Bývalá búda pri sedle Rozdiel

15.07.11
V poľsko-slovenskej pohraničnej oblasti v Malých Pieninách, neďaleko Litmanovej a dediny Jaworki, leží drevená búda, ktorá je v pomerne zlom stave a v interiéri sa váľajú stovky PET fľaší, ale môže poskytnúť veľmi dobré útočisko v prípade dažďa, alebo núdzového prenocovania.
Pozor, objekt je od 21.10.2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Búda sa nachádza neďaleko sedla Rozdiel, nie je možné ju prehliadnuť, keďže žltá značka ide priamo okolo nej. Má štvorcový pôdorys o rozmeroch približne 4 x 4 metre. Nemá zatváracie dvere, ani okno, preto pred bočným lejakom s vetrom veľmi nepomôže. Búda je celodrevená a obitá lepenkou, ktorá už je na mnohých miestach strhaná. Vnútro búdy začali ľudia využívať ako provizórny odpadkový kôš a preto je búda plná fliaš a rôznych obalov. No, aj to je vizitka niektorých z nás.

Keďže sa búda nachádza na hrebeni, je trocha problém s vodou. Avšak, smerom k Litmanovej je mnoho prameňov, určite nebude problém nájsť nejaký, z ktorého sa dá nabrať čistá a nezávadná voda. Takisto sa pri objekte nenachádza ani ohnisko, ani žiadne ďalšie možnosti na posedenie. Búda je naozaj len núdzovým útočiskom bez komfortu, teda jeden komfort predsa len ponúka – strechu nad hlavou.

Bývalá búda pri sedle Rozdiel 21/10/18 08:36 6 príspevkov

Túra Pralesy Skalná Alpa a Jánošíkova kolkáreň Ráno sa budíme, až keď Slnko ohrieva stany na teplotu, že sa v nich nedá vydržať. Času máme dosť, celý deň pred sebou ale ja, ako vždy, mám v sebe nekontrolovateľnú túžbu vyraziť čím skôr, čo ospalým kamarátom lezie na nervy. Skorý ranný entuziazmus schladí spŕška nepekných zaspaných pohľadov a nadávok z hlbín stanov. To sa však mení po raňajkách. Všetci sa tešíme na nové, málo známe časti veľkofatranských pralesov. Dnes sa ocitneme s doprovodom z OZ Jantárová cesta uprostred krásneho pralesa Skalná Alpa a neskôr v Jánošíkovej kolkárni. 10/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Spoznávanie veľkofatranského pralesa Smrekovica Navštíviť prales nie je až tak nemožné, ako sa bežnému človeku zdá. Prales je zvyčajne chápaný ako hustá džungľa v oblastí rovníka, niekde v Južnej Amerike alebo v Afrike. No prales nájdeme aj v našich horách. A tak k tomu stačí trocha voľného času a chuť spoznať les zvnútra a nesústrediť sa výhradne na najviac vyhľadávaný cieľ turistiky – výhľady a vysoké štíty. 03/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Apuseni - čarovná tiesňava Cheile Galbenei Celé roky sme sa počas našich potuliek slovenskými horami dohodovali na tom, že konečne vyrazíme na turistiku do Rumunska. A keďže sme všetci z východu, hľadali sme zaujímavú lokalitu, ktorá bude čo najbližšie Slovensku. Voľba padla na pohorie Apuseni a krasovú oblasť Padis a ako vhodný čas sme si vybrali začiatok mája. O oblasti je na internete veľké množstvo informácií a plánovanie teda nebolo náročné. 19/03/19 Stanislav Ďurica Svet

Túra Važecká dolina s deťmi Uznávam, že názov článku je trochu zavádzajúci, keďže Važecká dolina je jediná z hlavných vysokotatranských dolín, ktorej dnom nevedie turistický chodník. Po jej západnom okraji však vedie chodník na Kriváň, ktorý umožňuje množstvo pohľadov do doliny, dávajúc tak príležitosť dostatočne ju spoznať. V rámci nášho rodinného spoznávania tatranských dolín využívame túto možnosť a v jeden horúci letný deň sa vyberáme do „odľahlejšej“ časti Tatier. Našim cieľom nie je Kriváň, ten je zatiaľ privysoko, skôr ide o to nestratiť v horúcom lete kondíciu a zároveň sa trochu schladiť na nejakom peknom mieste vo výškach niekde nad kosodrevinou. dnes Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. včera Ľubomír Mäkký Rozhovory
MTB Čiernohuzec - cyklookruh z Levoče Tiché Levočské vrchy predstavujú vďaka dobrým cestám a mimoriadne zaujímavým lokalitám ideálny priestor pre atraktívnu cykloturistiku. Na trase môžeme objavovať ich donedávna utajenú krásu, pričom vyjdeme na tri vrcholy: Jankovec, Chmeľov a Čiernohuzec. dnes Karol Mizla Levočské vrchy

Bývalá búda pri sedle Rozdiel 21/10/18 08:36 6 príspevkov
    • Pieniny - Malé Pieniny: 250 metrov severne od sedla Rozdiel, vľavo od žltej značky
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • pramene potoka Rozdiel východne od búdy
    • bez možnosti kladenia ohňa, neporiadok vo vnútri - nutná je podložka