Bývalá búda pri sedle Rozdiel

15. 07. 2011
V poľsko-slovenskej pohraničnej oblasti v Malých Pieninách, neďaleko Litmanovej a dediny Jaworki, leží drevená búda, ktorá je v pomerne zlom stave a v interiéri sa váľajú stovky PET fľaší, ale môže poskytnúť veľmi dobré útočisko v prípade dažďa, alebo núdzového prenocovania.
Pozor, objekt je od 21.10.2018 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Búda sa nachádza neďaleko sedla Rozdiel, nie je možné ju prehliadnuť, keďže žltá značka ide priamo okolo nej. Má štvorcový pôdorys o rozmeroch približne 4 x 4 metre. Nemá zatváracie dvere, ani okno, preto pred bočným lejakom s vetrom veľmi nepomôže. Búda je celodrevená a obitá lepenkou, ktorá už je na mnohých miestach strhaná. Vnútro búdy začali ľudia využívať ako provizórny odpadkový kôš a preto je búda plná fliaš a rôznych obalov. No, aj to je vizitka niektorých z nás.

Keďže sa búda nachádza na hrebeni, je trocha problém s vodou. Avšak, smerom k Litmanovej je mnoho prameňov, určite nebude problém nájsť nejaký, z ktorého sa dá nabrať čistá a nezávadná voda. Takisto sa pri objekte nenachádza ani ohnisko, ani žiadne ďalšie možnosti na posedenie. Búda je naozaj len núdzovým útočiskom bez komfortu, teda jeden komfort predsa len ponúka – strechu nad hlavou.

Bývalá búda pri sedle Rozdiel 21/10/18 08:36 6 príspevkov

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. dnes Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Modranským chotárom Keď mi Roman poslal jeho článok, v ktorom popisoval prechádzku k starej oskoruši na Devíne a dodal: „Napíš niečo aj o modranských“, tak som si sprvu povedal, že čo tu budem písať, akú túru popisovať, veď sú len kúsok za hradbami mesta. včera Zdeno Vasilišin Malé Karpaty
Túra Roháčka od klenovskej strelnice a späť Život niekedy zamieša karty, radikálne zmení plány. Náhla zmena v tom mojom ma dočasne sťahuje na východ. Po prvotných, smutných dňoch sa začínam so situáciou vyrovnávať a istým spôsobom nedobrovoľnú sťahovačku plánujem využívať vo svoj prospech. V čase hodín voľna sa túlam po okolitých horách. Tu naberám silu a energiu pre ďalšie dni. Prechádzam si miesta, ktoré som už dávnejšie chcela navštíviť. 23/05/20 Andrea Grunská Čierna hora

Bývalá búda pri sedle Rozdiel 21/10/18 08:36 6 príspevkov
    • Pieniny - Malé Pieniny: 250 metrov severne od sedla Rozdiel, vľavo od žltej značky
    • trojsezónna (bez možnosti zakúrenia)
    • pramene potoka Rozdiel východne od búdy
    • bez možnosti kladenia ohňa, neporiadok vo vnútri - nutná je podložka