ramenné popruhy na vrchnej časti mierne úzke. Pri plne naloženom batohu mi sťahovali chrbát k sebe a nebol to príjemný pocit. Zošitý textilný lem na spodnej časti mi pri ťažšom batohu odieral chrbát a to mi taktiež prekážalo. Ak však batoh nie je doplna naložený, tak sa nosí pohodlne a príjemne. Chrbtový systém okrem popísaných nedostatkov dýcha a je príjemný na nosenie.

Mam pocit, že tento batoh je skôr na krátke ľahké túry či výlety. Doplna naložený, nafúknutý a ťažký si ho na dlhšie nosenie neviem predstaviť. Pri balení na jednodňový výlet sa však nemusíte obmedzovať a rozmýšlať, ktorú z dôležitých vecí necháte doma, pretože by sa vám nezmestili do vašej 8-15 litrovej imitácie batohu. S týmto batohom nenecháte doma bundu, vodu, jedlo, tyčinky, fotoaparát, peňaženku a nôž. Do filigrantsky umiestnených vrecák si vie žena dať rôzne veci z kabelky, ktorým my muži nikdy nebudeme rozumieť a s týmto batohom nám ženy nebudú píliť uši, čo všetko životne dôležité si museli nechať doma a (zrovna teraz!) to potrebujú.