Bývalá búda pri sedle Rozdiel

15.07.11
V poľsko-slovenskej pohraničnej oblasti v Malých Pieninách, neďaleko Litmanovej a dediny Jaworki, leží drevená búda, ktorá je v pomerne zlom stave a v interiéri sa váľajú stovky PET fľaší, ale môže poskytnúť veľmi dobré útočisko v prípade dažďa, alebo núdzového prenocovania.
Pozor, objekt je od 21.10.2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Búda sa nachádza neďaleko sedla Rozdiel, nie je možné ju prehliadnuť, keďže žltá značka ide priamo okolo nej. Má štvorcový pôdorys o rozmeroch približne 4 x 4 metre. Nemá zatváracie dvere, ani okno, preto pred bočným lejakom s vetrom veľmi nepomôže. Búda je celodrevená a obitá lepenkou, ktorá už je na mnohých miestach strhaná. Vnútro búdy začali ľudia využívať ako provizórny odpadkový kôš a preto je búda plná fliaš a rôznych obalov. No, aj to je vizitka niektorých z nás.

Keďže sa búda nachádza na hrebeni, je trocha problém s vodou. Avšak, smerom k Litmanovej je mnoho prameňov, určite nebude problém nájsť nejaký, z ktorého sa dá nabrať čistá a nezávadná voda. Takisto sa pri objekte nenachádza ani ohnisko, ani žiadne ďalšie možnosti na posedenie. Búda je naozaj len núdzovým útočiskom bez komfortu, teda jeden komfort predsa len ponúka – strechu nad hlavou.

Bývalá búda pri sedle Rozdiel 21/10/18 08:36 6 príspevkov

Túra Pralesy Skalná Alpa a Jánošíkova kolkáreň Ráno sa budíme, až keď Slnko ohrieva stany na teplotu, že sa v nich nedá vydržať. Času máme dosť, celý deň pred sebou ale ja, ako vždy, mám v sebe nekontrolovateľnú túžbu vyraziť čím skôr, čo ospalým kamarátom lezie na nervy. Skorý ranný entuziazmus schladí spŕška nepekných zaspaných pohľadov a nadávok z hlbín stanov. To sa však mení po raňajkách. Všetci sa tešíme na nové, málo známe časti veľkofatranských pralesov. Dnes sa ocitneme s doprovodom z OZ Jantárová cesta uprostred krásneho pralesa Skalná Alpa a neskôr v Jánošíkovej kolkárni. 10/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Spoznávanie veľkofatranského pralesa Smrekovica Navštíviť prales nie je až tak nemožné, ako sa bežnému človeku zdá. Prales je zvyčajne chápaný ako hustá džungľa v oblastí rovníka, niekde v Južnej Amerike alebo v Afrike. No prales nájdeme aj v našich horách. A tak k tomu stačí trocha voľného času a chuť spoznať les zvnútra a nesústrediť sa výhradne na najviac vyhľadávaný cieľ turistiky – výhľady a vysoké štíty. 03/04/19 Stanislav Ďurica Veľká Fatra a Choč
Túra Apuseni - čarovná tiesňava Cheile Galbenei Celé roky sme sa počas našich potuliek slovenskými horami dohodovali na tom, že konečne vyrazíme na turistiku do Rumunska. A keďže sme všetci z východu, hľadali sme zaujímavú lokalitu, ktorá bude čo najbližšie Slovensku. Voľba padla na pohorie Apuseni a krasovú oblasť Padis a ako vhodný čas sme si vybrali začiatok mája. O oblasti je na internete veľké množstvo informácií a plánovanie teda nebolo náročné. 19/03/19 Stanislav Ďurica Svet

Rozhovor Behu som úplne prepadla Víťazkou Slovenskej ultratrailovej ligy 2019 sa stala Denisa Kušnierová, ktorá už niekoľko rokov behá po našich aj zahraničných horách pod hlavičkou Trail Runners Trnava. So stovkami začala iba tento rok, no hneď to rozbalila vo veľkom štýle. Na najvyšší stupeň víťaziek sa postavila na Lazovej, Ponitrianskej aj Javorníckej stovke a na všetkých troch podujatiach stanovila nové ženské traťové rekordy. Svojimi výkonmi sa nestratila ani v zahraničí. Ako členka Slovak Ultra Trail Team si v máji vybehala 3. ženské miesto na kratšej trase rumunských pretekov Transylvania 100 a v auguste so spolubežcom Erikom Hübnerom prvenstvo v kategórii zmiešaných štafiet na rakúskom KAT100 Ekiden Trail. Sezónu SUT zavŕšila triumfom na Malokarpatskej vertikále týždeň po Javorníckej stovke. Kto by sa nechcel porozprávať s takouto maníčkou? Ja som chcela a maníčka súhlasila. dnes Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Magurský NP: Diablov kameň a Magurský vodopád Vyberáme sa na nenáročnú túru k našim susedom do Poľska. Náš cieľ sa nachádza v Magurskom národnom parku (Magurski Park Narodowy). Navštívime Diablov kameň (Diabli Kamień), Magurský vodopád (Wodospad Magurski) a poprechádzame sa po dedinke Folusz. Trasa je ideálna pre rodiny s deťmi, pretože za krátky čas sa tu dá uzrieť naozaj mnoho atraktívnych krás panenskej prírody. dnes Gabriela Ferencová Nízke Beskydy, Poľsko
Túra Jesenné Grinavské jazerá Nie sú to síce žiadne veľhory, ale podhorie Malých Karpát na rozhraní lesa a vinohradov vie byť na jeseň veľmi príjemné na dopoludňajšiu vychádzku. Takto sme sa počas babieho leta s mamou a Maťkom vybrali do obľúbenej lokality nd Grinavou, časťou Pezinka. Okrem farebných vinohradov sa postupne prechádza okolo troch rybníkov. K tomu nás čakajú ešte dve pekné vyhliadky. včera Soňa Mäkká Malé Karpaty

Bývalá búda pri sedle Rozdiel 21/10/18 08:36 6 príspevkov
    • Pieniny - Malé Pieniny: 250 metrov severne od sedla Rozdiel, vľavo od žltej značky
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • pramene potoka Rozdiel východne od búdy
    • bez možnosti kladenia ohňa, neporiadok vo vnútri - nutná je podložka